Traxxas revo 2.0 vxl brushless hulp gezocht!

Beste forum leden, voor mn zoontje hebben we via marktplaats een auto gekocht. Accus via alie express. Na 1 keer te hebben gereden en de batterijen weer te hebben opgeladen deed de auto het niet meer.

Ik heb een filmpje gemaakt met wat er gebeurd:

Is er iemand die ons op weg kan helpen?

mvg,

Zijn de batterijen correct geladen? Zijn het lipo accu's? Heb je ze op lipo-stand geladen?

Welk type accu's heb je ervoor gekocht, 2s of 3s, aantal Mah, C-waarde?

Heb je de accu's helemaal leeggereden tot die niet meer vooruit ging, of heb je de LVC low voltage cutoff correct aanstaan, en gestopt wanneer die melding gaf?

En je auto is volgens mij geen 2.0, maar een vorige versie Traxxas E Revo Mamba Brushless, te zien aan de elektro, de banden, het ontbreken van de versteviging over de schokdempers, en de aandrijfassen...

Laatst bewerkt:
Ten eerste bedankt voor je reactie,

Zijn de batterijen correct geladen? Zijn het lipo accu's? Heb je ze op lipo-stand geladen?

JA

Welk type accu's heb je ervoor gekocht, 2s of 3s, aantal Mah, C-waarde?

Geen originele: HRB power 6000mah 11,1V 50c 3S

12,5V geladen.

Heb je de accu's helemaal leeggereden tot die niet meer vooruit ging, of heb je de LVC low voltage cutoff correct aanstaan, en gestopt wanneer die melding gaf?

( mijn zoontje zegt de accu’s totaal leeg te hebben gereden )

LVC zegt me niks en of die melding heeft gegeven kan ik je helaas niet op antwoorden.

mvg

En je auto is volgens mij geen 2.0, maar een vorige versie Traxxas E Revo Mamba Brushless, te zien aan de elektro, debanden, het ontbreken van de versteviging over de schokdempers, en deaandrijfassen

En je auto is volgens mij geen 2.0, maar een vorige versie Traxxas E Revo Mamba Brushless, te zien aan de elektro, debanden, het ontbreken van de versteviging over de schokdempers, en deaandrijfassen

Hij is verkocht als e revo. Trouwens

De E-revo is bijna 15 jaar op de markt, ooit gestart met dubbele brushed motoren, en door de jaren heen in telkens snellere uitvoering.

Lipo's laad je tot een bepaald voltage met een lipo lader, en rij je leeg tot een bepaald voltage, normaliter zal je regelaar de auto stoppen op dit lage voltage = LVC = low voltage cutoff functie. Dieper ontladen/leegrijden is schadelijk voor de accu's. Zou mij eerst wat in de materie verdiepen...
Echter als je de accu's opgeladen gekregen hebt, zou dat voldoende moeten zijn, mogelijks heb je aan de regelaar te lang op een knopje geduwd waardoor die in kalibratiestand gegaan is, ik noem zomaar iets op. Je zet altijd eerst de zender aan, en daarna pas de auto?

Lipo’s zijn beide gebalanceerd geladen en meet 12,5 volt, helaas was ik er zelf niet bij de laatste keer dat hij de accu’s leeg reed. Hij had hem mee genomen naar school om hem te laten zien. Elke keer met aan/uit knop te schuiven deed die het heel even. Daar na is dit probleem ontstaan. Zender eerst aan is ook bekend. Ik had er helaas zelf bij moeten zijn.

jij vermoed dat die in calibratie staat, en hoe zou ik die er uit kunnen krijgen?

Mogelijks kun je googlen of youtuben op het typenummer van de regelaar, en de kleur van de led, om verder te komen.

Ik zie op het filmpje dat die 3x groen flitst, maar ik kan niet zien als het nog de originele regelaar is of niet.

De ESC herken ik niet als een Traxxas regelaar, die lijkt dus later geplaatst. Kan je een merk/model van de ESC vinden? Dan kan je ook kijken of die regelaar wel voor 6S geschikt is.

Beste Roelof, ok jij bedankt voor je reactie,

Ik heb even een foto bij gevoegd met de tekst die op de regelaar staat. ( dit lijkt mij niet origineel zie er geen traxxas op staan )

Op de ontvanger zie ik wel traxxas staan.

Bijlagen

• f0744c1c-0838-4f20-876f-c596e6b72241.jpeg
    f0744c1c-0838-4f20-876f-c596e6b72241.jpeg
    134,6 KB · Weergaven: 75
Er moet meer opstaan dan dat... wat je toont is geen merk en type, en zegt even weinig als 'made in China'

Elektro is uitwisselbaar, mogelijks is de vorige stukgegaan, of is de motor een snellere, en moest er overeenkomstig ook een andere regelaar in, who knows.

Je kunt zoiets wel navragen bij de verkoper, een nee heb je, een ja kun je krijgen, en elke info is info. Vraag eens met welke accu's hij reed. Je hebt al 1x met de auto kunnen rijden, dus zou geen al te groot probleem mogen zijn.

Laatst bewerkt:
De kans is aanwezig dat dit een 4S regelaar is en nu opgebl;azen is door je 6S accu.

Ik zal vanavond nog is de regelaar los halen, sticker is de tekst weg misschien nog aan de onderkant. De verkoper heb ik inmiddels gevraagd. De accu’s ga ik na vragen en de regelaar of die er meer van weet. De motor zal ik vanavond de spec’s ook even posten. Ik heb geprobeerd met google en de foto de regelaar te vinden maar geen hit. Zou je met een lege accu de regelaar kapot kunnen krijgen?

QUOTE="Tamaniac, post: 4350101, member: 15165"]Er moet meer opstaan dan dat... wat je toont is geen merk en type, en zegt even weinig als 'made in China'

Elektro is uitwisselbaar, mogelijks is de vorige stukgegaan, of is de motor een snellere, en moest er overeenkomstig ook een andere regelaar in, who knows.

Je kunt zoiets wel navragen bij de verkoper, een nee heb je, een ja kun je krijgen, en elke info is info. Vraag eens met welke accu's hij reed. Je hebt al 1x met de auto kunnen rijden, dus zou geen al te groot probleem mogen zijn.[/QUOTE]

De kans is aanwezig dat dit een 4S regelaar is en nu opgebl;azen is door je 6S accu.

2x3S zit er nu in, mijn zoontje heeft er 30min prima mee gereden, ik ga bij de verkoper vragen wat voor accu’s hij gebruikte en of die meer informatie wat betreft de regelaar heeft.

wederom iedereen weer bedankt voor het mee denken!

En gebruik even een voltmeter om te zien of de spanning wel tot de regelaar aan komt.

Beste allemaal, ik heb geprobeerd de situatie wat beter in kaart te brengen na een aantal vragen. Ook met wat foto’s

Type regelaar: geen type plaatje ( zie foto’s )
Motor: Type castle 60.000 rpm Zie foto
Batterijen beide: 12,5V
Spanning gemeten in de regelaar 25V zie foto.
Lampje traxxas ontvanger zie ik geen led branden na aanzetten regelaar.

Ik hoop dat hier mee de situatie voor jullie wat duidelijker is.

Verkoper wil ook nog kijken of die wat meer van de regelaar heeft. Ik ben bang dat die me net zo veel informatie kan verschaffen als ik jullie.

Mvg,

En gebruik even een voltmeter om te zien of de spanning wel tot de regelaar aan komt.

Bijlagen

• IMG_2101.jpeg
    IMG_2101.jpeg
    308,7 KB · Weergaven: 65
  • IMG_2098.jpeg
    IMG_2098.jpeg
    412,2 KB · Weergaven: 64
  • IMG_2104.jpeg
    IMG_2104.jpeg
    203,3 KB · Weergaven: 65
  • IMG_2103.jpeg
    IMG_2103.jpeg
    291,8 KB · Weergaven: 61
  • IMG_2102.jpeg
    IMG_2102.jpeg
    231,2 KB · Weergaven: 63
  • 2fe10b94-0bca-48c2-bec7-064d6145225b.jpeg
    2fe10b94-0bca-48c2-bec7-064d6145225b.jpeg
    134 KB · Weergaven: 66
  • IMG_2105.jpeg
    IMG_2105.jpeg
    279,6 KB · Weergaven: 64
Haha, nee dat was mijn zoontje die stond er naast die probeerde te sturen :-)

Nee de hele machine is dood, enkel bij de on knop die paar+/- 5 beeps, led knippert +/- 5x dan is het het klaar. Led dooft weer op de regelaar. op de ontvanger gebeurd niks qua led verlichting.

Ik hoor je in de video enkel aan de gashendel trekken, maar stuurt hij nog?

Vanop afstand is het lastig te zeggen.

Mogelijks geeft de regelaar een melding en schakelt hij uit omdat hij geen input krijgt, door slecht contact in een stekkertje van de ontvanger.

Kun je de stekkertjes in de ontvanger 1 voor 1 uittrekken en terugsteken, je weet nooit...

Staat de ontvanger box altijd open, of heb je het doosje enkel open geschroefd voor de foto? Voor zover ik weet brandt er inderdaad een led op de ontvanger als deze via de regelaar ingeschakeld wordt.

Exact los gehaald voor de foto, op zijn latrax rally brand het led van de ontvanger wel als ik de regelaar aanzet.
Ik heb het vermoeden dat de te lage Lipo spanning iets kapot heeft gemaakt of de regelaar misschien heeft ontregeld.

Vanop afstand is het lastig te zeggen.

Mogelijks geeft de regelaar een melding en schakelt hij uit omdat hij geen input krijgt, door slecht contact in een stekkertje van de ontvanger.

Kun je de stekkertjes in de ontvanger 1 voor 1 uittrekken en terugsteken, je weet nooit...

Staat de ontvanger box altijd open, of heb je het doosje enkel open geschroefd voor de foto? Voor zover ik weet brandt er inderdaad een led op de ontvanger als deze via de regelaar ingeschakeld wordt.

Te lage lipo spanning is enkel slecht voor de lipo zelf, als ze nu weer op voltage staan zou je er geen probleem mee mogen hebben.

Dat de zender zijn koppeling met de ontvanger kwijt is kan ook, mogelijks aan de 'bind' knop op de zender gehaperd, die dingen gaan soms in setup modus zonder dat je het wilt. Volgend filmpje misschien het proberen waard, je kunt er volgens mij niets verkeerds mee doen. Heb hetzelfde nog meegemaakt met een auto die de vorige rit nog werkte, opeens was die zijn link tussen zender en ontvanger kwijt.

Back