Heel slecht te zien op de foto, want die is erg klein en wil niet vergroten als ik een groter scherm kies. Maar het lijkt mij zelfbouw toe, gewoon een onderbuikgevoel, vanwegede nogal onlogisch grote afstand tussen vliegwiel en cylinder, en de enigszins ongebruikelijke "kruishoofd constructie"...
bedankt voor u antwoord ,,wat is het doel van het tweede keteltje voor de grote ? dampwater afscheider?
Daar is de foto niet duidelijk genoeg voor... Kan een brandstoftank zijn, of een olieafscheider, het zou zelfs een voedingwatertank kunnen zijn (al denk ik dat ie daarvoor wat te klein is), maar ik kan het vanaf zo'n kleine foto echt niet zeggen.
Het tankje naast de ketel is voor voedingwater. Er gaat een leiding naar de pomp en vandaar naar de onderkant van de ketel. Gr. Klaas.
Ga je nog meer foto's plaatsen? Onder de foto staat 1/4. Over de stoommachine, ik dacht dat ik een dergelijke al eerder gezien te hebben.
Deze 1 van 4 was van Marktplaats. De machine staat niet meer te koop. Misschien kan Thei recente foto's plaatsen? Leuk ding toch? Alles voor modelbouw, Willum