Topic voor : Hydrauliek en Elektrische cilinders (Actuators) en alles wat hiermee te maken heeft.

Discussie in 'Model truckers' gestart door Cheeta, 8 feb 2010.

1. VOLVO FH 16 750

VOLVO FH 16 750 In Memoriam Forum veteraan

Lid geworden:
    26 jan 2008
    Hallo Stefan en Stef,

Kijk, dat is nog eens een goed plan, wat jullie van plan zijn !

2 soorten cilinders, ventielen en pompen maken, dat is denk ik zeker een goed idee, want er zijn genoeg modelbouwers die genoeg hebben aan 15 bar.
    Maar als je en zware kraan wil bouwen, zoals ik van plan ben, dan zal je toch minstens 50 bar moeten hebben.

Als jullie in staat zijn om goede producten te maken met een redelijke prijs, dan is daar zeker markt voor !
    Maar ik denk als jullie ook maatwerk gaan leveren voor speciale gevallen, (pompen, ventielen en cilinders) dat daar ook wel markt voor is.

Stefan, ik heb het er al eens met jou er over gehad om niet zelf de pomp en de ventielen te make, maar kant en klaar te kopen voor mijn nog te bouwen CAT 385.
    Omdat ik denk dat ik deze zelf niet kan/wil maken.

Als jullie daadwerkleijk pompen, ventielen en cilinders gaan maken, dan ben ik zeker geinteresseerd.

De cilinders kan ik heel goed zelf maken, dat gaat mij wel lukken, maar als blijkt dat jullie de cilinders voor een redelijke prijs kunnen aanbieden, dan ga ik ze niet zelf maken en zal ik ze bij jullie gaan bestellen, want ik heb nog zoveel plannen, dat ik best wel wat hulp kan gebruiken van buitenaf.
    En ja, jullie moeten ook wat verdienen hé !! :cool: ;)

Tip :
    Misschien moeten jullie complete rupskranen gaan bouwen (bouwpakketen en kant en klare sets) in serie voor een redelijke prijs, moet wel onder de prijs liggen van Wedico, Leimbach/Stahl en Damitz, anders is het denk ik niet interessant !!

Succes met jullie plannen en hou ons op de hoogte !!

Stef,

Even nieuwsgierig zijn :

Hoe ver ben jij eigenlijk met het maken van rupskettingen en rupsplaten in div. maten ???
    Hoe ver ben je met de ombouw van de Bruder Caterpillar 325 ??

Kunnen wij hier nog iets van zien in Bemmel ??

2. christiaan1972

christiaan1972

Lid geworden:
    23 mei 2009
    Ik denk ook dat een redelijk geprijsde "bruder" set zeker voor velen interessant is.
    Je zou dan een setje kunnen maken met 3 ventielen voor de kraan en een setje met twee ventielen voor de shovel/rupsshovel.
    En dan meteen alles wat je dan nodig hebt bij elkaar (pomp, cilinders, leidingen, ventielen), want ik heb ook al rond zitten kijken op de bekende site's maar daar zie ik door de bomen het bos niet meer.

3. stef.barneveld

stef.barneveld

Lid geworden:
    16 mei 2008
    Piet:

heb jij mijn PB niet gehad? ca 2 weken terug?

Stef

4. VOLVO FH 16 750

Lid geworden:
    26 jan 2008

Hallo Stef,

Nee, ik heb jou P.B.tje niet ontvangen.

5. Trilliwilli

Trilliwilli

Lid geworden:
    11 jan 2009
    Een super initiatief, zeker als ze producten aan gaan bieden die niet te koop zijn.

Wat ik wel zie aan alle reacties is dat iedereen meer geïnteresseerd is in een lagere prijs dan de betere kwaliteit die aangeboden word.

Eerlijk gezegd denk ik dat moeilijk gaat worden, als je bedenkt dat onderdelen draaien en frezen veel tijd kost, en de eerste serie ontwikkeling is en Leimbach grote series produceert.

Als Stefan en Stef het goedkoper aan kunnen bieden is dat super, maar kijk niet gek op als dat niet zo is.

Veel modelbouwers vinden Leimbach duur, maar als ik 1 ventiel moet maken kan ik dat echt niet voor die prijs doen.

De reden dat ik dit aanhaal is om te voorkomen dat nu lijkt of er veel interesse is, en als de prijs bekent word, bijna iedereen afhaakt, terwijl je waarschijnlijk wel veel betere kwaliteit koopt.

Als een Mercedes voor de helft van de prijs gemaakt kon worden, reden er ook veel meer rond, maar ja!

Wel interessant om te blijven volgen.

6. Cheeta

Cheeta Forum veteraan

Lid geworden:
    8 jul 2003
    met een goede cnc bank denk ik dat er wel onder de prijs van leimmbach gegaan moet kunnen worden.

7. alfisti

alfisti Guest

laat eerst maar eens wat zien dan

8. stef.barneveld

stef.barneveld

Lid geworden:
    16 mei 2008
    Hallo,

Goede spullen hebben nu eenmaal een prijs. Ik denk dat je moet gaan voor kwaliteit. Stafan steekt er ontwerptijd in, en ik heb toch ook het een en ander moeten investeren als je dit soort producten wil gaan maken.
    Ik ben ook zeker niet te beroerd om wanneer dit loopt snellere en betere machine's te kopen.
    Ik merk dat in Duistland er geen enkele moeite bestaat om wat meer te betalen voor een goed product. Ik maak daar velgen zonder prijsopgaaf die ik hier in Nederland niet kwijtraak omdat ze te duur zijn.
    Vindt het jammer dat op dit initiatief vooralsnog prijsopmerkingen komen.

Maar goed, we gaan gewoon verder, de aanhouder.....

Stef

9. alfisti

alfisti Guest

waneer het een goed en degelijk produkt is zal er zeker intresse zijn ook waneer de prijs hetzelfde is als bv leimbach maar de kwaliteit beter is of evt onderdelen opmaat kunnen worden gemaakt.
    somige mensen willen nou eenmaal altijd voor een dubbeltje vooraan staan.
    succes in iedergeval en mocht ik iemand weten die wat nodig heeft dan weet ik je te vinden

10. VOLVO FH 16 750

Lid geworden:
    26 jan 2008

Hallo William,

Ik ben realistisch en ik weet ook dat de eerste proefmodellen veel tijd kosten om te ontwikkelen en te fabriceren, maar je zal dan wel een CNC draai en freesbank moeten aanschaffen als je in serie wilt gaan bouwen.

Een CNC draaibank en een CNC freesbank zijn dure investeringen en zal je op 20 a 30.000 euro moeten rekenen, tenminste als je professionele machines wil aanschaffen.
    Ook zijn deze machines 2e hands nogal duur !!
    Als je deze machines er ooit weer wilt uithalen, dan kunnen de producten niet echt goedkoop worden, maar je zal toch beslist niet duurder mogen zijn dan Leimbach of Damitz, want dan haakt inderdaad iedereen af !!

Maar heeft Stef in ieder geval een CNC Freesbank, maar ik weet niet of hij ook een CNC draaibank heeft ??
    Hierma kan je natuurlijk de kosten iets beperken, als je deze machines al hebt.

Ik verwacht ook niet dat jullie heel veel goedkoper zulen kunnen zijn dan leimbach, maar als je een beter product kan verkopen dan is daar best markt voor, maar dan moet je nog niet echt aan hele grote aantallen denken !!

Ik wens de beide heren heel veel wijsheid en succes toe !!

11. stef.barneveld

stef.barneveld

Lid geworden:
    16 mei 2008
    Piet,

ik heb een fantastische emco cnc draaibank. Klein, maar geweldig nauwkeurig, Ik speel soms met aanspassingen in 0,002 . Je ziet dan de micrometer tussen te streepjes pendelen.

Tevens een cnc freesbank met een 4e as en een bewerkingscentrum.
    Volgende week ga ik naar de technishow in Utrecht om te kijken of een groter bewerkingscentrum met een 4e as voor mij is weggelegd.

Op dit moment bezig met een project voor een bedrijf. Ik zal er een toppic van maken, als er wat meer foto's zijn. Het hele project staat onder tijdsdruk. Men wil een jackingsyteem testen op een schaalmodel alvorens ze het 1:1 gaan bouwen. Vandaar dat ik voor de hydrauliek wel oog heb maar even geen tijd.

Stef

12. VOLVO FH 16 750

Lid geworden:
    26 jan 2008

Hallo Stef,

Tja, dat is echt een probleem in Nederland, het mag niks kosten en het moet dan ook nog goed zijn, ik ken dit probleem maar al te goed !!
    Maar daar heb ik het al een keertje eerder met jou over gehad !!
    De Duitsers bereid om meer te betalen voor een goed product, maar ook willen ze wel meer betalen voor een exclusief product !!

Is het misschien verstandig op je producten die jij op dit moment maakt, mee te nemen naa Bemmel om daar te laten zien, want vaak is het wel zo, "Zien doet verkopen"

Je CNC freesbank had ik al een keertje gezien in Bemmel, maar ik wist niet dat je CNC draaibank had. op 0,002 draaien is nauwkeurig genoeg voor de modelbouw
    Ik zelf draai en frees op een nauwkeurigheid van 0,05mm, ik vind dit voor mezelf nauwkeurig genoeg

Ik heb nog eens goed gekeken in mijn B.P. inbox, maar ik heb helaas van jou geen P.B.tje gekregen.

13. Cheeta

Cheeta Forum veteraan

Lid geworden:
    8 jul 2003
    hoi stef,

je hebt als verkoper altijd met marktwerking te maken. Je prijs / kwaliteit verhouding is gewoon belangrijk hierin. Als beginner in de modelbouwverkoopwereld om het maar even zo te mogen noemen zul je je moeten bewijzen. Nu weet ik dat dat wel goed komt en ben ik de beroerdste niet om een reeele prijs te betalen. Echter zal zeker voor de leken gelden dat ze voor bekende namen kiezen als leimbach en kampfer. Het zal tijd nodig hebben om de naamsbekendheid op te bouwen en daarnaast ook te bewijzen dat je goede kwaliteit levert.

Als mensen weten dat de kwaliteit in orde is en de prijs rechtvaardigd zal dat probleem ook wel verdwijnen. Echter mercedes is ook niet meteen begonnen met prijzen ver boven de concurrenten en ook hedendaags kunnen ze dat nog niet permitteren. Je moet jezelf niet de markt uitprijzen.

En als jij en stefan de krachten bundelde ben ik er zeker van overtuigd dat er hele mooie spullen uit voort gaan komen.

14. Arie32

Arie32

Lid geworden:
    18 nov 2006
    Hallo heren modelbouwers,

Ik ben zelf bezig met de bouw van een graafmachine en gebruik hiervoor het (prototype)onderstel van Stef.
    Ik ben ervan overtuigt dat een samenwerking tussen Stef en Stefan een hele mooie formule is waar ze ver mee kunnen komen.
    Ik zou zo zeggen de beuk erin en vooral doorgaan met deze plannen!

Groetjes Allemaal

15. stef.barneveld

stef.barneveld

Lid geworden:
    16 mei 2008
    Hallo Arie,

beetje goed uit de sneeuw gekomen daar?
    Mail mij je adres nog even, ik heb hier twee vertragingen voor je liggen. Hoe komt die mooie Cat in jou tuin terecht?

Stef

16. Arie32

Arie32

Lid geworden:
    18 nov 2006
    Hey die Stef,
    Ik ben dolblij dat die vieze sneeuw weg is.Wat een prut en dat dik 2 maanden.Het is inmiddels allemaal weg,dus straks lekker spitten in mijn tuintje hahaha.

Blij te horen dat de vertragingen klaar zijn,kan ik straks lekker ploegen door de vette klei.
    Groetjes

17. Arie32

Arie32

Lid geworden:
    18 nov 2006
    p.s.

die cat heb ik even geleend hahaha.

18. Zore

Zore

Lid geworden:
    27 sep 2007
    Dat kan niet

19. christiaan1972

christiaan1972

Lid geworden:
    23 mei 2009
    Is daar ook een bouwverslag van?? lijkt me zeker interessant

20. Arie32

Arie32

Lid geworden:
    18 nov 2006
    Hallo

Nee ik heb hier nog geen bouwverslag van op het forum,maar als er belangstelling voor is wil ik dat met alle plezier doen.Foto's heb ik genoeg dus dat moet geen probleem zijn.

Deel Deze Pagina