Syma s36

Discussie in 'FP/coaxiaal' gestart door Noahfem, 11 dec 2013.

1. Noahfem

Noahfem

Lid geworden:
    22 nov 2012
    De Sint heeft voor mijn zoon een mini helicopter gebracht. Merk weet ik niet. Op de doos staat alleen iets van Eddie Toys... Nu ben ik zelf ook aan het rondkijken voor zoiets want als de kleine niet thuis is zit ik er dikwijls mee te spelen:):)

Mijn oog is gevallen op de Syma S36. Deze heeft 2.4ghz besturing. In de doos zit enkel een reserve staartrotor. Nu vind ik geen enkele Belgische of Nederlandse webshop die reserve-onderdelen verkoopt... De hoofdrotors in het bijzonder dan, deze zou ik willen bijbestellen dan.

Heeft er iemand en gedacht of de rotors van andere types van Syma hierop passen? Het schijnt dat vele onderdelen van Syma universeel zijn.... Dacht dat ergens gelezen te hebben.

2. demolle

demolle

Lid geworden:
    1 sep 2011
    Hallo Noahfem ik heb hier wel een adresje in hongkong dat duurt wel een week of twee voor dat je het thuis hebt.
    Ik heb al vaker besteld in hongkong t"is bij mij altijd nog goed gegaan, anders bestel je eerst voor een klein bedrag.
    Als het dan goed gaat bestel je meer.
    SYMA S36 RC Helicopter and Spare Parts list

Grt André

3. Noahfem

Noahfem

Lid geworden:
    22 nov 2012
    Bedanktl voor de tip hoor. Was deze reeds tegengekomen in mijn zoektocht.
    Ben echt op zoek naar een Nederlandstalige shop waar ze EN het toestel EN de reserve onderdelen hebben. Blijkbaar is dat een moeilijke opdracht geworden om die 2 samen te vinden... Het toestel vinden is geen probleem, de onderdelen echter...

Waar ik ook wat schrik voor heb zijn die invoertaksen, kheb daar absoluut geen ervaring mee. En ook het feit dat er veel nep in omloop is...

4. demolle

demolle

Lid geworden:
    1 sep 2011
    Wat invoertaks betreft je kunt er een keer uitgepikt worden maar ik heb al zo'n tien keer wat besteld in hongkong en nog niet één keer bijbetaald.
    Maar er zijn ook mensen die wel pech hebben en moeten bijbetalen.
    Koop je ze in nederland weet je zeker dat je die belasting betaald, het is net een loterij.

Suc6 er mee André

5. evbragt

evbragt

Lid geworden:
    6 jan 2009
    In Belgie is de douaneregeling anders dan in Nederland...
    Daarbij komt dat zendapparatuur ook aan andere, strengere regels gebonden is bij invoeren. Grote kans dat 2,4Ghz apparatuur in beslag genomen wordt als er geen CE keurmerk op zit. In het ergste geval krijg je er ook nog een boete bij...

Syma wordt in Europa weinig aangeboden. Wellicht kun je je gaan oriënteren op Walkera, dat is gemakkelijker verkrijgbaar. bijvoorbeeld:
    RChellevoet.nl - De webwinkel voor RC benodigheden
    RCVliegshop.nl - Dé Goedkoopste RC Helicopter En RC Hydrofoam Webshop in NL!
    Wel een stuk duurder maar wat meer richting modelbouw.
    Syma is meer vergelijkbaar met de heli's van de speelgoedwinkels.

Edit:
    Nine eagles is misschien ook een optie

6. Stitch

Stitch

Lid geworden:
    21 jan 2006
    Kijk hier eens. Heb ik in het verleden wel eens iets besteld en dat had ik met een paar dagen in huis. Anders moet je ze eerst eens bellen of ze datgene hebben wat je zoekt.

MINIHELICOPTERS.NL | MiniHelicopters . nl

7. Noahfem

Noahfem

Lid geworden:
    22 nov 2012
    Alvast bedankt aan iedereen die reageerde.
    @stitch: naar deze shop stuurde ik reeds 2 mails zonder ook maar 1 reactie...

Ik zoek het nog ff uit;)

8. wouterd

wouterd

Lid geworden:
    26 jan 2009
    Iets waar je je nu wellicht helemaal geen zorgen over maakt, maar denk ook even na over welke "mode" je wil gaan vliegen. Bijna al die 3ch "speelgoed-heli's" vliegen op mode4 (zonder aileron functie weliswaar). Vreemd genoeg is die mode eigenlijk zeer ongebruikelijk bij de "echte" rc heli's, daar zijn vooral mode2 en mode1 meest gebruikelijk. Mode2 besturing wordt (doorgaans) als meest natuurlijke en handigste mode voor rc heli's gezien.

Omschakelen naar een andere mode later, vraagt nogal wat moeite en tijd om je besturings-automatismen te her-leren!

Mijn advies: ga direct voor een 4ch coax of fixed-pitch heli van Blade of Nine Eagles, met 2.4GHz besturing, in mode2.

9. Noahfem

Noahfem

Lid geworden:
    22 nov 2012
    De Hubsan Invader Mini (pro), WL V911-1 en de Syma F3 lijken me ook wel interessant. Ik bedoel dan ook met verkrijgbaarheid van onderdelen in de buurt.

Zijn deze echt geschikt voor woonkamergebruik?

10. demolle

demolle

Lid geworden:
    1 sep 2011
    Dit zijn wel fp heli's die zijn wel een graadje moeilijker dan coax.
    Kijk eens naar blade dat is een goed merk en crash bestendig er zijn ook goed onderdelen voor te krijgen in ned en bel.
    Helis: Blade - #1 By Design

Grt André

11. Noahfem

Noahfem

Lid geworden:
    22 nov 2012
    @demolle: bedankt voor de tip!

Het komt eigenlijk hier op neer. De heli dient om in de woonkamer wat te vliegen, samen met mn zoon. In het begin mocht ik met zijn speelgoedje rondvliegen omdat hij er de feeling nog niet mee had. Nu is hij er deftig mee weg en landt hij dat ding zonder problemen op een dvd-doosje8-O8-O en mag ik er niet meer aankomen omdat hij het zo leuk vindt. Ik betrap mezelf er dan op dat ik met dat ding rondvlieg terwijl hij op school zit... Erg he:rolleyes:
    Daarom ben ik eigelijk op zoek naar iets om samen met hem wat rond te vliegen in de woonkamer, niet meer, niet minder.

Misschien dat de Blade Scout of de Blade MCX dan wel de betere keuze is voor mij. Onderdeeltjes vrij vlot te koop en heb nog niks slechts gelezen over deze toestelletjes. En ook erg belangrijk toch, gezien het doel ervan, ze kosten de hoofdprijs niet.

Een jaar geleden kreeg hij een Traxxas Grave Digger voor zijn verjaardag. Korte tijd later kocht ik voor mezelf een Traxxas Rustler VXL.... Hopelijk is dit niet weer een stap in de dure richting;);)

12. Noahfem

Noahfem

Lid geworden:
    22 nov 2012
    De kogel is door de kerk. Zojuist gewoon maar de e-flite blade scout besteld bij mijn (vrij) plaatselijke rc-shop. Grave Digger heb ik ook daar gekocht.
    Heb de heli samen met een extra set upper- en lower-blades, landing skid en extra lipo'tje besteld. Alles op voorraad.

Simpel heli'tje maar in toch enkel maar voor in de woonkamer zoals eerder gezegd. Ben benieuwd:)

Deel Deze Pagina