Syma s033g

Discussie in 'FP/coaxiaal' gestart door Turin, 16 feb 2012.

1. Turin

Turin

Lid geworden:
    16 feb 2012
    Ik kan op deze site niets terug vinden over deze helikopter.

Ik heb hem nu zelf een aantal weken (vloog hiervoor met een namaak syma s107 en een Silverlit blackhawk deluxe beide geen aanrader)

Maar dit apparaat is echt geweldig zeker voor wat hij kost (rond de 80euro)
    En de onderdelen zijn goed te bestellen.

Het is een 3 kanaals puur beginner dus maar dat ben ik.
    Er zit een hoop opwaartse kracht in dus er kan een flinke camera aan gehangen worden.

Ik heb inmiddels wat nadelen gevonden en op gelost die ik ook al op een amerikaans forum heb gepost maar goed hier de link naar dit forum

Some SYMA s033G modifications from Holland - RC Groups

2. Stevo

Stevo Forum veteraan

Lid geworden:
    22 jan 2004
    Je verhaal gewoon hier vertellen staat nog zo netjes

Alvast welkom op MBF

Stevo

3. Turin

Turin

Lid geworden:
    16 feb 2012
    Wil ik best doen met foto's en al, als er belangstelling voor is?

4. Stevo

Stevo Forum veteraan

Lid geworden:
    22 jan 2004
    Zekers wel, trust me;)

Stevo

5. Turin

Turin

Lid geworden:
    16 feb 2012

Dit is hem dus.

1e Mod de antenne zit om het linker landingsgestel gerold, Ik heb het in een stukje silicone slang gestopt en langs de heli laten lopen.

2e mod 2 stukjes carbon stok gemonteerd om iets aan te kunnen hangen.

3e mod nou ja niet echt een mod maar wel een ding een camera controler gebouwd met 4 kanalen ik zat te denken aan zoom in zoom uit maak foto en schakel over naar filmen bereik is wel wat beperkt 50 meter of zo.

Het ding heeft niet heel veel kracht om tegen de wind in te komen.
    Daar om monteren ze op Amerikaanse forums 2 propellers achter maar wij Hollanders zijn slimmer en ik verzon dit en dit maakt hem echt super snel.

Het is een hoofd propeller van de syma s107 .
    Simpel weg er op gelijmd en getaped.

Verder heb ik nog wat aanpassingen gedaan aan de zender.

[​IMG]Hier zie je de bedrading en de diode

Een oplaad gat gemaakt met een diode (anders blijft er spanning op je gat staan) en de draad naar de antenne dikker gemaakt.

Het bereik van de zender neemt erg af als je batterijen leeg gaan nu kan ik hem makkelijk opladen na iedere vlucht.

Dat ziet er dus zo uit als het klaar is.

Ik wil er ook nog een andere accu in gaan maken 7,5 volt ipv 6 volt. maar moet eerst beter kijken of de elektronika daar tegen gaat kunnen.

Laatst bewerkt: 16 feb 2012
  6. Turin

Turin

Lid geworden:
    16 feb 2012
    Ohh ja er zit nu ook een schakelaartje op zo dat de verlichting aan en uit kan

7. Turin

Turin

Lid geworden:
    16 feb 2012
    Zender loopt nu op 7,5 volt range test moet nog gedaan worden.

@ Stevo nog niet echt heel veel interesse geloof ik :D

8. Stevo

Stevo Forum veteraan

Lid geworden:
    22 jan 2004
    Als je zo'n praat begint uit te kramen kan het niet verwonderlijk zijn hé;)

Soms hebben mensen er ook gewoon niets aan toe te voegen.

Ga verder

Stevo

9. Indoorvlieger

Indoorvlieger Forum veteraan

Lid geworden:
    3 mei 2010
    Ik wil best wat zeggen, ziet er goed uit wat je met je heli doet. Ik krijg alleen een beetje het idee dat coaxen minder populair beginnen te worden, nu er steeds meer single rotor heli's komen die vrijwel net zo stabiel zijn, maar veel sneller kunnen wanneer dat wordt gevraagd.

10. Turin

Turin

Lid geworden:
    16 feb 2012

Ik heb bij mijn lokale heli verkoper ook al hele mooie (stabiele) Single rotors gezien ook met gyro en zo.
    Maar de verkoper adviseerde deze om dat dit het eenvoudigst te repareren zou zijn, mocht er iets stuk gaan en weinig kanalen dus snel te leren.
    Bovendien trok het design me aan.

(Hij denkt natuurlijk ook komt hij nog eens terug voor iets anders :D )

Vandaag een digitale camera op halen om om te bouwen en dan kan ik lekker filmen al zal de buurvrouw met dit weer wel niet in de tuin aan het zonnen zijn.:D
    :help: het mens is 80

11. Stevo

Stevo Forum veteraan

Lid geworden:
    22 jan 2004
    Als ik dan toch met mijn coax en camera op zwier moet geef mij dan maar mijn buurmeisje van 22;)

Stevo

12. crapi

crapi Guest

He Turin , ik zag je adviezen op rcgroups.com. Heb ook al veel uitgeprobeerd maar het blijft problematisch door de slechte RX/TX, je blijft erg beperkt in de reikwijdte van de heli.
    Opwaardse kracht is ruim voldoende, voorwaards vliegen met wat wind nu veel beter door verplaatsing accu +/- 3cm naar voren en extra monteren van de reserve tailblades.
    Heb net een SPEKTRUM DX6i gekocht en ga uitzoeken wat ik aan ESC's /BEC's nodig heb voor de drie 'brush' motoren van de S033G.
    Heeft al iemand daar ervaring mee???
    Camera werk gaat goed en heb al leuke filmpjes geschoten( wel allemaal eindigend met een crash....)

Hier de link om mijn aanpassingen te zien

NEW!!Syma SUPER SIZED 36" S033G Share - Page 13 - RC Groups

Ik stop nu wel met heli vliegen totdat ik een andere besturing heb ingebouwd (wacht nog op goede tips) want hij is nog heel en ik wil hem graag zo houden.
    Is overigens mijn 3e S033G..... steeds weer omgeruild vanwege de slechte RX/TX maar ze hadden allemaal het zelfde probleem.
    Heb in Holland geen 40 Mhz versie kunnen vinden dus ga nu proberen op 2,4 Ghz

Crapi (Gelderland)

13. hoogvlieger

hoogvlieger Guest

+1
    helaas heb ik geen camera om onder mijn heli te hangen, anders
    zou ik daar zeker mee over de schutting loeren ;)

het heeft trouwens vorig jaar in een nieuwsblad gestaan, dat een grote coax heli met camera neerstortte in de tuin van een vrouw die lag te zonnen!!
    eigenaar voor zover ik weet nooit teruggevonden!

en wat betreft die singlerotors:
    ze kunnen inderdaad sneller, maar net als die coaxen komen zij ECHT niet tegen de wind in...
    heb dat gisteren nog uitgeprobeerd met mijn huey (staat in verkoop trouwens) en de wind had er behoorlijk vat op :(

14. Turin

Turin

Lid geworden:
    16 feb 2012
    crapi Ik heb eigenlijk helemaal niet zo veel problemen meer met de ontvangst.
    Ik heb de spanning op de zender iets verhoogd en een andere antenne draad.
    Ik heb de antenne draad in een stukje silicone slang zitten en dat zit met 2 tiewraps aan de staart vast, 1 tiewrap om de staart en de 2e tiewrap om de antennedraad daar aan te zetten.
    zo lang de antenne geen aluminium raakt prima ontvangst.

15. markfp

markfp

Lid geworden:
    21 apr 2012
    Ik heb ook een s033g hele fijne machine om het vliegen een beetje te leren.
    Nu heb ik alleen het probleem dat hij naar beneden gaat als ik hem naar links wil sturen. Als ik naar rechts stuur gaat hij naar recht, maar ook omhoog.
    Ik denk zelf dat de onderste motor begint te verslijten en dus minder kracht geeft. Ik kan er natuurlijk naast zitten(ik ben nog maar net met deze hobby begonnen).
    Een nieuwe motor kan ik niet makkelijk vinden op internet. Wel in china en america enzo.

Weten jullie of ik gelijk heb v.w.b. de motor en zo ja, waar kan ik een nieuwe bestellen??

16. Turin

Turin

Lid geworden:
    16 feb 2012
    Ik eb geprobeerd een zwaardere achter motor (uit een slot race car) te monteren.
    Ja het werkt en nee het is niet aan te raden want je transistors fikken na 10, 20 seconden finaal af.

Hoofd motoren zijn in Nederland ook wel te bestellen hoor (mag geen site namen noemen) maar de CONcureerende elektroboer heeft wel passende.

17. fredjed

fredjed

Lid geworden:
    17 mei 2012
    lengte antenne helicopter

Hallo,

Ik heb per ongeluk de antenne beschadigd (stuk geknipt) waardoor ik geen ontvangst meer heb. Weet iemand hoe lang de antenne moet zijn zodat ik er opnieuw een draad aan kan solderen? Als ik uitreken met de frequentie van 27 Mhz kom ik aan 5,56 meter, wat me vrij lang lijkt te zijn.

Groeten,

Frederik

18. Indoorvlieger

Lid geworden:
    3 mei 2010
    Meestal gebruiken ze een antenne waar een kwart golf op past, of 1/8. Dan kom je op een meer hanteerbare lengte uit.

19. Brandaris

Brandaris Forum veteraan

Lid geworden:
    16 mrt 2007
    Goeden dag,
    Ik heb 4 weken terug een S033g van mijn echtgenoot gekregen.
    Ik heb heel geen ervaring met vliegen.
    Ik heb het een paar keer geprobeerd om hem de lucht in te krijgen maar
    hij valt gelijk weg naar stuurboord zodra hij vrij komt van de grond!
    Met de trim knop rechtsonder op de zender geprobeerd om dit te corrigeren
    maar dan wordt hij helemaal dol !
    En in de middenstand trekt hij dus naar rechts.

Zou het kunnen dat het printplaatje (ontvanger met giro) niet goed geplaatst is ,
    plaatje staat niet horizontaal maar iets achterover ??

Of weten jullie een andere oplossing voor dit probleem??

Ik ben er dus ook achter dat de trimknoppen (schuifjes) naast en onder de sticks nep zijn en dus totaal geen toegevoegde waarde hebben op de zender.
    is er nog een andere mogelijk heid om dit te trimmen?

20. Indoorvlieger

Lid geworden:
    3 mei 2010
    Een coax heli, dus met 2 rotoren boven elkaar, en in dit geval eentje zonder servo's die de bladen aansturen, moet gewoon rechtstandig opstijgen. Het enige wat de gyro bij deze 3 kanaals heli's bestuurt is de staart, om die stabiel te houden. Daarom gaat de heli ook tollen als je aan het trimknopje voor de staart draait.

Als je heli omvalt, zal dat eerder komen doordat er iets mis is met de bladen, balansbar (staaf met gewichtjes), etc. Zitten de linkjes er nog die de bovenste bladen met de balansbar verbinden? Als je op de balansbar tikt, gaat die dan soepel op en neer als een wip-wap? Plaats anders even een paar detailfoto's van de heli, liefst waar de rotorkop goed op staat. Misschien zien we gelijk iets wat niet goed zit.

Deel Deze Pagina