Hallo, Ik lees veel op het internet over de zogenaamde "Tin can en Soup can" turbine. Een turbine gemaakt van b.v. een cola blikje en huis tuin en keuken onderdelen. Heeft iemand hier ervaring mee of een webadres waar ik een duidelijke tekening kan krijgen. Het is niet dat ik er een jet mee wil vliegen, maar meer als experiment om te kijken of het "echt" kan... een leuk vader en zoon project zeg maar...
Ik heb ook al vele youtube filmpjes gezien, met als onderschrift this is a very powerfull engine. meestal, wat zeg ik, gewoon altijd komt er dan gewoon heel veel vuur uit en draait het ding nooit zonder aanblazer of startmotor. Zo kan ik ook met een blik en brandstof wel enkele dingen maken die roken, branden of smelten. Dus volgens mij werkt dit niet. 2c1i_UIEsSM[/media] Can Turbine - YouTube ADWDZWhhuw8[/media] Tin Can Jet Engine - YouTube mYchu6_Rw3k[/media] Experimental Juice Can Jet Engine - DON'T WORK! - YouTube enz... enz...
Die filmpjes heb ik gezien... ze laten de turbine vaak draaien met een compressor of föhn, beetje propaan of ander brandbaar goedje erin en het is alsof je een turbine hebt. Daarom plaats ik ook mijn vraagtekens bij het concept... Het is minder makkelijk als het overkomt.... anders kosten die dingen niet zoveel geld.. er is echt wel over nagedacht. Komt bij dat de blikjes naar mijn mening niet echt tegen de temperatuur kunnen....
Forumtipje, of eigenlijk twee: Geef woonplaats of regio op in je profiel op, dan kan iedereen dat altijd zien links onder je gebruikersnaam. Is handig voor verwijzen naar evenementen, winkels, clubs, personen, handel, locaties, drinkgelagen en wie weet, misschien woont er wel een behulpzame ervaren MBF'er bij jou om de hoek. Als je leeftijdsweergave activeert in jouw profiel, is die ook altijd zichtbaar naast je berichten. Met die kennis kunnen forumleden beter maatwerk leveren in hun antwoorden. Leeftijd geeft indicatie van budget, aantal jaren scholing (= talen, wiskunde, natuurkunde, zwemles etc) en het al dan niet aanwezig zijn van een hogere instantie, eventueel in combinatie met handenbindertjes.
nou ik doe dit al jaren gewooneven naar de blokker en een paar senseo busjes halen ,of van de tandenborstel bekers ik gebruik die als huisjes , en werkt prima de twee 40rs motortjes haddne deze huisjes en de senseo bus , was het huis voor mijn 44 motor.
Ach.... ik vond het wel grappig, dat mannetje wat met zijn lawaaimakende blikkie stond te spelen en heel stoer opmerkte "now THAT's thrust...." terwijl de (houten) motorsteunen in de fik vlogen en er verder niks gebeurde.... Groet, Bert