het volgende is het geval: in plaats van de standaard 65cc tank op een tamiya brandstofauto is er een 80cc versie geplaatst, je zou er theoretisch langer mee kunnen rijden, echter als er ongeveer een centimeter hoog nitro niveau in de tank zit, slaat de motor bij vol gas af... het volgende heb ik al gecontroleerd: -de motor wordt niet te heet, je kunt m direct weer starten... -brandstof slangen raken niet verstopt -brandstof filter is goed schoon -tank is goed schokvrij opgehangen -druktoevoer naar tank is niet verstopt -de tank is goed voorzien van schotten om klotsen van brandstof te voorkomen -alle aansluitpunten op de tank (brandstof onder en druktoevoer) zitten op dezelfde plek, alleen de tank is iets hoger wat zou nog meer de oorzaak kunnen zijn??
ik kan er nog twee bedenken: -er zit een lek in de tank (dat zie je niet) -de slang van de tank naar de carberateur komt (buiten het laatste stukje voor de carb.) boven dat brandstof niveau waarop je wagen afslaat. Verder kan ik even niets bedenken.
slaat hij af als ie op volle toeren is of als hij er nog niet is? mijn wagentje gaat nammelijk een stuk harder lopen als m'n tank bijna leeg is... soms staat ie dan ook ineens te krap afgesteld.. wat misschien ook voor afslaan kan zorgen.. maar dat zou je denk ik wel merken
dat harder rijden als je tank bijna leeg is dat heeft elke auto dat komt omdat je benzine dan op is en dan gaat ie vanzelf krapper rijden daarom is er ook zo'n discussie van hoe je je motor moet uitzetten of je je tank gewoon moet leeg rijden. Maar dit is niet als er nog 1cm benzine in je tank zit. dit is alleen als je tank leeg is en er nog wat benzine in je leidingen zit. @erikderaaf - Is je motor nog wel goed heeft ie nog wel genoeg compressie? - Staat je motor wel goed afgesteld. Je motor moet wel wat warm worden h want hij heeft een bepaalde temp waar die het beste werkt en als hij te koud is heb je ook kans dat ie niet goed gaat.