Tamiya tt01 probleem

Discussie in 'Algemeen auto's' gestart door Jesper.46, 3 aug 2023.

1. Jesper.46

Jesper.46

Lid geworden:
    26 jul 2023
    Hallo, ik heb een tamiya tt-01 DE(drift spec type-e) en een vriend van mij heeft er nu ook een gekocht, alleen die doet het heel slecht.
    Als je vol gas geeft stottert die en als je langzaam gas geeft doet die het een beetje maar stuurt die soms automatisch(accu is niet leeg en de afstandbediening ook niet)

Ik weet er zelf niet heel veel van, dus als iemand kan helpen zou dat heel fijn zijn.

Alvast bedankt

2. Tamaniac

Tamaniac

Lid geworden:
    2 aug 2008
    Welke elektro zit erin? Mogelijks een te zware motor, te lichte accu, niet matchende ontvanger, beschadigde antenne, ... ?

3. Jesper.46

Jesper.46

Lid geworden:
    26 jul 2023
    Een standaard motor, maar ik ga wel even proberen met een dikkere accu.
    En de zender zou het kunnen zijn, want die is redelijk oud. Dus daar kijk ik ook nog wel even naar

4. Roelof

Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    20 aug 2003
    Welke regelaar zit erin? Als het een TBLE-104 of lager is moet je een ontvanger met een BEC of een losse BEC gebruiken om de ontvanger te voeden.

5. Jesper.46

Jesper.46

Lid geworden:
    26 jul 2023
    Dat weet ik zo niet, en hij is van een vriend van mij, dus ik kan ook niet ff kijken want die is op vakantie maar dan kijk ik even als die terug is.
    En wat bedoel je met lager? Lager dan 104?

6. Roelof

Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    20 aug 2003
    De TBL-101 tm de 104 zijn gemaakt om alleen samen te werken met een zgn BEC ontvanger.
    Normaal zit in ieder andere regelaar een BEC (een spannigsregelaar) die de elektronica van zichzelf en die bij de ontvanger voedt. Een oudere TLBE regelaar heeft een BATT-kabeltje dat in de regelaar gewoon parallel aan de accu gekoppelt is die je op de BATT van de BEC-ontvanger moet aansluiten. In de ontvanger zit dan de spanningsregelaar die alles terug naar 5~6v brengt en via de kanaal steker voedt hij dan ook de elektronica in de regelaar. Omslachtig en totaal niet logisch.....

Maar ja, de huidige ontvangers hebben niet meer een interne BEC en als je alles op dezelfde manier aansluit komt er gewoon de volle accuspanning op alle elektronica.....
    Je moet dan een losse BEC tussen de BATT kabel en de ontvanger plaatsen.

De TLBE-105 heeft een eigen BEC en kent die behoefte niet meer.

Lang verhaal en hoeft niet je situatie te zijn maar met Tamiya regelaars zeker een groot aandachtspunt.

7. Jesper.46

Jesper.46

Lid geworden:
    26 jul 2023
    Oke, dan ga ik daar zeker even naar kijken, bedankt

8. Jesper.46

Jesper.46

Lid geworden:
    26 jul 2023
    Hallo, ik heb weer wat geprobeerd, ik heb mijn lipo 2s 30c 5200mah er op gezet en dan doet die het wel, wat kan het dan zijn? Of moet ik dan gewoon lipo kopen voor die auto? En moet dat dan de zelfde zijn of maakt dat niet uit

Deel Deze Pagina