Tips voor goeie compressor om auto mee schoon te maken

Hi Guys,

Heeft iemand nog een goeie tip voor een (niet al te grote) 220V (en liefst ook 12V) compressor waar we na een dagje off-roaden of zand-happen onze auto's mee schoon kunnen maken?

We gebruikten tot nu toe een zachte kwast, maar als er ERG veel zand op zit, zoals na ons ritje gisteren op het strand (zie: Traxxas Bandit VXL on the beach - YouTube en [URL="
Bandit VXL vs dog - Dog wins - YouTube[/URL]) is er met een kwastje niet tegen aan te borstelen. ;-)

Hopelijk heeft iemand een goeie tip voor ons...

Groeten,

Martijn

Laatst bewerkt door een moderator:
Ja maar weet je wat het probleem is je spuit het zand in je onderdelen en dan slijt het heel snel dus..

Ah. Dat is een goeie. Maar als ie helemaal uit elkaar ligt, kan je redelijk probleemloos alles schoonspuiten toch?

Dus ik hoor graag je tips voor goeie merken/types.

We gaan in ieder geval zo even bij Praxis kijken (thanks RonWaas) wat ze daar hebben.

Groeten,

Martijn

ik zou gewoon de kwast blijven gebruiken.

maar goed. het zijn jouw auto's en jouw geld.

ps 12 volt compressor zou ik niet aan beginnen. het lijkt mij dat die nooit genoeg power hebben.
waarschijnlijk leuk om een band of zo op te pompen maar om je auto zuiver te maken heb je volgens mij meer nodig

ik zou gewoon de kwast blijven gebruiken.

maar goed. het zijn jouw auto's en jouw geld.

ps 12 volt compressor zou ik niet aan beginnen. het lijkt mij dat die nooit genoeg power hebben.
waarschijnlijk leuk om een band of zo op te pompen maar om je auto zuiver te maken heb je volgens mij meer nodig

Het is ook niet de bedoeling om hem helemaal zuiver te maken, maar om het ergste er even af te blazen voordat we zien de auto zetten.

Maar jullie adviezen neem ik ter harte, voorlopig gebruiken we gewoon nog ff de kwast.

ik gebruik altijd de compressor en het werkt super, je moet niet natuurlijk vol op je lagers blazen maar als je een beetje oplet hoe je blaast wekt het echt super.
en ik was dit weekend bij raco2000 en daar gebruik ook veel mensen de compressor.
dus ik zeg kopen die handel.

je kunt ook een plastic bak kopen waar je de auto in zet voordat je alles in de auto zet.
en die plastic bak kun je als je thuis komt boven de vuilnisbak leegschudden.

tis maar een tip

Ik haal de lagers waar je zo bij komt er uit. en blaas dan het ergste weg, dan met een grove kwast na.

Maar met een compressor gaat het idd super

ik gebruik altijd de compressor en het werkt super, je moet niet natuurlijk vol op je lagers blazen maar als je een beetje oplet hoe je blaast wekt het echt super.
en ik was dit weekend bij raco2000 en daar gebruik ook veel mensen de compressor.
dus ik zeg kopen die handel.

En wat voor compressor gebruik je dan? Als ik vragen mag?

vanaf aanstaande zaterdag bij de Aldi ;-)
Olievrije luchtcompressor

- 1100 watt
- 1.5 pk motor
- 24 l tank
- 5 m spiraalslang
- blaaspijp
- 3 ventielen
- bandenopblaaspistool met manometer
- olievrij
- max. (regelbare) werkdruk tot 10 bar
- gewicht ca. 20 kg
----------
€99.99

Zou liever iets meer betalen en er 1 nemen op olie , werkt beter in de koudere tijden , en minder kans op vastlopen......;)

net gezien bij de karwei gratis compressor twv. €109.- bij aanschaf van een uitgebreid accessoires pakket voor €169.-
inclusief : *nietpistool
*airbrushset
*bandenpompset
*diverse luchtventielen
* +_8mtr slang + haspel
*verf spuit met bovenbeker
en nog meer dingen

vanaf aanstaande zaterdag bij de Aldi ;-)
Olievrije luchtcompressor

- 1100 watt
- 1.5 pk motor
- 24 l tank
- 5 m spiraalslang
- blaaspijp
- 3 ventielen
- bandenopblaaspistool met manometer
- olievrij
- max. (regelbare) werkdruk tot 10 bar
- gewicht ca. 20 kg
----------
€99.99

Deze hebben we vanmorgen gekocht.

Prima ding. Druk zat (het zand e.d. vloog om mijn oren :D ). Hij maakt wel flink wat herrie, maar dat vind ik (en de buren hopelijk) niet erg..

Goede tip! Thanks franzD1

Back