THUMBNAILS!!

Discussie in 'Modelbouwsoftware' gestart door Aad, 7 okt 2005.

1. Aad

Aad Guest

Hallo ,
    Alle (moderne) Forums gebruiken tegenwoordig thumbnails, Kan er misschien over nagedacht worden of dat hier ook mogelijk is???? :idea: :idea:

Veel wijsheid toegewenst bij het nadenken daarover !!! :proost:

2. Gerard_nl

Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    7 sep 2002
    waarom en waar draagt dat in bij ?

de moderne foto plaatsers van het forum gebruiken tegenwoordig ook het modelbouw fotoalbum, waarin ook...................... ja ja THUMBNAILS te vinden zijn :D

3. ron van sommeren

ron van sommeren Forum veteraan

Lid geworden:
    31 aug 2002
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Je hoeft dat niet alle foto's te laden, klikt alleen de foto's van interesse aan.

4. Aad

Aad Guest

Kijk Gerard , dat is nou juist het verschil, ik hoor in andere forums dat ze nu juist zo graag met thumbnails werken, ik weet niet of dat ruimtebesparend is of zo, maar het word uitgelegd als handig en modern , zodoende dacht ik, nu dat is misschien ook wel wat voor dit forum, dan kan je ze ook direkt plaatsen ( Thumbnails dus ), het zou wat kunnen zijn, die lui zullen toch ook wel weten waten waarom ze dat willen....??( OMP , rc-sim ed )
    Maar goed, zoals ik al zei, je kunt er altijd over na denken ..toch??
    (Goh, wat kijk je weer kwaad op je avatar *g*)

moet je hier eens kijken, leuk toch :lol:

http://www.rcuniverse.com/forum/m_2618810/tm.htm

5. perk

perk

Lid geworden:
    5 jul 2004
    ik vind het juist leuk dat men hier gewone foto's heeft.

op andere fora heb je dan thumnails die je aanclickt... om dan foto's te vinden die nawelijks groter zijn.

'k vind het prima zo, je moet niet altijd hetzelfde doen als anderen he.

mijn 2 eurocent 8)

Patrick

6. Aad

Aad Guest

hallo,
    kijk nu even naar dat linkje, 24 pag's kijkplezier .....

7. Berto

Berto verslagschrijvers Forum veteraan

Lid geworden:
    10 okt 2002
    Hallo... gaat het nu om de eventuele Thumbnails op dit forum of over het draadje op RC Universe?

Je moet jezelf misschien eerst gaan afvragen waarom we thumbnails moeten gaan gebruiken?
    Heeft het nut om thumbnails te gebruiken, zo ja, waarom?

En misschien nog wel belangrijker,
    Waarom zouden we doen zoals de andere Fora.........

Misschien is het wel de kracht van dit forum dat we geen thumbnails in de tekst gebruiken.
    De laadsnelheid wordt, bij mij in ieder geval, niet langzamer met het gebruik van "normaal" formaat foto`s en ik vindt het plezieriger dan dat er weer een venster wordt geopend met een grotere foto (die soms geeneens duidelijker is :evil: ).

Daarnaast wordt er hier, naar mijn mening, minder foto`s geplaatst dan op RC Universe (de draadjes zijn ook stukken minder lang), waardoor het gebruik van thumbnails mijn inziens overbodig is.

Ik moet wel bekennen dat ik op m`n eigen site wel thumbnails toepas maar dat is een bewuste keus want om 100+ foto`s van bv de Snoopy II TW op normaal formaat op 1 pagina te laden dan wordt het wel een stuk langzamer maar dat komt op het forum niet voor.

Ik doe dan dus ook een 5 euro in het zakje om GEEN thumbnails te gebruiken.

Groet,
    Berto.

8. Aad

Aad Guest

Berto, pro's en contra's blijven altijd in nevelen hangen....... goed dat je erover na heb gedacht.....

Ach ja, het is het sop de kool niet waard , ik geef het op.........

9. Berto

Berto verslagschrijvers Forum veteraan

Lid geworden:
    10 okt 2002
    Hee Aad,

Jammer dat je je al zo snel overgeeft, dat geeft al een klein beetje aan dat je zelf al niet voldoende voordelen van het gebruik van thumbnails naar voren kan halen voor gebruik op dit forum en was dus eigenlijk ook het begin van deze topic een beetje zinloos.

De Topic was dus meer gestart met het idee van: "als zij het doen dan zal het wel beter zijn", maar dat hoeft natuurlijk niet zo te wezen.

Kijk, als je nu echt harde argumenten had gehad waar wij allen een groot voordeel mee zouden hebben wat betreft het forum en waar de Robert en de overige moderators niet omheen zouden kunnen dan zou het gebruik van thumbnails zeker ingevoerd worden.

Maar blijkbaar is die noodzaak er (nog) niet dus blijft het forum in de huidige versie met "normaal" formaat foto`s (waarschijnlijk) bestaan wat ik alleen maar kan toe juichen.

Met vriendelijke groet,
    Berto.

10. perk

perk

Lid geworden:
    5 jul 2004
    wel, je kan altijd een poll aanvragen hierover, dan heb je idee wat meer mensen denken.

Patrick

11. NVM

NVM

Lid geworden:
    28 mrt 2002
    Ik heb er op zich nooit bij stilgestaan, maar wil wel kijken wat de mogelijkheden zijn.

Robert

12. AlexH

AlexH

Lid geworden:
    19 aug 2002
    [img2] en [img3] tags zijn opzich wel handig. Met [img2] een foto automatisch resizen zodat hij binnen de layout past, en met [img3] 'thumbnailen'. Dan kan de poster kiezen :)

13. Pjotrrr

Pjotrrr Guest

Ik zou zeer gelukkig zijn met de eenvoudige manier van foto's plaatsen zoals op www.rcgroups.com
    Makkelijker kan het niet!

Peter

14. Aad

Aad Guest

:wink: He Berto, ben jij advocaat of zo? jij zegt dingen die je denkt dat ik zegt, maar ik nooit gezegt heb.... of denk je dat ik dat denk???? :wink: :wink:
    Ik heb gewoon geen zin om iets op te dringen, ik geef alleen de mogelijkheid maar aan, met voorbeeld.
    Bedankt Robert , dat je eens wil kijken naar de mogelijkheden. :D

15. Gerard_nl

Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    7 sep 2002
    tja de thumbnails hebben 1 voordeel, je laad niet alle fotos binnen.
    dat is gunstiger maar alleen als je nog op bv een antieke modemverbinding zit, de kabelaars en adsl-ers mogen geen lange laadtijden meer hebben :D

ik vind de fotos zo zichtbaar juist leuk, meteen kijken en niks klikken :wink:

ik denk dat ieder zijn eigen voorkeur wel heeft

het idee van dualdude zou ideaal zijn, gewoon 3 types IMG tags.

16. ron van sommeren

ron van sommeren Forum veteraan

Lid geworden:
    31 aug 2002
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal

Deel Deze Pagina