Suggesties voor "Landingsgestel" voor Holiday 280?

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door jock, 16 sep 2003.

1. jock

jock Guest

Gisteren voor het eerst gevlogen met mijn Holiday 280. Wat een fantastisch leuk vliegtuigje is dat zeg! :D

Nu is het zo dat waar ik moet landen (al 5 x zonder te crashen!) nogal wat kleine steentjes liggen en de neus van het vliegtuig, ondanks plakband, behoorlijk wat deukjes krijgt. Daarom ben ik inmiddels ik al overgetapt naar ducked tape wat steviger (en zwaarder) is.

Heeft iemand van jullie al eens geexperimenteerd met een landingsgestel of "ski" of een andere vorm van bodem/neus bescherming?

Ben erg benieuwd,
    Jock

2. Niek

Niek PH-SAM Forum veteraan

Lid geworden:
    21 aug 2002
    Vraagje:
    Heb je misschien de vleugel glad geschuurd?
    Hier lijden de langzaamvliegeigenschappen behoorlijk onder.

Kijk eens naar de foto's van Bert en Dick's holidays, die hebben zelfs nog bij de ongeschuurde ruwe vleugels met een radeerwieltje turbulators op de voorlijst gemaakt, waardoor holiday's langzaamvlieg eigenschappen behooorlijk verbeteren, waardoor je ook langzamer en gecontroleerder kunt aarden..

3. Theo Coenen

Theo Coenen Guest

gewoon vangen of landen in de hand is ook een optie.

4. jock

jock Guest

Hallo Niek en Theo,

Niek, nee ik heb de vleugel niet geschuurd en ben benieuwd naar de foto's. Waar kan ik deze vinden?

Theo, naast de 1 x 4 (want toen viel de prop eraf) en de 4 x 8 minuten (nieuwe prop met seconderlijn) met mijn Holiday bestaat mijn enige vliegervaring uit Realflight G2 dus in mijn handen vangen....... misschien later, veel later?

Ik heb de standaardinstellingen van het instructieboekje voor het hoogteroer aangehouden. Kan ik de landingssnelheid soms nog verder verlagen door meer uitslag te geven. Het lijkt me dat ik dan met vol 'up' nog langzamer zou moeten kunnen vliegen?

Jock

5. Paul Tupker

Paul Tupker Guest

I.v.m. gewichtstoename is het aanbrengen van een landingsgestel aan de Holiday niet erg aan te raden. De prestaties gaan daardoor onherroepelijk sterk achteruit. Kijk eens naar de suggesties om deromponderzijde slijtvaster te maken in het topic "bescherming Depron"bij bouwtips vliegende modellen.

6. Tadango

Tadango Forum veteraan

Lid geworden:
    25 jun 2003
    Laagje 2 componenten lijm over de onderkant kan ook.

Deel Deze Pagina