Ben sinds kort weer eens met een nitro begonnen (lang geleden). Maar heb een probleempje, hij blijft niet doorlopen zonder de gloeier erop. Hij staat wel op fabrieksinstellingen (nog wel) omdat vorige eigenaar overal aan had zitten draaien, en de automhelemaal niet starten wou. Iemand een idee, ik wacht nog wel op nieuwe gloeipluggen van trxxs winkel, en heb ook maar wat koelkoppakkingen erbij besteld, heb ergens gelezen dat die wel eens eruit willen blazen, zou dit misschien hier ook het geval kunnen zijn.
Grote kans dat een verse plug je probleem oplost, het is een veel voorkomend probleem zoals je misschien in de stickies hebt kunnen lezen. Koppakkingen blazen er tussenuit? De 1e motor die dat doet moet ik nog tegenkomen. De kans dat je ze door je eigen stommiteit beschadigd of kwijt maakt als je de kop eraf trek is vele malen groter, die ringen zijn best stevig. Ga je er mee aan de slag moet je er wel voor zorgen dat je een dezelfde dikte weer terug plaatst, de onststekingstiming is er namelijk van afhankelijk.
Bedankt voor de goede raad. Ik ga niet zomaar de kop eraf halen, vraag eerst even wat er nog aan de hand zou kunnen zijn, en die vraag is bij deze beantwoord. Mocht het niet helpen met een nieuwe gloeiplug, laat ik weer van me horen.
Probleem opgelost, vorige eigenaar had een te korte gloeiplug erin zitten. Nu alleen nog een koppelingsveertje, en dan proefrijden. Zijn die veertje ergens ook los verkrijgbaar, of is er een andere update voor.
<Noob modus aan> Een te korte gloeiplug? Hebben gloeipluggen ook nog verschillende lengtes? <Noob modus off> Nog nooit van gehoord namelijk, gewoon ff nieuwsgierig.
Ja blijkbaar, heb ze naast elkaar gehouden, die van trxxs winkel voor de jato 3.3 zijn iets langer, staat ook bij adv, large
Voor de kleindere motoren zoals de OS10 zijn er inderdaad kortere pluggen maar als de warmtegraad van de plug goed is mag dat niet het probleem zijn. Ga er maar gewoon vanuit dat de plug gewoon "versleten" was en niet meer goed functioneerde. http://www.rcuniverse.com/forum/attachment.php?attachmentid=843320&d=1375395867