tot hoeveel amp met kokam pakket??

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door Semafoor, 16 jan 2003.

  1. Semafoor

    Semafoor Guest

    Mijn EPS 300C-CS vertraging trekt max bij 7,2 v 5,9 Amp.
    Kan ik deze aandrijving gebruiken in combinatie met 1020 kokam pakket dat bestaat uit 2 cellen. Ik begrijp wel dat ik dan niet continu gas volgas moet geven.
     
  2. Bert

    Bert

    Lid geworden:
    22 aug 2002
    Berichten:
    1.491
    Locatie:
    almelo
    Een Kokam pakket van 2 cellen heeft meer spanning dan 7,2V dus de stroom zal nog wat hoger zijn. ( 2 Kokams blijken in de praktijk zich te gedragen als 7 NiCad's of 8 Nimh's.)

    In mijn IFO is de max stroom 7,5 Amp, maar die is dan ook zo overpowerd dat 1/2 gas genoeg is om te prophangen.

    Het hangt dus voornamelijk af van hoe spaarzaam je kunt vliegen.
    In wat voor model komt dat?
     
  3. Semafoor

    Semafoor Guest


    Uhm.... komt in m`n GWS tigermoth. Deze heb itweedehands gekocht zonder motor en ik had thuis nog een GWS EPS 300C-CS ( 370 motor en 5,33 vertraging ) liggen. In combinatie met 9070 of 1047 prop trekt dit max 5,9 Amp
     
  4. Joost

    Joost

    Lid geworden:
    20 aug 2002
    Berichten:
    3.272
    Locatie:
    Veldhoven
    tja, wat was het ook al weer?

    kokam laden met 1C
    ontladen continu met max 3C ?
    en wat kunnen ze ook al weer heeel even aan?
     
  5. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    @ semafoor
    Die vertraging heb ik ook en met de door GWS opgegeven props heb je niet zo veel vermogen. Ik gebruik nu op de Ultimate Bipe de EPS 300C-CS 5.33:1 vertraging met een getimede speed 300 van Graupner en een 9x4.7 prop en heb voldoende vermogen om goed te kunnen vliegen. Met die 10x4.7 valt dit vies tegen. Helaas heb ik het werkelijke stroomverbruik nog niet gemeten.
     
  6. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.781
    Locatie:
    Almere
    Joosty,

    met veel plezier verwijs ik jouw dit keer naar een url:

    http://www.rrelektronics.nl/
     

Deel Deze Pagina