Testrun R.M.T. met wat toerentallen.

Discussie in 'Turbine aangedreven' gestart door Rene microturbine, 11 sep 2005.

1. Rene microturbine

Rene microturbine

Lid geworden:
    13 jun 2004
    Hallo jetvrienden,we hebben de turbine met nieuwe keroleiding en na enkele uren voorbereidingen de turbine weer geprobeerd te starten.
    Na enkele seconden ging de turbo naar 28k en waarachtig de turbo begon zelfstandig te brullen!
    We hebben voor alle zekerheid de achterstraalversneller weggelaten om op en makkelijke manier goed in de verbrandings kamer te kunnen kijken en voor een goede warmte afvoer te zorgen.
    Al snel ging de fadec de turbine optoeren naar 51k toeren en weer af te toeren naar 36k.
    De turbo draaid nog steeds als een zonnetje. :lol:
    we komen steeds verder en hopen over enkele weken de turbo door te laten toeren naar de 100k.
    We moeten de smeringsnaald dunner van 0.9mm naar 0,6 mm veranderen ,omdat er nog teveel onverbrande gassen in de verbrandingskamer komen,waardoor het turbineweel kersenrood aanloopt,wat naar mijn mening niet mag gebeuren.
    Bij toeval(van schrik) maakte m,n schoonzus een kort filmpje van de wat ik binnen enkele dagen op r.m.t.news pagina van m,n site zal plaatsen.
    Ik hoop dat er wat reacties komen van andere turbine freaks!

groetjes Rene.

2. G J Broekhuizen

G J Broekhuizen

Lid geworden:
    12 jul 2004
    Hallo Rene Henk.
    Een turbine bruld niet bij 50 .000 toeren . Dit duid er op dat de verbranding niet voor in de verbrandings kamer zit. Kijk na of de lucht goed toe kan stromen van achter uit.

Deel Deze Pagina