Traxxas Slash 2WD verbeteren, hoe?

Hallo

Ik heb zojuist een Traxxas Slash 2WD gekocht maar ik lees ook dat die in vergelijk met de 4WD een stuk minder grip heeft, dus minder snel, en sneller op zijn kant gaat.
Welke verbeteringen kan ik aanbrengen om deze rij eigenschappen te verbeteren?
Bv andere banden? Welke?
Zwaartepunt verlagen?

Graag jullie tips
Bedankt.

Toevallig net een review gescheven over de nitro Slash. 2wd of 4wd (slayer) zijn al 2 compleet verschillende chassis en kan je niet vergelijken.
Het snel omslaan heeft niets met 2WD te maken, stabi's en stijvere veren kunnen dit oplossen.
2wd gaat eigenlijk harder op een lang recht stuk, heeft namelijk minder wrijving.

Op zand voelde hij zich het beste thuis, op het gras had hij te veel grip en moet je voorzichtig sturen maar is best doenbaar. Op het asfalt leek het weer wat beter.

Wat de 2wd slash enorm helpt, zijn de aluminium caster block (voor en achter) en de bigbore shocks van Traxxas zijn ook al een grote verbetering boven de standaard schokbrekers.

wat verder ook helpt zijn goede banden voor de ondergrond. uiteraard kun je niet verwachten dat je net zoveel tractie hebt als met een 4wd auto (iig niet op losse ondergrond.) en als je het nieuwe type Slash 4x4 hebt, ligt het zwaartepunt ook een eind lager als bij de 2wd.
heb zelf mn Slash 4x4 toen verkocht omdat ik de 2wd variant veel leuker vond rijden.

Back