Hallo allemaal. Hier even een oproepje van uit het Zeeuwse. Zoals jullie allemaal wel weten ga ik de 40RS motor van de winter voorzien van een vrijloop turbine ,om straks de banden van de nieuwe tractor aan te drijven . Ik mag eigenlijk ,vanwege het totale gewicht van de tractor(4,5kg) niet boven de 550 gram per motor uitkomen . Volgens mijn berekeningen gaat dit me met rvs ,en sommige delen ook inconel , niet lukken ,zou dan op een 630 gram uit gaan komen. Nu is mijn vraag aan iedereen die dit leest , wie kan er voor mij aan 0,5mm ,of als het mogelijk is 0.4mm titanium plaat komen . Het zal wel niet zo makkelijk zijn denk ik ,maar vragen kan ik het altijd, toch? Ik heb namelijk wel een plaat van een meter bij 40cm staan van 0,8 mm ,en als ik daar een strookje afknip van 15cm bij 3cm ,en ik vergelijk dit met een zelfde strookje rvs van 0,5mm ,dan nog is het titanium plaatje 2 gram lichter ,kun je nagaan wat dit scheelt als je maar 0,5mm hebt. Ik hoop dat er iemand is die mij kan helpen . Mvg, Martin.
Titanium Hoi Martin, In Groningen zit Salomons metalen BV. Zij verkopen ook titanium. Het nadeel aan Salomons is dat ze met de meeste artikelen extreem duur zijn. Hun website: - SALOMON'S METALEN B.V. - Ik heb een keer een RVS buisje bij Salomons opgehaald van ik geloof 3,0x0,5mm van een halve meter lang. Koste mij ongeveer 50 Euro. Dus erg duur zeg maar. Verder zou steel inox je misschien verder kunnen helpen. Ik heb echter geen ervaring met hun. Hun website is: http://www.steelinox.nl/nederlands/index-nl.html Ik hoop dat je er wat mee kunt gr. Jos
Hallo Jos , hoe is het ermee. Goed om weer eens wat van je te horen. Zeg me eens ,hoe gaat het met de ontwikkeling van de axiaal turbine? Bedankt Jos voor de linken ,en ik zal daar zeker gebruik van maken . Ik ben nog bij je in de buurt geweest ,toen ik naar Edewecht ging . In ieder geval bedankt , en je hoort het wel hoe het afgelopen is . Mvg, Martin.
hallo Martin, Ik hoop dat de linkjes je iets verder helpen, wat je misschien ook kan proberen is om bedrijven te achterhalen die dun titanium gebruiken. misschien dat die nog ergens een afval stukje hebben dat je kan overnemen. Zo ben ik een hele tijd terug nog aan een plaatje Inconel gekomen via een bedrijf dat onderdelen maakt voor verbrandingkamers van turbines. Maarja dan moet je ook net geluk hebben denk ik. Ja wat zal ik zeggen over de turbine, het kon beter. Ik zal de vorderingen even in mijn draadje zetten. Ik heb gister nog een test run gemaakt op kero maar dat was niet echt hoopvol. Een grote vlam ongeveer 30 cm de uitlaat uit. Edewecht, dan ben je waarschijnlijk over A7 bij Groningen gereden. Dan kom je inderdaad wel ergens een bordje Ten Boer tegen, ligt op ongeveer 12 km Noord Oosten van Groningen. Ik had gelezen dat je in Edewecht een wedstrijd had met de mini pullers. Lijkt me gaaf om dat eens in het echt te komen bekijken. Wie weet aankomend seizoen. Gr. Jos
Martin, probeer ook eens wat vliegtuig reparatie centra. Ik heb in het verleden ook wel eens eea gehaald bij Fokker Stork Woensdrecht, effe bellen of langsrijden en je bedoelingen uitleggen, ook daar heb je lui met hart van een hobby... Grt, Gerald