Tamiya kever old school look

Discussie in 'Bouwverslagen - Auto's' gestart door rc-rob, 21 apr 2008.

  1. rc-rob

    rc-rob

    Lid geworden:
    26 sep 2007
    Berichten:
    59
    Locatie:
    Haaksbergen
    nou mensen..ik ga weer even terug naar waar ik begonnen ben..!
    met een 1/10 elecktro auto..en mijn keus gaat naar een kever.
    de laatste dingen voor de hormann zijn besteld..die word afgemaakt en dan blijft die zo hoe die is..en ik koop deze kever erbij op wat mee te prutsen..ik heb een regelaar enz. wel liggen nog. ik heb ook nog een spectrum ontvanger liggen dus dat komt mooi uit..
    maar ik wil graag achter dikkere banden dan voor..smal maar wel een hoge soepele band..?
    is dat verkrijgbaar?


    Hier wat foto's zijn niet al te beste kwaliteit maar ligt aan ook de Old school camera :D
    [​IMG]

    [​IMG]
    Het gereedschap + de inhoud van de doos
    [​IMG]
    Het begin van de bouw..ook gelijk maar kogellagers erin.
    [​IMG]
    Wiellagers
    [​IMG]
    [​IMG]
    achterwielophanning klaar, met nog de standaard motor erin.
    [​IMG]
    Voorwielophanning inc. schokbrekers ook klaar.
    [​IMG]
    stuurstangen precies op 180 zoals in het boekje omschreven staat
    [​IMG]
    Hier het volledige chassis.

    Hier is het chassis klaar en alles mooi ingebouwd, inc. spectrum ontvanger en alle kabels mooi weggewerkt..maar moet nog even wat verzinnen op de accu kabel die tegen de kap aankomt waardoor de kap naar buiten gedrukt word :???:
    de bedoeling is om zoveel mogelijk details toe te gaan voegen op de kap..ik heb hem hier uitgeknipt maar hij moet nog afgewerkt worden
    er komt verlichting in en nog veel meer ;) ook de wielophanning word aangepast ( voor versmald ) omdat hij anders niet laag genoeg kan \:D/
    [​IMG]
    [​IMG]

    Update's volgen ;)

    Greetz Rob
     
  2. Mark-013

    Mark-013

    Lid geworden:
    10 jul 2007
    Berichten:
    306
    Locatie:
    Tilburg
    wordt het old school of pimped? Dat is ook nog een verschil, nu gaat het richting pimped als hij zo laag ligt. ;)
     
  3. rc-rob

    rc-rob

    Lid geworden:
    26 sep 2007
    Berichten:
    59
    Locatie:
    Haaksbergen
    juist bij old school moet die laag...in deze trend gaat die ongeveer worden:
    [​IMG]
     
  4. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    maar niet zo laag (teminste, van wat ik ervan kan zien) de wielkappen gaan bij het model over de bovenkant van de band heen (koment tot op de velg) terwijld bij de foto die je linked de kappen tot boven op de band gaan :) (kan het natuurlijk ook mis hebben)
     
  5. Low_E

    Low_E

    Lid geworden:
    25 apr 2007
    Berichten:
    1.417
    Locatie:
    Dworp - Brabant - België
    ik denk dat jouw foto nu net een pimped Kever laat zien RC-Rob.

    Voor zover ik ervan ken, had de originele kever geen pinkers (knipperlichten) op de voorste wielkast. En ook de treeplank lijkt mij niet origineel.

    [edit]
    ff in m'n documentatie gedoken. I was wrong: de knipperlichten en treeplank zijn wél origineel. Maar het voorste kofferdeksel lijkt me niet origineel, en ik denk nog steeds dat de wagen in jouw foto te laag staat. Ook de lichten zijn IMHO niet origineel.

    [​IMG]

    Bekijk het ook even logisch. De kever werd ontworpen in het interbellum, toen de wegen bijlange nog niet "smooth" waren dus een auto moest tegen een stootje, putje, ... kunnen.

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 21 apr 2008
  6. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    er waren meerdere verschillende versies van de kever. een verschil bijvoorbeeld was dat je versies had met een bolle en met een platte voorruit. en een hele of gedeelde achterruit. Ik heb alleen geen idee wat de benamingen ervan allemaal zijn (ze hebben eht niet genummerd voor zover ik weet zoals bij de golf 1,2 etc)
     
  7. rc-rob

    rc-rob

    Lid geworden:
    26 sep 2007
    Berichten:
    59
    Locatie:
    Haaksbergen
    ja inderdaad er zijn meerdere modellen..ik ga dan als je het zo bekijkt meer voor de Rat look
    poepi laag en met wat details..ik weet alleen nog geen goede kleur
    en ik zou graag wat smallere wielen eronder zetten met achter een iets hogere band..

    de modellen die gemaakt zijn van de kever zijn: spaarkever, bril kever, ovaal, hebmuller, 1303, 1200, gelb schwarze renner, enz enz enz..! ik zit wel een beetje in dat air cooled wereldje haha ;) ik wil zowiezo een verlichting set erop met gele ledjes erin voor..+ een licht op de v0or bumper moet alleen nog koplampen zoeken.. tips zijn welkom

    Greetz Rob
     
    Laatst bewerkt: 21 apr 2008
  8. Robbie TPC

    Robbie TPC Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 apr 2007
    Berichten:
    3.612
    Locatie:
    Haarlem
    Leuk nog een Kever in dit forumgedeelte :) Ooit ga ik ook een Kever maken, drie keer raden welke ;-)

    Alleen de foto's van de eerste post komen niet goed bij me door, ik ben al 3 minuten aan het laden en zie nog maar 1 foto. M'n laadbalk blijft hangen op 97 % :-(
     
  9. integradical

    integradical Guest

    je kunt mss eens bij de hpi vintage bandjes kijken ,maar het project ziet er veelbelovend uit
     
  10. Catweazle(c)

    Catweazle(c)

    Lid geworden:
    20 okt 2007
    Berichten:
    829
    Locatie:
    Zutphen (Gelderland)
    Hé Rob leuk te zien dat je begonnen bent met je Kever.

    Ga je draadje volgen en ben erg nieuwsgierig naar je vorderingen.

    Gaat inderdaad een heeeeel andere versie worden dan waar ik mee bezig ben.

    Veel succes :thumbsup:

    :bye: Ruud
     
  11. rc-rob

    rc-rob

    Lid geworden:
    26 sep 2007
    Berichten:
    59
    Locatie:
    Haaksbergen
    Hee Ruud!

    Ik ben inderdaad begonnen..moet nog even tijd zoeken om ermee verder te gaan..ben nog steeds opzoek naar een mooie kleur..en nog wat meer dingen maar daar doe ik je wel even een pb over..!

    Groeten Rob ;)
     
  12. Catweazle(c)

    Catweazle(c)

    Lid geworden:
    20 okt 2007
    Berichten:
    829
    Locatie:
    Zutphen (Gelderland)
    Dat was bij mij ook het moeilijkste, de kleur kiezen:)

    Maar wat ik ook geleerd heb van dit project, is dat als je er iets moois van wil maken je er inderdaad de tijd voor moet nemen en er geen haast werk van moet maken.

    Dus denk dat het je wel zal lukken:lol:

    :bye: Ruud
     
  13. rc-rob

    rc-rob

    Lid geworden:
    26 sep 2007
    Berichten:
    59
    Locatie:
    Haaksbergen
    Hier nog een kleine update! achterwielen in camber gezet..en voorwielophanning versmald
    1 kant moet nog..foto's daarvan als het klaar is ;)
    [​IMG]
    [​IMG]

    Greetz Rob ;)
     
  14. lance03

    lance03

    Lid geworden:
    16 dec 2004
    Berichten:
    367
    Locatie:
    purmerend
    je hebt verschillende type kevers, de 1200 1300 1302 1303.
    1200 en 1300 hebben platte voorruit en een torsie vooras (=weinig kofferruimte).
    de 1302 heeft een platte voorruit en mc. person schokkers aan de voorkant en een bollere kofferklep (kon je zowaar een krat bier meenemen). de 1303 is de minst gewilde met mc. person bolle kofferklep en bolle voorruit. volgens mij heb je ook nog een 1600 halfautomaat.

    Sander
     
  15. Dr.Dre.

    Dr.Dre.

    Lid geworden:
    16 sep 2007
    Berichten:
    383
    Nice Kever.......

    @ Mooie kever rc-rob maar dat wist je al enne wat wordt de kleur??????,Gr.Dr.Dre.
     
  16. rc-rob

    rc-rob

    Lid geworden:
    26 sep 2007
    Berichten:
    59
    Locatie:
    Haaksbergen
    Ik denk zwart Dr. Dre ;)
     
  17. VWyannick

    VWyannick Guest

    Ik vin da echt super chik, kben ongeveer hetzelfde ant doen, ma dan int groot;)

    kheb wel een vraagje, zo'n doorzichtige kas, kunt ge da ook los kopen? of eventueel me al die prullekes bij, ma zonder da onderstel..
     
  18. RC-nooby

    RC-nooby

    Lid geworden:
    21 mrt 2008
    Berichten:
    280
    Locatie:
    Vlaams-Brabant (belgië)
    natuurlijk kun je zon lexan body ook los kopen.je hebt ze in alle vorman en groottes:Dje kunt ze in zo goed als elke modelbouwwinkel kopen.en natuurlijk moet je ook verf kopen:p
     
  19. VWyannick

    VWyannick Guest

    en zo eentje van ne kever.. wa kost da? enig idee?
    verf heb ik ni nodig, da heb ik;) gwn de body:)
     
  20. Catweazle(c)

    Catweazle(c)

    Lid geworden:
    20 okt 2007
    Berichten:
    829
    Locatie:
    Zutphen (Gelderland)

Deel Deze Pagina