Traxxas Rustler 4x4 VXL

Discussie in 'Algemeen auto's' gestart door Nijsie, 11 dec 2023.

  1. Nijsie

    Nijsie

    Lid geworden:
    11 mei 2009
    Berichten:
    768
    Locatie:
    Beverwijk
    Goedemiddag,

    Na een jaar de Rustler in bezit te hebben heb ik al aardig wat spur gears versleten. Nu heb ik online wat gekeken en kwam ik een Center Differential tegen. Heeft iemand hier ervaring mee, of tips om het hoge slijtage aan spur gears te verlagen?

    Gr Marco
     
  2. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.584
    Locatie:
    Sassenheim
    Heb je niet toevallig een Tamiya pinion? Ik weet even niet wat voor pitch tandwielen Traxxas kent maar de algemene 48 pitch tandwielen lijken op de moduul-0.6 van Tamiya. Ze lijken prima in elkaar te vallen maar het geeft een snelle slijtage.

    Verder moet je ook kijken of er geen lagers bij de motor en je spur-as versleten zijn, speling is killing voor tandwielen.

    Als 3e kan hitte een rol spelenveel hitte vanuit de motor kan via de metalen pinion de tanden van de plastic spur zacht maken.

    Verder kan tandwielen sowieso snel kapot als je veel jumpt en met vol gas of vol rem land.
     
  3. Nijsie

    Nijsie

    Lid geworden:
    11 mei 2009
    Berichten:
    768
    Locatie:
    Beverwijk
    Hi,

    Er zit een standaard pionio op vanuit de fabriek. De rest qua techniek in de auto is op orde. Ik ben enkel van mening dat de kracht die de motor levert, te veel is. En misschien helpt dan de center differentieel.
     
  4. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    16.109
    Locatie:
    Rotterdam
    je kan ook het tandwiel op de motor verkleinen, krijgt de aandrijflijn ook minder kracht voor de tandjes
     

Deel Deze Pagina