tekening voor arm (marder)

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Gunskes, 5 dec 2003.

1. Gunskes

Gunskes

Lid geworden:
    18 aug 2003
    hey,

onlangs is mijn voorste ophangingsarm van mijn marder afgescheurd.

Ik zou willen proberen er nieuwe te frezen in aluminium. Maar ik ben op zoek naar goede tekeningen.

Ik heb er zelf al een paar gemaakt, maar die zullen allemaal ze zwaar worden: 100 gram per armpje. en de originele zijn maar 35-40 gram/stuk dus veel te zwaar

Kan iemand mij helpen???
    alle tips zijn van harte welkom.

(en nee, ik ga er niet gewoon nieuwe kopen, bouwen is leuken en misschien ook goedkoper)

groetjes,

Gunskes

2. Pasqual

Pasqual Forum veteraan

Lid geworden:
    10 mei 2003
    je kan er toch ook zelf 1 tekenen in Autocad bijvoorbeeld als je niks kan vinden?

en staat in de handleiding niet iets wat je kan gebruiken of ff de PKracing site kijken?

3. cooper

cooper

Lid geworden:
    17 okt 2003
    Mechelen/Gent,Belgie Onderschijtingen: al z
    aluminium is altijd zwaarder dan plastic zeker als je iets stevig wil
    maar wat is nu 100 gram per arm= 200gram extra (min die plastieken die er niet opstaan dus ;) ) op een auto van 10kg
    niet zo erg he ;)

4. Gunskes

Gunskes

Lid geworden:
    18 aug 2003
    ja maar die 200 gram extra moet je maal 2 doen, want je hebt 2 kanten * 2 armen per kant dus zit je al aan 400 gram -(40*4) (van de plastiek) = 240 gram extra.

ja die auto weegt al 10 kg, maar ik denk dat 99 % van die 10 kg afgeveerd is, en juist die 160 gram armen niet!! dus als daar 240 gram bijkomt is dit zeker niet positief voor het rijgdrag van de auto denk ik. :roll:

Ik heb er zelf al eens eentje proberen te tekenen, maar dit vlot niet echt. Ik kan niet goed met die programma's werken. (ps ik werk met solidworks, niet met autCAD). En om al die maten uit dat stukje te vinden pfff das geen lachertje.

Niet in dat stukje is symmetrisch. en alles zit schuin. :!:

5. Anonymous

Anonymous Guest

Mag best iets zwaarder hoor, ik heb ze van RVS 300 gram per stuk. Heb dan zelfs de achterste "boog"die achter de veerlang weggelaten. Toch sterk genoeg.
    Maar dit is eigenlijk toch iets te zwaar maar denk dat je met 150 gram draagarmen juist beter af bent qua grip en optrekken.

6. Gunskes

Gunskes

Lid geworden:
    18 aug 2003
    dat van die grip en optrekken, dat is denk ik niet waar.

Omdat het gewicht van die draagarmen niet afgeveerd gewicht is.
    en dat moet je zo laag mogelijk houden.

Deel Deze Pagina