Wat is het hier stil. Zijn we al allemaal op vakantie of vliegen de lijntjes me da'lijk om de oren? U-123 en U-805 vorderen overigens gestaag maar ik moet zeggen met de tropische temperaturen is het momenteel wel op een wat lager pitje gezet. Tis veel te heet in m'n hok. Ik krijg het al warm als ik er naar kijk. groetjes, U-Kater
Het is inderdaad stil op het forum. Maar ik denk dat de temperatuur daar debit aan is. Het was dat ik een deadline (afgelopen donderdag) moest halen om gebruik te kunnen maken van een zwembad als test basin maar anders had ik mijn U177 ook lekker in de hoek laten staan. Overigens weer een nieuwe deadline voor a.s donderdag wat voor de zomer de laatste mogelijkheid is om mijn boot in het zwembad te kunnen testen. Ik hoop dat een vaarregelaar in elkaar gestampt te hebben zodat ik zover ben dat ik een duiktest kan uitvoeren. Groetjes: Mathijs
"Tis veulste heit"Wiljan! Bovendien vertoeft de initiatiefnemer van de Ned model-duikboten vereniging momenteel in het buitenland naar ik meen, dus als die volgende week terug is zal er wel weer beweging in het forum komen. Groeten, Mart
stilte nee dat kan ik niet zeggen een soort van drukte omdat er nu veel aktiviteiten zijn vandaag weer bij de leeuwardercourant demo gevaren ivm een open dag van van deze krant zo is er wel elk weekend wat te doen en meestal daarna weer wat te repareren en bij te stellen soms heb je een minuscuul lekje maar dan moet wel de halve boot leeg om het te vinden en zeker met de Hr.Ms K18 die is al ruim 15 jaar in de vaart is en zachtjes aan is ze aan revisie toe want van al de transporten word ze ook niet beter en omdat ze een plat tussendek heeft komt er meer beweging in de romp daar heb je geen last van als je een cilinder vorm hebt maarja daar leer je wel mee leven. groeten fred en veel bouw plezier
En vriend Lex had vandaag een thuiswedstrijd: het waterfestival in Lelystad, waar de Walrus de haven onveilig maakte... Dus ook hij was druk met varen! Bovendien had hij z'n gezin mee, dus handjes vol!
hallo inderdaat het is veuls te warm als ik polyester meng dan wordt hij al hart als hij de verharder nog maar ziet toch nog twee rompjes getrokken voor mark maar dat was echt niet te doen de lossings wax droogt zo snel dat er kristalisatie ontstaat en dan krijg je geen gladde romp uit de mal daar ik achter de zon heel de dag heb staan blijf ik maar stilletjes achter de compu zitten ik kan terug internetten dus het gaat vlotjes de voeding was door gebrand van de hitte en nu heb ik nog een oude xt voeding en die is nu omgetovert tot voeding voor het telenet modem en zoals je ziet het voldoet prima groeten raf
Gelukkig, Ben blij dat ik niet de enige ben met last van de hitte en kennelijk ook niet als laatste der Mohikanen op dit forum zat te lezen. A.s weekend ga ik er drie dagen met de motor op uit. FF de bakens verzetten. Groetjes en veel bouwplezier, U-Kater
Dat was wel een erg leuke vaardag. En de collega's van Vaargroep Flevoland uit Biddinghuizen waren er ook, dus dubbel pret. Alleen had ik eind van de middag wat schade. Ik wou met de Walrus om een stel Optimistjes (1 pers. zeilbootjes) heen varen en dacht, ik laat de duiktank vast vollopen om dan mooi op periskoopdiepte op het publiek af te varen. Maar door de zeilen van die optimistjes was hij even uit het zicht. Ik heb toen waarschijnlijk te lang de bocht aangehouden terwijl hij al geheel of gedeeltelijk onderwater was, en ik was hem op een gegeven moment dus echt kwijt!! Dat is geen prettige gewaarwording!! Ook op de steiger was hij niet te zien, tot ik voor m'n voeten tussen die zeilbootjes een sigaar zag dobberen. Hè, gelukkig, opluchting, daar was hij! Maar wel wat schade, ik denk dat hij onder een bootje opgedoken is, of er net onderwater tegenaangevaren was. Schade: beschadigde toren op het voorste puntje, voet van de toren gescheurd, bevestigingspunten losgeraakt, kapje op de snuivermast verdwenen. Thuis gekomen dus het zaakje gedemonteerd, en uitendelijk viel het nog mee, had erger kunnen eindigen! Een deel van de zondag is toen opgegaan aan de reparatie en een nieuw snuiverkapje fabriceren. Nu de verf nog wat bijwerken en dan zou hij weer toonbaar moeten zijn. De les hieruit: hou Uw boot in het zicht als U hem laat duiken, anders zou het weleens zinken kunnen worden!