Team Holland.

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door Bert, 13 okt 2003.

1. Bert

Bert

Lid geworden:
    22 aug 2002
    Even voorstellen: De Nederlandse deelnemers aan de open Duitse indoor kunstvlucht kampioenschappen.

De jonge Oliver doet mee in de sport klasse met de voormalige Gert Jan Kool Learjet twin EDF. Daddy Ronald is caller voor het team. De Learjet op 2xKokam 1020 heeft ongeveer 1 uur vliegtijd en de pits van Oliver zal dan ook te herkennen zijn aan de opvallende afwezigheid van laad apparatuur. :D

Didier doet mee in de expert klasse en vliegt met een Ultimate van 229 gram met GWS 1:6,6 speed 300 6V op 3xKokam 350UHD. Als reserve toestel dient de nieuwe Funtana mini 2 met PJS 550E. Deze weegt 260 gram met ook 3xKokam 350UHD.

"Torque master" Derk vliegt met een Ultimate van 230 gram voorzien van een Astro 010 en GWS 1:3,22 gearbox en 3xKokam 350UHD. Hij vliegt mee in de expert klasse en de freestyle aeromusicals.

Zelf vlieg ik ook mee in de expert klasse en de freestyle aeromusicals. Rechts op de foto de onvermijdelijke Ultimate met Razor 350 en GWS box 1:6,6 op 3xKokam 350UHD. Gewicht: 217 gram. Links op de foto een wat verlengde uitvoering, de Solero. Deze wordt aangedreven door een PJS 550E en weegt 230 gram met (alweer) 3xKokam 350UHD cellen.

Meer info over het evenement: http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=1527

2. Paul Tupker

Paul Tupker Guest

Ziet er goed uit! Ik wens dit team alle succes komend weekeinde. Zijn er overigens nog meer Nederlandse (of Belgische) inschrijvingen voor dit spectakel? Ik verwacht wel een verslag van dit festijn op net forum, na afloop!

3. Theo Coenen

Theo Coenen Guest

Nee helaas niet als ik mij niet vergis meer dan 30 inschrijvers waarvan 4 Nederlanders 2 Belgen en enkele Tjechen, ook gingen er geruchten dat de wereldkampioen F3A ook me zou doen mar die zijn niet bevestigd. Helaas kan ik door omstandigheden niet aanwezig zijn hoewel dit wel gepland was.

Jongens veel succes en breng die bekers mee naar Nederland.

4. Emile

Emile

Lid geworden:
    28 okt 2002
    Ik ben ervan overtuigd dat Nederlands team een goede indruk achter zal laten. Veel succes en vooral vliegplezier komend weekeinde. :wink:

PS: Die Solero mag er ook wezen Bert, maar ik zal eerst eens met die Ultimate beginnen, ben namelijk nog niet gewend om tussen MUREN te vliegen. :)

Grtz,
    Emile :p

5. Joost

Joost

Lid geworden:
    20 aug 2002
    ziet er mooi uit allemaal, succes!

6. Bert

Bert

Lid geworden:
    22 aug 2002
    Even snel de tussenstand na de eerste dag doorgeven.

Oliver en de Learjet hebben in de sport klasse de tweede ronde gewonnen. Het kassement zit door de nog niet meegetelde schrapresultaten erg dicht op elkaar.

In de expert klasse is het superspannend tussen de eerste vijf. Derk staat momenteel 3e en Bert 4e. Didier staat 10e. Enigszins tegenvallend was het optreden van de regerend duits F3a kampioen en Las Vegas TOC deelnemer. Iedere klasse heeft dus zijn eigen moeilijkheden. er doen maar liefst 42 piloten mee.

Morgen de laatste ronde precisie kunstvlucht en de freestyle aeromusicals. Alleen al de trainingsvluchten van de aeromusicals behoorden tot de fraaiste staaltjes stuurmanskunst die er ooit vertoond zijn, waarbij naar mijn mening zelfs de bekende TOC videootjes enigszins verbleken.

7. toine

toine

Lid geworden:
    22 aug 2003
    Benieuwd of jullie je morgen nog kunnen verbeteren.
    In elk geval: succes gewenst

8. Bert

Bert

Lid geworden:
    22 aug 2002
    Pffff.

Nou het zit er op hoor.
    Zondag was het erg druk. Zeer veel bekenden tegen gekomen die nog even van het vertoonde kwamen smullen. Doordat zowel Derk als Oliver de laatste ronde op zaterdag gewonnen hadden en zich daar mee in een kansrijke positie hadden gemanouvreerd, moesten de organisatoren eerst nog even met het schaamrood op de kaken bekennen dat ze daar dus absoluut geen rekening mee hadden gehouden en hun best zouden doen om bij aanhoudend hollands succes ergens een "Wilhelmus" op te doen laten duiken bij de "Siegerehrung".

Als eerste aan de beurt was Oliver. De take off was zo mooi dat iedereen er stil van werd. Met het neuswiel precies op de centerline gebleven, ongeveer 2 meter op de achterwielen roteren en exact voor de jury centerline losgekomen en in een volmaakt gelijkgebleven klimhoek volkomen vlak rechtuit doorgevlogen. Helaas werd de caller van het team (daddy Ronald) ook zo stil van deze gratieuze perfectie dat hij vergat om "Ende" te zeggen wat voor Oliver het signaal moet zijn om de bocht in te zetten. Nu behoord Oliver tot de groep van uitzonderlijke jongeren die nog precies doet wat daddy zegt en vloog dus keurig te ver rechtdoor waardoor het model in de bocht een licht tikje tegen een langs de muur hangend touw kreeg, en weer rustig op de grond terug zakte. Het onbeschadigde model stond helaas in de verkeerde richting en kon zonder hulp van buiten af niet omdraaien, wat een "0" betekende voor de score. Hier door moest Oliver z'n slechtere gewenningsvlucht van zaterdag middag mee laten tellen en tuimelde van een beoogde podium plaats af.

De expert klasse werd ook in omgekeerde rangorde gevlogen (Dus de best geklasseerde vliegt het laatst) De Nederlanders konden het dus rustig aan doen met een voorlopig 11e, 4e en 3e plaats.

Didier vloog verreweg z'n beste vlucht van het toernooi en hoefde niemand in het klassement aan zich voorbij te laten gaan ondanks dat enkele cracks hun totaal resultaat behoorlijk verbeterden door hun schrap resultaat uit de score te laten wegvallen. Ik zelf (Bert dus) vloog niet goed en zakte van de 4e naar de 7e plaats. Ik denk dat ik met mijn hoofd al te veel bezig was met het daaropvolgende programma; de freestyle aero musicals. Derk vloog weer sterk en moest wachten of de 2 laatste titel kandidaten wat lieten liggen om in de score nog vooruit te komen.
    Dat deden ze niet (Grote klasse om onder druk zo te presteren.)

Eindstand: 1 Alexander Kammerer, 2 Martin Müller en 3 Derk van der Vecht. 7e Bert van der Vecht en 11e Didier.

Als laatste onderdeel de uiterst spectaculaire freestyle aeromusicals. Reeds in de trainingen waren enkele zelden of nooit eerder vertoonde hoogstandjes in stuurmanskust te bewonderen. Enkelen gingen echter wat te ver en "spetterden" hun model. Geen nood, deze vooral uit Depron gemaakte modellen kunnen wat hebben en een reserve kist kost slechts een paar Euro tientjes en is snel gebouwd.

Wat hoogtepunten van de wedstrijd:
    Daniël Brussow vloog uiterst spectaculair en maakte er een mooie show van door bij het torque rollen rustig 1 hand in z'n zak te steken (Mode 1 vlieger dus) De muziek was ook zeer spectaculair, maar helaas liepen muziek en vliegbewegingen niet altijd synchroon en leverde het dus minder punten op dan je zonder muziek zou verwachten.

Benny Ginsberg maakte het nog gekker door tijdens het torque rollen met z'n rechter hand zijn mobieltje uit z'n zak te halen en net te doen of hij een telefooon gesprek aan het voeren was.

Derk vloog in een waanzinnig hoog tempo alle denkbare figuren op zeer lage hoogte. Helaas liet de muziek geen tempo wisselingen toe wat nogal wat punten koste.

Zelf heb ik in de wedstijd vlucht bewust wat overbodige grappen en grollen achterwege gelaten en vooral geprobeerd om alle van de 288 stuurbewegingen (In 2 minuten!) goed op de muziek te synchroniseren. Iets wat blijkbaar door de jury goed gewaardeerd werd.

Ook erg leuk om te zien was de freestyle van Manuel Nübel. Dit joch is fameus om z'n knotsgekke videotjes waarop te zien is hoe hij overal in de stad de meest mallotige fratsen met z'n kistjes uithaalt. Hij deed ook mee aan de expert klasse maar werd ernstig gehinderd door het feit dat hij duidelijk niet gewend is om ook maar 10cm strak rechtuit te vliegen!
    De freestyle is duidelijk z'n element en nadat hij in de trainingen alle 5! keer gecrashed was door jeugdige overmoed wist hij zowaar de wedstrijd vlucht te overleven. Op zaterdag introduceerde hij een nieuw figuur dat het best omschreven kan worden als een "power off tailslide flip flop parachute". Zondag deed iedereen in freestyles hem na......

Alexander Kammerer en Martin Müller waren in de freestyle competitie de enige twee die EN spectaculair vlogen EN goed de muziek volgden. Een genot om te mogen aanschouwen.

Uitslag Freestyle aeromusicals.
    1 Alexander Kammerer 2 Martin Müller 3 Manuel Nübel
    4e Bert, 8e Derk

Complete uitslag en foto's volgen.

9. Theo Coenen

Theo Coenen Guest

Gefeliciteerd jongens met jullie uitstekende prestaties.

10. Harold

Harold PH-SAM

Lid geworden:
    16 aug 2002
    Julie laten het wel weten wnaeer er filmpje op het web staan.
    Die "dinges flip flop nogwat" lijkt me leuk.

11. Bert

Bert

Lid geworden:
    22 aug 2002
    Toen ik me voor de start van de freestyle aeromusicals naar de jury tafel omdraaide om te zeggen dat de muziek gestart mocht worden zag ik minstens 10 filmcamera's op me gericht (slik, 8O ) dus ik kan me niet voorstellen dat de manouvre van Nübel er niet op staat.

12. Vinze

Vinze

Lid geworden:
    2 sep 2002
  13. Han Veldhuis

Han Veldhuis

Lid geworden:
    27 apr 2003
  14. Theo Coenen

Theo Coenen Guest

Hij is er wel maar meestal "stiekem" 8) onder een andere naam.

15. Niek

Niek PH-SAM Forum veteraan

Lid geworden:
    21 aug 2002
    Billy? :D

16. Theo

Theo

Lid geworden:
    3 sep 2002
    Gefeliciteerd allemaal met deze topprestaties!!!
    Met jalourse blik zie ik af en toe in de zaal jullie hoogstandjes met de stille wens ook oooooiiiit eens zo te kunnen vliegen.

17. jo-han

jo-han Guest

Hartelijk gefeliciteerd met het resultaat!
    Maar nog een ding: ik snap niet helemaal hoe jullie met de learjet van m'n pa meedoen met een kunstvluchtkampioenschap!
    Je kunt toch alleen maar (hele mooie) rondjes vliegen met dat ding... :wink:

18. Niek

Lid geworden:
    21 aug 2002
    2 klassen, en de beginners klasse kun je vliegen met een slomo oid.
    Maar met een gave learjet lijkt dat veeeeel mooier!

19. Niek

Lid geworden:
    21 aug 2002
    " Nu behoord Oliver tot de groep van uitzonderlijke jongeren die nog precies doet wat daddy zegt en vloog dus keurig te ver rechtdoor waardoor het model in de bocht een licht tikje tegen een langs de muur hangend touw kreeg, en weer rustig op de grond terug zakte.
    ...en tuimelde van een beoogde podium plaats af."

Zonde!
    netjes gebleven, of Papa toch maar even de oren gewassen??

"3 Derk van der Vecht."

Gefeliciflapstaart Derk!! Zie je wel dat je veeel beter kunt vliegen dan ik.. :(

20. Dick

Dick

Lid geworden:
    23 aug 2002

Deel Deze Pagina