Ik zou graag de stc van rcgroups gaan bouwen (“STC” Build guide, free plans, and videos! - RC Groups)
Wat ik nog nodig heb is een motor. Ik zou willen gaan voor brushless. Deze motor zou dan ook moeten dienen voor eventuele volgende (zwaardere) modellen. Om de opstartkost nog niet te hoog te doen oplopen zou ik willen werken met accupaks (7-8 cellen).
Nu de vragen:
- kan een motor bedoeld voor vliegtuigen van 1kg ook vliegtuigen van 400g aandrijven?
Hangt de kracht van de motor af van het aantal Watt?
- kan ik op een of andere manier berekenen hoe lang ik een motor kan laten draaien met een bepaald mA?
- hoe kies ik het ampèrage uit van de motor? Is het bv zo?: 8 NiMH cellen van 2300mA nodig voor een motor van 18A?
Wat als ik dan een accu wil gebruiken met minder cellen?
Even iets anders:
Ik zag deze motor staan op conrad (bestelnummer: )
Er staat echter niets van specificaties bij, weet er iemand iets meer? Voor welke modellen zou deze dan geschikt zijn?
http://media.conrad.com/xl/2000_2999/2300/2340/2342/234261_LB_00_FB.EPS.jpg
Alvast bedankt.
Wat ik nog nodig heb is een motor. Ik zou willen gaan voor brushless. Deze motor zou dan ook moeten dienen voor eventuele volgende (zwaardere) modellen. Om de opstartkost nog niet te hoog te doen oplopen zou ik willen werken met accupaks (7-8 cellen).
Nu de vragen:
- kan een motor bedoeld voor vliegtuigen van 1kg ook vliegtuigen van 400g aandrijven?
Hangt de kracht van de motor af van het aantal Watt?
- kan ik op een of andere manier berekenen hoe lang ik een motor kan laten draaien met een bepaald mA?
- hoe kies ik het ampèrage uit van de motor? Is het bv zo?: 8 NiMH cellen van 2300mA nodig voor een motor van 18A?
Wat als ik dan een accu wil gebruiken met minder cellen?
Even iets anders:
Ik zag deze motor staan op conrad (bestelnummer: )
Er staat echter niets van specificaties bij, weet er iemand iets meer? Voor welke modellen zou deze dan geschikt zijn?
http://media.conrad.com/xl/2000_2999/2300/2340/2342/234261_LB_00_FB.EPS.jpg
Alvast bedankt.