Tito Neri - Vikingbank

Discussie in 'Werkschepen' gestart door Anonymous, 17 feb 2004.

1. Anonymous

Anonymous Guest

Het is niet de bedoeling dat ik mensen tegen het zere been aan trap, maar lijkt de tito neri (kwa romp) niet een beetje op de vikingbank ?

2. Ronald

Ronald

Lid geworden:
    2 sep 2002
    Welke Vikingbank bedoel je??
    Er zijn er een paar geweest.

Kijk even op Google en zoek op vikingbank.

ciao, Ronald

3. Anonymous

Anonymous Guest

eeh, ik bedoel die van Smit tak en dan (meen ik) de laatste

4. Anonymous

Anonymous Guest

eeh, ik bedoel die van Smit tak en dan (meen ik) de laatste

5. Ronald

Ronald

Lid geworden:
    2 sep 2002
    Hoi,

Kijk eens op de site van tugspotters die hebben een paar foto's op de site staan van de Vikingbank.
    Jammer trouwens dat je er nu pas mee komt,
    anders had je de boot nog in het echt kunnen bekijken en bewonderen.
    Ze is nu voor 4 jaar naar Afrika.

Kijk op die site ook eens in het forum, daar kom je ook nog wel wat tegen over de vikingbank.

ciao, Ronald

6. Anonymous

Anonymous Guest

bedankt voor je tip.
    Daar staan inderdaad een paar mooie plaatjes.

Maar wat ik nou niet snal is dat de ene zegt dat dit schip gesloopt wordt en dat de ander zegt dat deze vrolijk rond dobbert.

Hoeveel vikingbanken zijn er wel.

7. Ronald

Ronald

Lid geworden:
    2 sep 2002
    Voor zo ver ik het heb kunnen achterhalen is er eentje vergaan voor de kust van Hoek van Holland.
    En een zusterschip daarvan is ergens op een werf te koop, maar is volledig gestript door de Belgische marine.

De laatste Vikingbank die ik ken is pas in dok geweest in Antwerpen en is nu in Afrika (volgens mij Gabon) voor een periode van 4 jaar

ciao, Ronald

8. Adam

Adam

Lid geworden:
    12 sep 2003
    Er is op het moment maar 1 Vikingbank (van Smit Internationale dan) in de vaart.
    In de vorige Vikingbank is bij een bergingspoging van de Alkyone(begin jaren 70)voor de Waterweg op de zuiderpier terecht gekomen en gekapeisd. Hierbij is het schip total loss geraakt.
    Het zusterschip was de Maasbank, misschien bekend van het bouwpakket van BillingBoats "Banckert". Ook nu is het zusterschip weer de Maasbank.

Ik heb zelf de Tito Neri met Schotelpropellers, maar dat is ook het enige wat ze gemeen hebben.
    Ik ken de afmetingen van de Vikingbank niet maar volgens mij is deze ook een slag groter dan de Tito Neri.

9. Droopy'ke

Droopy'ke verslagschrijvers

Lid geworden:
    21 apr 2003
    Ronald schreef:
    Tja, zo zijn we bij de Belgische Marine. Als je iets laat rondslingeren zitten we d'r gegarandeert met onze fikken aan. :roll:
    Het is sterker dan onszelf... :D

Groetjes,

Droopy

Deel Deze Pagina