Hoi allemaal. Zoals julie zullen weten ben ik nieuw hier, Nu heb ik de veerboot (ro-ro ferry) van de TESO gebouwd ( het MOLENGAT ) en hij is bijna af en ik dacht ah laat ik een wat foto's hier neer zetten om hem te laten zien, maar ik heb begrepen dat dat niet kan hier of weet ik iets nog niet. Maar goed hij is dus 2.10 meter en vaart al geweldig alleen niet zo erg lang ik bedoel de accu is zo leeg weet iemand daar iets voor. Ik dacht ook aan om zonne panelen te gaan gebruiken maar ja waar kan ik die kopen en zijn ze er wel voor de modelbouw. wil je een paar foto;s zien dan wil ik ze wel sturen per E mail ofzo. Alvast bedankt Groeten: B737800
Hoi, Wat bedoel je met je accu is zo leeg? Hoelang is 'zo'? Welke accu's gebruik je? Welke motor(en) liggen d'r in? Ik kan met een van mijn slepers waar twee speed 720 torques inliggen en met een 12v7amp accu enkele uurtjes varen hoor. Droopy
Beste Boeing (737800 da's toch een type Boeing, of vergis ik me? :lol: Welkom bij de club; je kan digitale foto's hier uploaden: www.modelbouwupload.tk (alleen voor dit forum he :wink: ) en vervolgens in het foto-album zetten, (Zie helemaal onderaan de onderwerpenlijst) Je schrijft dat je accu snel leeg is; in een boot van 2,10meter kan je toch wel wat accu's kwijt? Of verbruiken je motoren zoveel stroom? Welke accu's en welke motoren gebruik je? Zonnecellen lijken me in ieder geval geen fijn plan; vrééééselijk duur en het rendement zal waarschijnlijk onvoldoende zijn voor een boot met dit formaat. Bovendien: als het een schaalmodel is: ik heb op de boten van de TESO geen zonnecellen gezien.... :teacher: Roel
Ha B737 Liggen er in jou boot ook VSP's, of is dat alleen de Schulpengat? (Weet het even niet meer precies) Anders heb je d'r een broeder bij in de vorm van Roel! Zo ja, heb je ze dan zelf gemaakt? dus: vertel, vertel !!! Wim
Bedankt voor jullie reakties. Nou ja er liggen nog geen vsp in maar het is wel het plan want het molengat heeft er twee. Nu kan je bij graupner komplete systeemen kopen maar heb werkelijk geen iedee wat ze kosten ga zeker nog even informeren. Wat betrerft de accu daar heb ik een 7,2 vold pack voor gebruikt en dat met twee speed 500 motoren is dat snel leeg ik dacht er messchien aan om een auto accu te gaan gebruiken met weerstanden er tussen om voor de juiste voltage te zorgen. Oh ja de naam B737800 is inderdaad een type verkeersvliegtuig :wink: Groeten B737800.......
Mooi schaalmodel, maar hoe zorg je ervoor dat die niet kapsijst? Hij lijkt me zo smal en hoog, maar dat kan door de foto komen ;-) Je 7,2v racingpack moet je snel vervangen door een 12v loodaccu van 3A minimaal. Dan vaar je sneller en minimaal twee keer zolang mee... groet, Alex
Hey Alex Bedankt voor je reactie, Dat hij smal en hoog is klopt wel want dat is hij in het echt ook en voor het omslaan daarvoor hebben wij aan de echte kaptein van het MOLENGAT gevraag hoe het kan dat hij niet omslaat en dat ging gelukkig in het model ook goed. Groeten B737800.....
Mijn HOE zorg je dan dat dat vreselijk mooie, volgens mij aardig aan de maat zijnde schip niet omgaat? Wel mijn complimenten voor de bouw Marco.
Hey Marco: Nou dat is best simpel zoals je weet zijn platte zijde het stabielst, nu kun je als volgt rekenen. De bovenbouw van het schip is 2/3 van de totale hoogte dus dit is 66,6% dit rond je af naar 70% Om het veilig te stellen doe je plus 10, en dat is dus 80%. Deze 80% is de totale oppervlakte van de romp van het schip aan de ondezijde dat plat moet zijn. vervolgens maakt de rest van de romp dan niet meer uit wat voor vorm het heeft. Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geinformeerd. Groeten: B737800
Kijk.. Een simpel rekensommetje om veel teleurstellingen te voorkomen. Ik wil misschien volgend jaar een groot schip gaan maken, en ben me dus aant voorbereiden zegmaar. Dan komen dit soort tips erg goed van pas. Marco.
Ik ben veerbotengek, en ik zou U zeggen: Het schip is zo stabiel dat er geen randen aan de tafels zitten, zodat de kopjes er niet vanaf vallen! Dus het is zeker een zeer stabiel schip. Helaas wordt het schip binnenkort verkocht door Teso, de nieuwe Dokter Wagemaker is namelijk klaar.
@ jon hummel als er geen randen rond de tafels zitten wil dat nog niet direct zeggen dat het schip geen slagzij gaat maken.... ik heb namelijk deze zomer op een supplier vanuit den helder gevaren en met krachie 7, 8 maak tie toch wel behoorlijke halen...... nu ff ntopic: Je kunt ten alle tijden een goede gewichts verdeling maken. de stelregel in de zeevaart althans op school is 2/3 van het gewicht diep in de romp(onderde waterlijn en 1/3 op een hoger deel. gr, wouter zzw
Ja, maar dan ook nog: Tegenwoordig, laten ze toch ook geen schip varen in NL die snel plat gaat. Dat lijkt me toch niet. :wink: