T-rex 250 SE goedkoper dan de basic 250

Discussie in 'Electro specifiek' gestart door Ryan1977, 10 nov 2009.

1. Ryan1977

Ryan1977

Lid geworden:
    2 sep 2009
    Goedenavond allemaal,

Sorry als er al ergens een discussie hierover is, maar ik heb het niet kunnen vinden.
    Via een gespreksonderwerp kwam ik tot de conclusie dat de meeste shops (online danwel regulier, over de hele wereld) de T-Rex 250 Special Edition veel goedkoper aanbieden dan de reguliere T-rex 250. Het kan bij eenzelfde shop zelfs tot heel veel 10-tallen euries (of zelf €100) schelen.
    Dit terwijl de SE een flinke meerwaarde heeft (securder vliegen, verbeteringen doorgevoerd, etc) dan de reguliere versie :confused:
    Dan voel je je als 250 vlieger toch een beetje gen@@!d :rolleyes:

So what's the story behind it and what's the catch?:-?

2. laurens

laurens Forum veteraan

Lid geworden:
    16 feb 2003
    Heb je gekeken of het met/zonder electronica is?

3. Ryan1977

Ryan1977

Lid geworden:
    2 sep 2009
    Het zijn meestal vergelijkbare combodeals, waarbij de electronica hetzelfde zijn. Zelfde Gyro's, 3x DS510 en 1 x DS520

4. Funky

Funky

Lid geworden:
    20 jan 2008
    Ik heb net es rondgekeken, maar in de shops waar ik meestal koop (FastLad, Readyheli) is dat niet het geval hoor. In HongKong is het verschil klein maar qua prijs toch altijd in het voordeel van de oude 250...dus ik denk dat je je vergist.

5. Molen

Molen

Lid geworden:
    21 okt 2009
    Op de officiele site is de second edition maar 10 dollar duurder dan de gewone trex250

6. Funky

Funky

Lid geworden:
    20 jan 2008
    Yep, dat kan kloppen. De SE hoeft ook niet duurder te zijn, het is gewoon een nieuwere versie waar een aantal kinderziektes uitgehaald zijn. De gewone zal wel stilaan uit de handel verdwijnen...

Maar 'slechts 10 € duurder' is nog niet hetzelfde als 'tientallen tot honderden euro's goedkoper'...

Laatst bewerkt: 11 nov 2009
  7. Molen

Molen

Lid geworden:
    21 okt 2009
    Zou je een oude Trex250 naar een second edition kunnen upgraden?
    d.m.v. die nieuwe rotorhead en tail met chinese weigths, of is het frame ook aangepast ?

8. Ryan1977

Ryan1977

Lid geworden:
    2 sep 2009
    Nou, ik heb me laten vertellen dat een zaak in Roden zijn "oude" 250 combo voor €100 goedkoper verkoopt dan de SE...
    Of hebben we het hier over een eenmalig actie... Nu begin ik zelf serieus mijn twijfels te krijgen of degene de waarheid vertelde... :eek:S

9. Funky

Funky

Lid geworden:
    20 jan 2008
    Frame is niet echt aangepast, wel andere schroefjes, maatje groter.

Upgraden kan je uiteraard, maar dan zou ik proberen de V1 te verkopen en ineens voor een nieuwe kit te gaan. Ik heb gelezen dat ze nu ook verkocht worden zonder de electronica.

Ik heb binnenkort misschien wel een complete kop te koop :D. Volgende week heb ik normaal gezien alles in huis om mijn 250SE om te bouwen naar flybarless...dan gaat deze kop aan de kant. Ik heb de Microheli FBL-kop besteld.

10. Karel

Karel

Lid geworden:
    26 dec 2007
    Vraag voor de moderator van dit forum.

Er beginnen af en toe discussies over de Trex 250. De discussie loopt al snel dood en er begint weer een nieuwe. De ene keer in Electro Specifiek, de andere keer in Algemeen Heli.

Daardoor is de informatie onoverzichtelijk verspreid over het heli forum. Is het niet zinvol om die allmaal samen te voegen?

Vr. gr. Karel

Deel Deze Pagina