tja, wat moet ik hier nu zetten......... lees de post maar.

Discussie in 'Algemeen modelvliegen' gestart door TC01, 10 feb 2025.

1. TC01

TC01

Lid geworden:
    17 jun 2010
    Zoals de meesten wel weten ben ik al enkele jaren geleden gestopt met modelvliegen vanwege problemen met de gezondheid.

Nu heb ik nog heel veel modelbouwspullen voor vliegtuigen en noem maar op. daarvoor heb ik jullie hulp nodig. Ikzelf ben als jonge jongen begonnen met deze hobby. Voor mij was het toen beknibbelen om iets te kunnen aankopen. Mijn ouders hadden niks te missen, dus moest ik flink sparen en elke cent drie keer omdraaien om ook maar iets nieuws te kopen v oor mijn vliegtuigen. Van vrije vlucht tot lijnbesturing tot rc vliegen heb ik steeds hard ervoor moeten werken en sparen. Later werd het makkelijker toen ik werken ging, maar ook daarna kwamen er goede en slechte tijden.

Nu zoek ik een jonge knul of meid (modelvlieger) die het niet breed heeft, en daar heb ik de hulp van de clubs en de leden voor nodig. Is er in Nederland of België een kind dat het niet breed heeft en waarvan de ouders het ook niet breed hebben. Dat kind kan dan bij mij komen kijken wat ik nog heb liggen aan spullen en mag die gratis meenemen. de kant en klare toestellen blijven staan, maar het klein spul en eventueel enkele bouwdozen mogen weg. en misschien ook wel gereedschap en machines, dat moet ik nog eens goed bekijken. Alles wat daarna nog overblijft gaat de verkoop in inclusief de kant en klare modellen. er blijven uiteraard enkele zaken hier die ik kan gebruiken om te kijken of ik dadelijk nog iets kan met lijnvliegen, maar dan puur voor de lol en niet voor competitie of wat dan ook.

Dus tja, wie oh wie.................

2. WillydeWoofer

WillydeWoofer Forum veteraan

Lid geworden:
    25 apr 2015
    Erg sympathiek van je, om jonge (arme) mensen te helpen. Dat siert de mens.

3. Student

Student Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    5 jan 2008
    Zo heb je in ieder geval zelf vat op waar alles heen gaat..
    mooi initiatief
    Al is het maar voor kennisoverdracht, ideeen etc
    de schuim generatie moet ook weer een beetje geprikkeld worden om richting hout te gaan (wat in een club vaak nog wel lukt :D)

Ik zal het in mijn club ventileren...
    voor de lering en vermaak, welke regio woont jouw huis ongeveer?

4. TC01

TC01

Lid geworden:
    17 jun 2010
    Daar waar Nederland op zijn smalst is.
    Regio Sittard.

5. Mugen MRX-3

Mugen MRX-3

Lid geworden:
    21 jan 2004
    Ja ik ken wel iemand Theo…..
    Ik help iemand om met een beperking en een zeer beperkt budget aan een mooi en fatsoenlijk houtbouw modelvliegtuig
    Ik zelf heb hem een extra 260 model gegund, heb hem gematst met servo’s en een motor die eigenlijk aan de magere kant is…
    Hij wil dolgraag balsamodellen bouwen en vliegen maar heeft daar het budget niet voor, tevens mist hij bouwervaring.. waar hij nu mee vliegt zijn allemaal 6ehands dingen en verfrommelde schuimpjes….. hij wil wel meer maar heeft er het budget niet voor
    Mijn vrouw en ik hebben hem nu een tijdje onder onze hoede en helpen hem op persoonlijk vlak en natuurlijk bij de modelvlieg hobby.
    Hij zit is een soort begeleid wonen in een zorginstelling en doet zn best om wat van zn leven te maken, wij helpen hem daar zoveel mogelijk bij….

Laatst bewerkt: 11 feb 2025
    Ronald55, Peter Houweling, Sjef77 en 2 anderen vinden dit leuk.
  6. TC01

TC01

Lid geworden:
    17 jun 2010

dan is hij welkom om hier te komen "shoppen" en wie weet wat hij allemaal vind........... Ik heb alleen geen zenders meer die geschikt zijn. hoever is hij in zijn vliegen? les of vrij?

7. Mugen MRX-3

Mugen MRX-3

Lid geworden:
    21 jan 2004
    Hey Theo,
    Echt een mooi initiatief van je.. hij vliegt best goed (zit ook vrijwel elke dag te simmen :D) maar alles wat hij heeft is ouwe goedkope meuk .. hij is absoluut niet veeleisend en is dankbaar voor alle hulp die hij krijgt.
    Denk dat een houtbouw kitje die niet al te moeilijk te bouwen is bij hem goed terecht zal komen… dan help ik hem met bouwen, folien, etc… heb hier nog zat motoren liggen die ik daarvoor kan doneren aan hem :)

Peter Houweling en HansH vinden dit leuk.
  8. WillydeWoofer

Lid geworden:
    25 apr 2015
    20250211_200034.jpg Meneer Mugen,
    Ik heb een mini-bouwdoosje voor die jongen.
    Zoals je ziet, kan hij meteen al op zijn kop vliegen.

Sjef77 en HeliKoper vinden dit leuk.
  9. Mugen MRX-3

Mugen MRX-3

Lid geworden:
    21 jan 2004
    Helemaal geweldig Wil, dat zal hem blij maken

10. Rhelie

Rhelie Forum veteraan

Lid geworden:
    16 sep 2004
    Heel fijn, maar nu blijft Theo met zijn spullen zitten.

11. WillydeWoofer

Lid geworden:
    25 apr 2015
    Waar baseer je die gedachte op.

12. Rhelie

Rhelie Forum veteraan

Lid geworden:
    16 sep 2004
    Dat dit Theo zijn advertentie is, neemt niet weg dat het mooie aanbod van mugen hierdoor minder goed is.

13. Mugen MRX-3

Mugen MRX-3

Lid geworden:
    21 jan 2004
    Welnee…. Dit is zoals het gezegde: “een goed voorbeeld doet volgen” Willy doet mee en doneert ook wat. :thumbsup:
    Binnenkort met de betreffende jongeman gaan we bij Theo langs :thumbsup:
    Dit soort dingen zouden meer mensen moeten doen, wij hebben zo 3 van dit soort jongens onder onze hoede en als ik zie hoe die groeien en opleven dan geeft dat echt voldoening…….. ja we steken geld en moeite in het welzijn van andermans kinderen maar het geeft wel voldoening :)

14. MadRay66

MadRay66

Lid geworden:
    10 feb 2011
    Hoi Mugen,

Ik las bovenstaand verhaal over hoe je een jonge knul met wat uitdagingen begeleid en helpt met onze mooie hobby. Nou heb ik hier nog een Graupner MC-16 zender (35 MHz) met 3 ontvangers en 4 servo's liggen plus een zendmodule en ontvanger 40 MHz.
    Moet alleen een nieuwe accu in en servosnoertjes aan.

Als je dit kunt gebruiken voor die jongen stuur ik het je graag op. Hier ligt het toch maar te verstoffen .

Groetjes,

Raymond

Laatst bewerkt: 14 feb 2025
    Peter Houweling, Bertus en WillydeWoofer vinden dit leuk.
  15. WillydeWoofer

Lid geworden:
    25 apr 2015
    Ik zet zelfs te denken, of we voor dit soort dingen een apart topic kunnen openen!?
    Maar ik weet niet of zoiets werkt. Hoe zou je dat kunnen doen? Is dat realistisch?

16. TC01

TC01

Lid geworden:
    17 jun 2010
    Nee, Wil, dat is niet realistisch. Hoe ga je dan controleren dat het echt op de goede plek terecht komt.

Als je alleen al kijkt naar de dierenvoedselbank, zelfs die hebben het moeilijk om de echte minima eruit te filteren. Zover ik weet krijgen die geen informatie van de gemeentes en krijgen de mensen die daarop aangewezen zijn niet allemaal een doorverwijzing van de gemeente en de instanties zoals bij de reguliere voedselbank. Bij de dierenvoedselbank zijn er ook wel eens mensen die er misbruik van maken.......................

WillydeWoofer vindt dit leuk.
  17. frank3

frank3

Lid geworden:
    3 aug 2011
    Modelbouwers zijn toch eerlijke mensen, daar ga ik tenminste wel een beetje vanuit. En ja er kan een keer wat mis gaan.

WillydeWoofer vindt dit leuk.
  18. Mugen MRX-3

Mugen MRX-3

Lid geworden:
    21 jan 2004
    Wat Theo zegt klopt aardig, er zijn mensen die overal een slaatje uit proberen te slaan,
    Ik ken mensen die bijstand trekken, zwart bijbeunen en bij de voedselbank hun boodschappen gratis ophalen, wat ze daarmee besparen kunnen ze lekker van uit eten…. Dat soort volk zijn smerige profiteurs !!

Anderzijds merk ik ook wel eens dat anderen dat over ons denken en dat doet best wel pijn omdat dit soort jongeren helpen niks oplevert maar enkel geld kost, je neemt zon jongen een weekend in huis en (mn vrouw) regelt van alles bij gemeente en (overheid)instanties, en vaak zie je dat ouders de jeugdigen bewust, uit gemakzucht, of omdat ze er niet mee om kunne gaan in een instelling hebben ondergebracht/gedumpt

19. WillydeWoofer

Lid geworden:
    25 apr 2015
    Om op een brommertje te mogen rijden heb je een diploma nodig.
    Kinderen krijgen mag iedereen, zonder ook maar enige kennis van zaken of geschiktheid.
    Onze kater is trouwens zijn rijbewijs kwijt :D.

Mugen MRX-3 vindt dit leuk.
  20. Bertus

Bertus verslagschrijvers Forum veteraan

Lid geworden:
    23 sep 2002
    Er zitten heel veel grijstinten.
    Ik leef moet ik tot mijn schande zeggen van een wao uitkering leven.
    Ik kan absoluut niet tegen werkdruk.
    Nu ga je het krijgen.
    Ik kan slecht stilzitten.
    Nu liep ik tegen 2 problemen op.
    Ik hielp veel mensen gratis.
    Een schuurtje hier een rioleringl daar en kast weer ergens anders.
    Gewoon voor 0 euro.
    Ik reed duizenden kilometers waar mij vrouw dan weer voor moest werken om dat te kunne betalen.
    Daarnaast dacht familie Bert loopt toch thuis dus die kan wel komen helpen.
    Ja ik wil je er gerust voor betalen.
    Toen zei ik stel dat jou personeel dat zou doen.
    Die zou ik ontslaan zeiden ze.
    Ik ze nou en daarom doe ik het ook niet.
    Buren help ik nog wel.
    Verder doet mij vrouw en ik bij elkaar 4 dagen vrijwilligers werk op school en in een
    Verpleegtehuis wat heerlijk is en de andere mensen zien ons bezig en vragen weinig meer.
    Ik loop niet voor niets thuis.
    Geen werkdruk meer en
    Erg veel waardering voelen is heerlijk.

Deel Deze Pagina