Ik wil graag een maxiswift aanschaffen en opbouwen voor fpv. De keuze voor de maxiswift is gevallen omdat ik al enige ervaring heb met de gewone swift. De vliegtijd voor fpv vind ik te kort en hij reageert me nog iets te fel omdat het formaat voor mij wat aan de kleine kant is. Graag heb ik tips voor de setup van deze kist, o.a een motor/regelaar combo, accu en een klapprop. Ik wil de kist tussen de 1,2en 1,5 kilo houden en ben op zoek naar een setup waar je en minuut of 30 met motor op halflast kan vliegen. Ik heb op youtube een mooi filmpje gevonden van een fpv maxiswift, je ziet in het beelscherm het voltage van de accu het stroomverbruik van de motor en de hoeveelheid milliamps, wat is dit voor een systeem, en waar kan je deze bestellen? 9DlSUCNCCt4[/media] Swift - FPV 5 immersion - YouTube Ook zou ik graag weten welke hd camera goed en betaalbaar is(en licht) En als laatste wil ik weten met wat voor apparaatje je de film op kan slaan zodat je hem bijvoorbeeld op youtube zou kunnen zetten. Alvast bedankt voor de reacties, Xander G.
bedankt voor alle tips. gelukkig heb ik nog iemand die me flink geholpen heeft. Inmiddels is de maxiswift afgebouwd en een aantal keren gevlogen. de setup is 2x 2200 mah lipo geworden, een 40a regelaar, en een 1000kv motor(10x4/10x8 klapprop) de 2.4 1000mw videozender van immersion rc, een cml2667x-p camera met widelens van securitycamera2000.com en een fatshark bril. Met een totaalgewicht van 1,1kg is het een heel rustig vliegend toestel geworden met goede zweef eigenschappen. Als ik met de camera vlieg dan vlieg ik hooguit op 20%throttle dan kun je er zo een dikke 40minuten mee vliegen. in ragstand en zondeer camera dan is 25minuten haalbaar. Nu wil ik mijn zender gaan upgraden met een lrs, de zender die ik nu gebruik is een futaba t4exa zijn hier spullen voor verkrijgbaar? ik heb een lrs van immersionrc mogen proberen en deze werkte niet op deze zender, vandaar de vraag. Gr, Xander.
Heb ook juist een maxi swift afgebouwd ,motor Turnigy Aerodrive SK3 - 3542-1185kv presteert zeer goed! 600tvl camera en een gopro. lipo 3s 5000mah, 60a esc. teleflyosd en myflydream tracker. Was ook nog van plan om een lrs systeem te kopen voor mijn futaba t8fg. Na lang zoeken en vergelijken ben ik uitgekomen op een UHF rangelink rangelink set - $185.00 : RangePiloting FPV Gear Store Schijnt zeer behoorlijk te werken en nu heel interessant van prijs Weet echter niet of deze op uw zender werkt... mailtje naar verkoper misschien ?
Ik heb uiteindelijk een goede 400watt aan vermogen en dat vliegt goed zat. Het plan is om na de swift een kleiner en wendbaarder model te nemen, het zal een ritewing gaan worden. Dan moet er wel een zwaardere setup komen. Bij hobbyking hebben ze ook een betaalbare lrs set, deze is inmiddels onderweg. Deze set is speciaal voor futaba ontwikkeld. RMILEC TS4047 10CH 2.5W UHF Module System w/Receiver (Futaba module) Op internet lees je wel redelijke reacties over deze set, en voor het geld hoef je het nie te laten. Laat ik nu een goede 5km weg kunnen vliegen dat is beter dan de 1200meter die ik nu amper haal. Voorlopig is he nog even wachten op de douane.....
Flinke bak vermogen gooien ze erachter. En dan maar klagen als je op 200mW UHF vliegt waar je ook al tenminste 20km mee kan vliegen en zelfs meer als de omstandigheden en setup het toelaten.