switch

Discussie in 'Model truckers' gestart door robbie 1964, 14 feb 2023.

1. robbie 1964

robbie 1964

Lid geworden:
    23 dec 2022
    goedendag

ik hoop dat iemand mij kan helpen betreffende het aansluiten van een switch
    de vraag is moet ik de switch apart op voeding zetten , deze switch moet gaan zorgen dat ik mijn dak en grill lampen beugels via de zender aan/uit kan zetten
    aan de switch zitten uiteraard de stekker voor de ontvanger en 2 rode en 2 zwarte draden ( welke sluit ik aan op wat ?)
    ik heb een foto van de switch mee gestuurd

Bijgevoegde bestanden:

• switch.jpg
      switch.jpg
      Bestandsgrootte:
      232,4 KB
      Weergaven:
      110
  2. Helicor

Helicor

Lid geworden:
    28 aug 2009
    Details gevraagd van een niet te definiƫren schakelaar. Zou handig zijn als je het onderdeel nummer en herkomst er bij zou zetten.
    Zonder dat zou ik gokken dat je hem op de ontvanger moet aansluiten met de 3 polige stekker, en de lampen (ledjes wsl.) op de 2 uitgangen rood =+ en zwart = -.wel met de nodige voorschakel weerstanden.
    En dan zul je met een servo kanaal die lampen kunnen bedienen, maar of dat blijvend is, hangt weer helemaal af van het type. Kan bv een klik-aan, klik-uit schakelaar zijn.

3. AHoogendijk

AHoogendijk PH-SAM

Lid geworden:
    24 mei 2012
    Dat kan je dus gewoon proberen.

Sluit aan op je ontvanger, accu aansluiten.
    Als je bij accus met zo een rood stekkertje kijkt welke van de accu is, dan weet je wat de ingang is, en dan een lampje of motortje aan de uitgang, en schakelen maar met je kanaal.

Ik heb er ook een aantal met verschillende functies, dus dat moet je echt proberen

Het zal zo iets zijn denk ik https://m.nl.aliexpress.com/item/40...lgo_pvid=02e93e14-236b-4073-93c5-0dc16ef82b4d

Groeten,

Arie

4. trialrolf

trialrolf Vriend van modelbouwforum.nl

Lid geworden:
    23 mrt 2015
    Voeding gaat via de ontvanger normalerwijze. Voor de rest weet ik niet wat het is. Er zijn in China zoveel verschillende soorten met strobo, hartslag en wat niet allemaal in omloop....Sluit me aan bij Cor......Wat zegt de verkoper? Wat heb je gekocht volgens de nota/koopopdracht?

Deel Deze Pagina