Hallo,
Ik zal ook nog een duit in het zakje doen...
PDF= Portable Document Format is niets anders dan een grafische computertaal afgeleid van Postscript (ook van Adobe). HPGL (o.a. .prn of .plt) is de Hewlet Packert Graphic Language variant hierop.
Al deze talen kunnen zowel pixel als vector informatie bevatten.
Photshop heeft al vanaf versie 2 (1992!) de mogelijkheid om een pad als vector element te exporteren (tracen), wat met een programma als Streamline/Coreltrace wat meer geautomatiseerd wordt. De CS versies van Photoshop kunnen idd direct vectorinformatie isoleren/exporteren.
Ik zou de pdf rechtstreeks in Illustrator of Freehand openen (versies 8/9 en hoger) en daarna als .dxf exporteren of een .plt bestand maken mbv een generieke plotter/printerdriver.
Let wel op dat de meeste dxf importfilters alleen rechte lijnen en perfecte cirkels kunnen inlezen. Dat betekent dat mooie gebogen lijnen (bezier-curves) eerst omgezet moeten worden in een polyline. Dit doe je door ankerpunten toe te voegen, waarna je alle bezier-informatie mbv simplify object omzet in rechte lijnen.
Zorg ook dat alle boolean en groepeerbewerkingen ongedaan worden gemaakt (release compound en release group/ungroup).
Op deze manier krijg je 'schone' vectorbestanden die je daarna kan verwerken tot freesdata.
Ter illustratie: al mijn freesfiles maak ik op een Apple Mac/Illustrator, waarna ik mbv een paar scripts (de visual basic variant van Macintosh) de boel exporteer als .dxf versie 13. Dit wordt direct geaccepteerd door de Step-four freessoftware die op een oude pentium/DOS draait...echt cross-platform dus!
Hans