Storen op remote phantom 2

Discussie in 'FPV (First person view)' gestart door Marcokramer, 16 sep 2014.

1. Marcokramer

Marcokramer

Lid geworden:
    6 sep 2014
    Hallo,
    Ik heb een fpv set gekocht en alles werkt maar er is 1 probleem als ik de monitor van de fpv op mijn remote monteer en ik de drone laat vliegen stoort hij enorm op de monitor allemaal strepen en ruis. Als ik de monitor van de remote afhaal en een meter verder weg de remote neerzet werkt de monitor gewoon. Is dit optelossen? En hoe???

2. denkisnaa

denkisnaa

Lid geworden:
    17 jan 2012
    Heb je een monitor met ingebouwde ontvanger? En wat is je frequentie van je fpv set, 5,8 ghz 2,4 ghz of 1,3 ghz? Ik heb zelf ook dit probleem gehad en ik vlieg nu met een losse ontvanger die ik op ongeveer 3 a 4 meter hoogte op een el cheapo statief van pvc pijp heb staan, dit komt ook nog eens het bereik van de fpv set ten goede.

Probleem is dat de antenne van je rc besturing te dicht bij de antenne van de video ontvanger hebt staan, je kan propberen of het helpt met bijvoorbeeld aluminiumfolie een afscherming kan maken tussen deze 2 antennes, alleen tussen de antennes anders blokkeer je ook je besturing of fpv ontvangst.

Ook kan je gebruik maken van low of highpass filters, bijvoorbeeld een highpass van ongeveer 5 ghz tussen je fpv antenne en ontvanger, of juist een lowpass van 3 ghz op de rc antenne.

3. Marcokramer

Marcokramer

Lid geworden:
    6 sep 2014
    Hallo,
    Ik heb een monitor met een ingebouwde ondvanger waar ik ook nog 2antennes op kan draaien. Ik heb een 5,8 fpv set

4. Psygho (Emil)

Psygho (Emil) Forum veteraan

Lid geworden:
    7 jan 2004
    De besturing is ook op 5.8 ? (vision) of op 2.4 ? (normale ph2)

5. Marcokramer

Marcokramer

Lid geworden:
    6 sep 2014
    De besturing op de remote is 2,4

6. Reliku

Reliku

Lid geworden:
    31 mrt 2014
    Zit te dicht bij elkaar, dus dan maakt die frequentie niet zo heel veel uit. Het is alom bekend dat alle electronica radiostoring uitzendt, dus dingen op elkaar plakken kan nooit bevorderend zijn.

Daarom zijn schermen met ingebouwde ontvangers bovenop je zender ook niet het beste idee ooit.

Deel Deze Pagina