tip

Discussie in 'Turbine aangedreven' gestart door henkbraam, 23 jan 2005.

  1. henkbraam

    henkbraam

    Lid geworden:
    11 jul 2004
    Berichten:
    246
    Locatie:
    doetinchem
    de grootste angst bij modelvliegers is het landen van model zoals je het niet wilt(kraak)
    omdat niemand dat wil en de meesten het nog beter weten als de andere,hier een tip van iemand die er vanaf 1969 mee bezig is.

    1:doe niets gehaast(b.v.) inbouwen neem er de tijd voor ook al heb je die niet.
    2:luister naar goede raadgeving van ervaren vliegers,maar neem het niet voor zoete koek aan.denk ook zelf logisch na.
    3: zeg nooit:nu de laatste vlucht,dan ga ik naar huis,dan ga je wel naar huis maar kan je de achterzittingen weer normaal gebruiken.
    4: als je geinfecteerd raakt van turbine,s,ben je toch het pineut,neem dan echt de tijd om het turbinegebeuren te begrijpen voordat je er mee begint,dan is n.l het einde nog lang niet in zicht en kan lang je er van genieten
     
  2. salamander

    salamander

    Lid geworden:
    7 feb 2003
    Berichten:
    848
    Locatie:
    Echt
    Hoi Henk,

    Dat van het inbouwen geldt niet alleen voor een turbine kist. Maar natuurlijk voor alle kisten. Besteed er gewoon de aandacht aan. Dan heb je er ook veel plezier van.

    Het navragen van dingen begint eigenlijk al, voordat je met de hobby begint. Want het is voor een beginner al verstandig, dat hij naar een club toe gaat, omdaar info te halen. Wat hij het beste kan aanschaffen, dan is de kans op miskopen zo minimaal.

    De laatste vlucht moet je inderdaad niet zeggen. 2,5 jaar geleden waren we op inter-ex in duitsland met een aantal vrienden. En we maakten er ook gelijk een vliegweek van. Op de vrijdag zouden we weer naar huis rijden. En donderdag laat in de middag zegt een vriend en ik, van kom de laatste vlucht, dan poetsen en inpakken. Nou de laatste vlucht was zeker de laatste vlucht, want het eindigde in een mid-air tussen beide toestellen.

    Ja wat te vertellen over het turbine gebeuren. Het is inderdaar verstandig om dit uit te zoeken hoe het werkt. En wat er gebeurt in verschillende omstandigheden. Van hoe is het mogelijk dat soms een turbine met een hoop steekvlammen start (wet-start) en hoe dit te voorkomen. En zo zijn er nog een aantal dingen die nuttig kunnen zijn.

    Zo zijn er dingen die je gewoon moet vragen, maar ook zelf meot uitzoeken. Maar probeer altijd te informeren met meerdere mensen, dan weet je of je ook goed zit.
    Zelfs de meest ervaren piloten kunnen nog leren, en soms leren ze zelfs nog van een beginner.

    groeten Paul
     

Deel Deze Pagina