Weet iemand bij welke maximale motorstroom de regeling van een Thor2 in werking treed? Ik heb al bij de leverancier gevraagd maar geeft geen antwoord hierop . Groet Hans
Als ik het vergelijk met een Thor 4 dan kan de 4 kortstondig 12 A aan. De 2 zal dan 6 A aankunnen? Vraag het anders aan de fabrikant. https://www.cti-modellbau.de/CTI-Fahrregler/ GJ
Op het internet is zo veel te vinden en met een heel klein beetje zoeken vond ik de CTI site. (GJVO heeft dit ook al aangegeven zie ik nu.) Hier kan je 4 versies van deze regelaar vinden en bij de regelaars staat uitleg hoe het werkt. Op het etiket staat een "getal", hoe hoger dat getal des te hoger de stroom is waarbij de motor uitschakelt. Helaas staat er dus niet bij hoeveel Ampère dat is. Deze regelaars worden feitelijk gemaakt om hun (nep) hydraulische cilinders te sturen. Ze geven aan welke regelaar voor welke cylinder kan worden gebruikt "dus" is het niet nodig dat de stroom wordt opgegeven. Maar er zijn natuurlijk mensen die deze regelaars niet voor "hydraulische cylinders" willen gebruiken, gelijk hebben ze. Die mensen willen graag weten bij welke stroom de regelaar uitschakelt. Die waarde is ook nog eens softwarematig bepaald dus zou je die waarde moeten kunnen aanpassen. Helaas ben ik bang dat de fabrikant dat allemaal voor zich wil houden en dat iemand de software zal moeten "hacken" om daar achter te komen. Maar dat heb ik niet geschreven hoor.
De fabrikant vermeldt inderdaad nergens bij welke stroomopname de afschakelvoorziening in werking treedt. In de EHZ-cilinders, waarvoor de regelaar is ontworpen, zitten mini-vertragingsmotortjes. Ook hiervan worden geen specificaties gegeven, maar van dit type motortjes ligt de stroomopname als regel op maximaal enkele honderden milli-ampères. Op truckmodell.net is te vinden, dat iemand bij een 8 volt voeding een afschakelstroom van 900 mA vaststelde, dus daarmee heb je een indicatie.
Een andere optie, als de fabrikant niet reageert, is om het krimpkous eraf te halen en te kijken welke componenten erin zitten. Dan kan je daaruit wel afleiden hoeveel stroom er geleverd kan worden. GJ
Helaas zal dat hoogstwaarschijnlijk niets opleveren. De stroom wordt in alle versies van deze regelaar met behulp van een 0,1Ohm weerstand gemeten. De "stroom" waarbij de regelaar de motor stopt wordt bepaald door een in de software opgeslagen waarde. Wat die waarde is kan je helaas niet aan de gebruikte componenten zien.
Ik lees net dat de Thor 2 678 begrensd is op 900 mA en in hetzelfde topic lees ik dat dezelfde regelaar opgerookt is toen iemand er een 540 motor op aansloot. Dus dan zit er geen begrenzing op en kan ie gewoon doorbranden. Maar als ie Thor 2 heet dan zou je verwachten dat ie 2A aankan, net als de Thor 4 4A aankan en kortstondig 12. Maar dit zal wel een denkfout van mij zijn, misschien is het wel 2 cilinders. GJ
Dat zou best kunnen, iemand die zo'n regelaar heeft zou dat makkelijk kunnen meten. Dat zo'n regelaar opgerookt is lijkt me sterk. Het kan wel maar dan heeft die uitschakelfunctie niet gewerkt. Of kan je die functie ook uit zetten? In de handleiding kan ik daar niets over vinden, maar ik lees ook wel eens ergens overheen.
Ik ben voor een buurman bezig, hij heeft zelfbouw cilinders met een "klein" Chinees 12V motortje met vertraging . Zonder belasting trekt deze +/- 30mA. Dank voor de info