Transport kisten

Discussie in 'Model truckers' gestart door Langedijker truckertje, 9 nov 2022.

1. Langedijker truckertje

Langedijker truckertje

Lid geworden:
    23 sep 2018
    Ik zal binnenkort een transportkist moeten gaan maken voor mijn Arocs maar geen idee wat handig is.

Kunnen jullie hieronder, er inspiratie, foto's plaatsen van jullie transport kisten?

Zelf heb ik deze voor mijn King Hauler maar weet niet of ik hem echt handig vind:

2. stoomertje

stoomertje

Lid geworden:
    20 jun 2018
    Geen foto. Maar maak een voorpaneel afneembaar b,v vleugel moertjes, kussen op het deksel dan heb je gelijk een zetel.

3. Trilliwilli

Trilliwilli

Lid geworden:
    11 jan 2009
    Wanneer je meerdere kisten op elkaar stapelt kan een afneembare zijkant handig zijn in plaats van de bovenkant.
    Dan hoef je geen kisten op en af te stapelen als je wil wisselen, thuis kun je ze dan ook makkelijk pakken.

Een model van boven eruit halen is ook lastiger, aan de zijkant kun je je handen eronder steken.
    De constructie van de kist is misschien iets lastiger, en erop gaan zitten kan alleen met een versteviging.

Zou ook 1cm dik kofferschuim nemen, dit noppenschuim maakt het gelijk 8cm breder en langer, zoveel dikte heb je niet nodig. Dan blijven de kisten een beetje compact.

vGenLheftruck_Maarten vindt dit leuk.
  4. Bruno van Hoek

Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

Lid geworden:
    23 aug 2002
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Koffer leeg (met gereedschaps- en vliegbenodigdheden vak), op maat gemaakt uit honingraatplaat en flightcasebeslag (vol gewicht ~14 kg)
    Detail zijvak:

Klaar voor vertrek:

Uitgepakt en puzzelen maar....
    Startklaar op het WK in Australiƫ....

5. FredK

FredK

Lid geworden:
    29 nov 2018
    Ik heb kisten van berkentriplex, licht en stevig. Afmetingen aangepast aan binnenmaat van een Billy boekenkast. De kist wordt aan de voorzijde van Alu hoekprofielen voorzien die geleiding zijn voor een plaat die er van boven af inschuift. Voor transport hout, voor in de kast Acryllaatplaat zodat je model ook nog zichtbaar is. Bovenop is een wegklapbare hand greep in de kist gebouwd. Diepte/breedte is aangepast aan laadruimte van mijn auto, zodat er vijf naast elkaar kunnen staan.
    Er op zitten kan, maar daar gebruik ik liever een stoel voor.

6. Langedijker truckertje

Langedijker truckertje

Lid geworden:
    23 sep 2018
    Dank voor de tips.

Op internet had ik deze gevonden:

ipv van de twee schapjes zal er een bakje in komen voor zender, accu, lader etc zoals op deze foto:

In Sketchup even de kisten getekend zoals ik ze dan wil hebben. Bovenst is voor de Arcos, de onderste voor de King Hauler

7. FredK

FredK

Lid geworden:
    29 nov 2018
    20210916_123630.jpg 20220616_203620.jpg 20220511_121833.jpg 20220511_121849.jpg

Foto's gevonden. Kisten zijn alleen voor modellen, zender heeft eigen koffer. Bevallen prima zo, lichtgewicht, prima bescherming en ik gebruik polyeter matjes en blokken om modellen te beschermen in de kisten.

8. ArjanN

ArjanN

Lid geworden:
    19 jun 2011
    Mijn kist

Tip van mij zorg dat je model van de grond staat met zijn wielen. Mijn trekker weegt 6 kilo en als die een paar weken op zen banden stil staat zitten er vlakke kanten in.

Heb een plaat met assteunen die ik de kist in schuif 20221111_193926.jpg 20221111_193947.jpg 20221111_194005.jpg 20221111_194017.jpg

Ook me haakarm heb zen eigen kist met plek voor een bak en flatbed

20221111_194125.jpg

9. Langedijker truckertje

Langedijker truckertje

Lid geworden:
    23 sep 2018
    En dit is hem geworden:

rechtsboven waar de zender ligt komt nog een kistje (lade) in voor zender, accu's en lader

10. Langedijker truckertje

Langedijker truckertje

Lid geworden:
    23 sep 2018
    Inmiddels is de eerste kist dus bijna klaar, alleen het hang en sluitwerk nog.

Met de maatvoering van de kist is rekening gehouden met 1cm dik kofferschuim.

Nu de volgende uitdaging; waar koop ik dat?

Heb al vele hoeken van het www gezien maar nog geen schuim kunnen vinden.

Graag jullie tips

11. trialrolf

trialrolf Vriend van modelbouwforum.nl

Lid geworden:
    23 mrt 2015
  12. FredK

FredK

Lid geworden:
    29 nov 2018
    Zoekterm is : polyetherschuim
    Je kan ook zoeken op: plukschuim, zijn matten waar je blokjes uit kan ....... hoe verzinnen ze het Plukken !:banana:

13. Langedijker truckertje

Langedijker truckertje

Lid geworden:
    23 sep 2018
    Dank voor de tip Fred, heb iets gevonden (en besteld)

14. Trilliwilli

Trilliwilli

Lid geworden:
    11 jan 2009
    Kofferschuim. Dat is Polyetherschuim, maar dan donkergrijs. Voor een matras of stoelkussen is het vaak wit of geel. Ik heb het gekocht bij Het Plastichuis in Leiden: https://www.plastic-borduurhuis-stoffering.nl/

Weet niet of die verzenden, tis om de hoek, ga der op de fiets naartoe. Er zal vast wel een soortgelijke toko bij jou in de buurt zitten, en anders online.

15. stoomertje

stoomertje

Lid geworden:
    20 jun 2018
    Of gewoon geluids isolatie matriaal hebben bij de Gamma dat heb ik gebruikt voor mijn koffer. uhmmm zelfde tip als Rolf.

trialrolf en Langedijker truckertje vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina