tank trex 700

heren,

ik heb 2 trexen 700 gebouwd. Ik weet dus hoe eea in elkaar zit. Ik wil de slangetjes van het aanzuignippel vervangen in de tank maar deze zitten in het midden van de heli gemonteerd. Volgende keer doe ik het aan de buitenkant Wat is de eenvoudigste manier de tank te verwijderen zodat ik het slangetje in de tank kan verwisselen. Ik heb geen zin de hele heli uit elkaar te halen.

loges
 
Hoi Loges,

Ik heb hem nu ook in het buitenste gat zitten, inderdaad veel makkelijker.
En ik heb een headertank dus maakt het ook niet veel uit, met een fuelmagnet trouwens ook niet...

Er zijn helden die de tank een beetje met siliconen inspuiten er hem er zo uitkrijgen, het is mij echter nog nooit gelukt :mrgreen:
Ik ben nooit verder gekomen als de framedelen zover mogelijk los te gooien tot ik hem er tussenuit had.
er zijdelings uitduwen gaat niet want dan zit mijn uitlaat weer in de weg, en die laat ik liever zitten.
De nippel eruitkrijgen met de motor erin is een hel, en meestal floept hij dan in je tank.
Blijft voor mij dus over, alles losgooien tot ik genoeg ruimte hebt.
beetje stom ontwerpdetail aan deze verder geweldige Heli ;)
 
Ik heb laatst nog mijn tank eruit gerukt voor de E-ombouw zonder iets los te schroeven. gewoon tussen het frame (boven en onder) de tank samen knijpen en dan eruit duwen, met geweld n*** je een ezel :mrgreen:
 
Ik heb me daar ook al gedachten over gemaakt.

Laatst in Almere op de helifreakz meeting had Walter dat slangetje wat in de tank zit lek, hij had die vervangen, ik vroeg me toen af hoe die dat had gedaan.

Misschien is het mogelijk om de afsluitdop aan de buitenkant eruit te halen en dan met je pink ofzo de middelste slang van binnenuit eruit te duwen....

Ja, ik weet het ook niet, maar dat leek me plausibel.

remon
 
Ik heb me daar ook al gedachten over gemaakt.

Laatst in Almere op de helifreakz meeting had Walter dat slangetje wat in de tank zit lek, hij had die vervangen, ik vroeg me toen af hoe die dat had gedaan.

Misschien is het mogelijk om de afsluitdop aan de buitenkant eruit te halen en dan met je pink ofzo de middelste slang van binnenuit eruit te duwen....

Ja, ik weet het ook niet, maar dat leek me plausibel.

remon


Remon, voor ik je bericht las heb ik inderdaad dat buitenste dopje eraf gehaald. Ik kon met een tirap het slangetje doorhalen. Na er flink aan gerekt te hebben ben ik tot de conclusie gekomen dat ik de slangetjes nog niet hoef te vervangen. Geen gek idee van je dus en voor heren die met hetzelfde te maken hebben (inspectie aanzuigslangetje in tank), dit werkt prima.

loges
 
Is wel een goeie tip inderdaad.
Ik ga mijn slangetjes ook weer eens preventief bekijken binnenkort, better safe than sorry....
Maar ik ben er redelijk onhandig in, ben blij als alles weer op zijn plek zit.
En heb ook al eens ezels geweld gebruikt met het eruitkrijgen van die aanzuignippel Mike, met als resultaat dat mijn kunststof slangnippeltje plots uit 2 delen bestond i.p.v. 1 :mrgreen:
 
als je het kunststof nippeltje goed bekijkt zie je een giet naadje lopen, vaak heb je hierdoor een scherp randje. hier scheurt vaak je slangetje op.
en het is idd een rotklus het binneste slangetje te vervangen.

dus met een fijn schuurpapiertje het giet-naadje wegschuren zodat je geen scherp randje meer hebt.
ik heb in al mijn nitro heli's een neopreen slangetje, die gaan nooit meer stuk, en zijn ook bestand tegen de uitlaat gassen.
 
Ik vervang mijn tank slangetjes per 3 maanden. Dan zijn ze gaar.
er uit halen is niet zo'n punt.
De rubber randjes er uit halen. Dan gebruik ik een punttang als een soort wig. Ik druk de tank in met de "wig" zodat ik hem en uit kan trekken aan de zijkant zonder de nippel in het midden van de tank af te breken.

Vervangen is recht toe recht aan.
Ik gebruik een tiop van finnless door een klein stukje dikke tankslag over de dunne clunkline heen te shuiven aan twee kanten over de nippel en de klunk. Dit ipv een een tywrap er overheen.
Zo zit de klunkline een stuk strakker over de nippel heen.

Er in (het gevecht):
Er in op dezelfde manier.
Wig er tussen om de nippel te beschermen, schuif de tank er in, rubber en in pielen.
Dan de nippel weer aansluiten op de haedertank. JE KOMT ER NIET GOED BIJ !!!!
Eerst toch zo geprobeerd met punt tangetjes en pincetten maar dan ben ik meer dan 1 uur bezig en wordt ik kwaad :evil:
Nu haal ik alleen de skids en groundplate er af. 2 min werk.
Dan van onderen met een lange punttang de brandstofslang op de nippel schuiven. 1 min pielen. En weer in elkaar.
Nu valt het klusje wel mee. Het langste ben ik bezig met de tank rubbers tegenwoordig.
 
Laatst bewerkt:
Ja Walter ik moest ook om de 2 maanden het slangetje vervangen omdat het verrot was, siliconen kan niet tegen de uitlaat gassen.
het neopreen slangetje kan dat wel en gaat nooit meer stuk.
Ik heb alleen een rol van die slang gehad van Dirk ik ga even uitzoeken waar hij het vandaan had. echt een super upgrade.
Ik laat het hier weten als ik wat meer weet.
 
oke ik ben eruit...:mrgreen:

Dit RC Helicopters: Fuel Tubing - A Main Hobbies is wat ik van dirk gehad heb, en werkt perfect. vergaat niet meer door uitlaat gassen.

In mijn Aurora zit standaard een neopreen slangetje dus je kan ook dit Fast Lad Performance setje kopen, krijg je meteen een goede clunk erbij en nog wat rommel.

Het Avant slangetje is wel wat soepeler en icm de clunk erg goed.

Je kan ook wachten op de volgende meeting en krijg je van mijn rol een stukje... ik heb genoeg en je hebt toch maar 1 stukje per heli nodig.
 
+2 for hayes clunk line! gebruik ik al jaren en vervang het enkel preventief nog 1x per jaar
 
Ik heb altijd veel goede dingen hierover gehoord.
Maar ook een nadeel. Het schijnt uit te zetten in Methanol.
Ervaringen hierin?
 
Tip :

als je hayesclunk line wil gaan gebruiken, knip de tubing een halfve centimeter korter en laat die een nachtje in nitro liggen. Dan is ie perfect en zet niet verder meer uit en heb je ook de vervelende verkleuring niet van je nitro.

Als je clunkline van Hayes (is zwart) voor de eerste maal in nitro stopt komt er heel wat zwarte kleurstof af van de clunkline (is niet nadelig voor je nitro) dus daarom dat je die beter een nachtje in nitro laat liggen.

Grtz,
Dirk
 
Back
Top