Ik kan natuurlijk gewoon met de stille trom vertrekken en niets meer laten horen maar dat is niet mijn stijl zeg maar.... Dus even ter informatie. Ik ga per direct stoppen met de modelbouwhobby. Ik heb eerder voor de keuze gestaan maar nu definitief de knoop doorgehakt. De gezondheid van mij en mijn vrouw gaat achteruit en ik raak steeds meer gefrustreerd van het bouwen in plaats van ontspannen. Ook de evenementen zijn door het lawaai en de afstanden steeds meer een uitdaging. Ik kom nog wel als bezoeker maar hele dagen lukt niet meer zo goed. Een aantal zaken zijn al verkocht en er zijn opties vergeven. De vrachtwagens en trailers moeten nog en daarna alle projecten, Bruder spullen en voorraden aan motoren en elektronica etc etc. Ik kom af en toe wel eens kijken hier maar inactief zeg maar. Als iemand iets wil weten over een project van mij stuur dan een pb als je antwoord wilt hebben. Ik dank jullie allen voor de fijne jaren samen als modelliefhebbers, de tips, de ideeën, de hulp en de ondersteuning en de fijne gesprekken in het veld. Het ga jullie goed en blijf gezond! Groeten Rolf
Jammer te horen dat je gaat stoppen met je hobby ik heb veel gehad van je kennis. Hoop dat je gezondheid en dat van je vrouw een beetje stabiliseerd. Zal je bouwverslagen missen mvg. André
Spijtig te horen dat je gaar stoppen Rolf met de rc modelbouw, we zullen je modellen missen, je kennis en je ervaring en de humor en je filmpjes. Wens je samen met je vrouw veel gezondheid toe. Groeten Marceline
Nog 34 dagen Rolf, dan is het 1 april. Die hoop blijf ik houden. Jammer, ik zag je graag langs de baan en op het forum.
Dat is niet zo mooi bericht van je Rolf, van iemand die altijd veel plezier in de hobby had. Zal het wel missen de berichten van je, niet dat ik reageert maar lees het wel altijd. Misschien zien we nog wel eens langs de baan of in de kas in Nieuwveen. Heel veel sterkte en je vrouw de komende tijd. Groetjes Martin
Jammer Rolf hoop dat het met de gezondheid toch nog goed blijft gaan zodat we je nog vaak kunnen zien
Goh, ben ik een dag hier niet geweest, heb ik het belangrijkste bericht sinds tijden gemist! Tja, je hebt hier wel eens meer lopen mopperen, en ik dacht steeds, dat is gewoon stoom afblazen, na een mislukking, de een doet dat op een andere manier dan een ander, dus ik dacht altijd, even rusten, dan komt hij met nieuw energie en ideeën weer terug, en dat was dan ook altijd het geval. En iedereen wordt met het ouder worden, al dan niet met zijn eigen fysieke problemen, er niet handiger op, en aan fysieke problemen geen gebrek, bij jou, heel vervelend en jammer. Maar dan kan modelbouw juist ook een stuk ontspanning zijn, zoals het bedoeld is. Niet meer dus, en heel erg jammer. Ik denk dat iedereen jou schrijfsels altijd met aandacht en een glimlach las, en dat is iets wat we zullen gaan missen. Maar kennelijk is dit niet een beslissing die van vandaag of gisteren is, als je schrijft dat al het nodige in de verkoop is gegaan, of op de wachtlijst staan om weg te gaan, dus stiekem ben je er al wel een poosje mee bezig. Betreft dit ook je printer hobby? ik verwacht van wel, omdat je, als ik het goed heb begrepen, de printer als een middel zag om je doel te bereiken, en niet een doel of hobby op zichzelf, ondanks je aanschaf van je nieuwe machines. Wat ga je nu doen dan, je lijkt niet iemand om te gaan duimen draaien. Goed te horen dat je nog wel komt buurten, en op korte termijn, misschien om contacten op te doen om van je omvangrijke middelen af te komen. Het ga je goed en Jannie ook natuurlijk, want gezondheid gaat altijd voor. Groet, Cor
jammer dat je er mee stopt Rolf las je bouwprojecten met veel plezier maar ja als je gezondheid je in de steek begint te latten is dit de juiste keus meschien
jammer dat je stopt met de hobby maar de gezondheid gaat voor heb met veel liefde urenlang je bouwprojecten gelezen
Rolf jammer, je was altijd een inspirerende bron voor velen. Maar het leven is wat het is, soms moet je wel eens knopen doorhakken omdat dit beter is. Rolf jullie samen het beste en mischien ontmoeten we elkaar nog wel eens voor een praatje. Geniet samen met elkaar van al het moois rond je heen, het ga je verder goed.
Hoi Rolf, Ik kwam even langs en zie het bericht, schrok er wel van! Ik heb heel goede herinneringen aan onze contacten, en heb mateloos genoten, veel geleerd en inspiratie opgedaan van je bouwverslagen. Je gaat erg gemist worden op het forum . Het ga je goed en ik wens jou en Jannie gezondheid en voorspoed. groetjes Leon
Hey Rolf jammer dat je gaat stoppen ik ga je in iedergeval missen hierop ons Forum. Het gaat jou en je vrouw goed.
Hoi Rolf, dat je stopt vind ik heel jammer, je verslagen zijn heel inspirerend en vinding rijk, dat je niet meer bouwt wil niet zegen dat je niets mag zeggen. Ik hoop dat het goed gaat met jou en je vrouw. Tim
Bedankt allemaal voor de lieve en opbeurende woorden en de complimenten hier en via andere kanalen Ik doe inderdaad niet aan "ik vertrek" maar meer "het roer om" . Ik zal dus wel een beetje blijven rondhangen hier en in het wereldje alleen passief en niet meer actief zeg maar.
Jammer om te horen, Rolf! Zelf ben ik dan nog niet zo lang hier aangemeld, maar lees al jaren af en aan het forum en bouwverslagen. Ik was nog wel zo benieuwd naar jouw (lopende én komende) 3D en bruder projecten, die zijn altijd een mooi voorbeeld en zoals al aangehaald, leuk om te lezen. Stoppen is altijd lastig, de beslissing zal ongetwijfeld niet makkelijk zijn geweest. En zo wel, dan kan ik me voorstellen dat je hem al lang hebt uitgesteld. Ik wens jullie beide alle goeds! Bedankt voor je inspiratie en mooie verslagen! Groeten, Pieter
Jammer Rolf. Ik heb altijd veel geleerd van jouw opmerkingen. Ik diverse onderwerpen en van jouw filmpjes op youtube.