Thermiek verklikker bij hobbyking.

Discussie in 'FPV (First person view)' gestart door sven, 10 jun 2010.

1. BadBert

BadBert Forum veteraan

Lid geworden:
    4 feb 2005
    Sven, misschien leuk om met zijn 2en een keer te gaan, ik vind het super om dit te zien (denk niet dat ik het zelf ga doen, maar toch)
    Dan zit je niet alleen in de auto, en kunnen we de kosten delen ;)

2. Baggus

Baggus

Lid geworden:
    3 apr 2010
  3. ramsus42

ramsus42

Lid geworden:
    1 jan 2003
    EEn OSd veel zwaarder dan zo'n vario?

Mijn Remzibi OSD ( en die van jou) weegt geen ene drol. 't is een printje van 5 bij 3cm. De gps is een blokje van 1,5 bij 1,5cm. Thermieken zul je niet gaan doen met een kistje van 1m spw.

( 9 van de 10 lui vind het leuk om gek te worden van dat windgezuis ( dus een microfoontje in je kist), en dus werkt een buzzer prima.
    Ik vlieg zonder audio, dus heeft een buzzer geen zin. Een ledje zou een eventuele uitkomt zijn, alleen staat die behoorlijk uit focus als je hem voor je cam zet, en dus zie je hem nauwlijks. ( uh, als de zon goed hoog staat)

IXHjzVvtHUs[/media] - Maiden met veel te harde wind

Maargoed, ideƫen zijn leuk!

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  4. sven

sven

Lid geworden:
    22 feb 2004
    Ik vind iig het idee dat GPS snel genoeg zou zijn om thermiek optijd op te merken nog steeds wat vreemd.
    Maar dat zal ik pas meemaken als ik het probeer. ;)

En moah, volgens mij scheelt het wel een paar gram hoor,
    al die draden en die dikke maxim chip van remzibi tikken door.
    Maar et zal wel een beetje mierneuken zijn, daarin geef ik je gelijk. :p

Ander idee dan.
    De Remzibi dingen vreten een bepaald signaal om sensoren te lezen.
    Wat nou als je het servo signaal uit die thermiek meter moduleert zodat de remzibiOSD er wat mee kan?
    Zou dat sneller/zuiverder zijn dan GPS?

5. JiB

JiB Guest

Tja als je toch al een uC hebt om je 'osd' af te handelen, dan kan daar toch best een luchtdruk sensor bij? de uC in het genoemde gadget doet niet veel meer dan luisteren naar de servo-input en luchtdruk input, om op basis daarvan de servo output door te geven (met of zonder kwispel). Dat is niet erg veel dus, dat zo je OSD ook moeten kunnen.

6. bluefalconholland

bluefalconholland

Lid geworden:
    6 jun 2007
    Ik lees over wiebelen van de staart tijdens thermieken...maar dat wiebelen gebeurt zowiezo al als je een thermiekbel binnen vliegt...M'n wing schommelt bij uitstek. Ik vind het juist een uitdaging zonder vario te vliegen, zeg maar zo op gevoel. Op hoogtes boven de 200 meter en boven land heb je eigenlijk continu thermiek. Leuke van Fpv is dat je zicht hebt vanuit je kist en boven omgeploegde velden kan gaan vliegen waar veel thermiek te vinden is. Ook zie je tijdens een beetje bewolking waar de open beschenen plekken zijn waarboven het bruist van de thermiek.

MVG. Robert.

Deel Deze Pagina