traxxas stampede met mamba 4600kv motor werkt niet goed.

Discussie in 'Electro offroad' gestart door traxxas tony, 21 aug 2010.

1. traxxas tony

traxxas tony

Lid geworden:
    21 aug 2010
    beste forumers.

ik heb een traxxas stampede en heb hier een mamba max 4600 motortje in gegooit. alleen wil dit niet echt goed werken.

hij geeft vol gas en gaat allemaal goed zolang ik dichtbij rij.
    Als ik wat verder van me af ben met de auto en vol gas terug wil rijden dan gaat hij stotterend harder en als hij dan weer op 15 meter van me af is geeft hij ineens weer vol gas.

weet iemand waar dit aan ligt? mischien een probleem in de zender ofzo?
    Ik heb dit probleem pas sinds ik de mamba sidewinder 4600 erin heb hiervoor kon ik wel ver rijden en reed hij ook vol gas terug.

ik hoop dat iemand mischien een antwoord weet voor mij.

2. Nard Cox

Nard Cox Forum veteraan

Lid geworden:
    23 jan 2009
    Welke zender/ontvanger gebruik je?
    Batterij van zender leeg?
    Even je zender en je ontvanger opnieuw calibreren?
    Even je ESC calibreren met je ontvanger?

ps. zo'n vraag past ook best in het algemene Stampede topic. Zo krijgen we niet 100 topics met allemaal kleine vragen.

Laatst bewerkt door een moderator: 24 dec 2015
  3. traxxas tony

traxxas tony

Lid geworden:
    21 aug 2010
    Alles is gecalibreerd etc en ik gebruik de standaard zender van traxxas. K heb alles volgens het boekje gedaan. Maar krijg t niet goed. Zou een andere zender mischien beter zijn ie sterker is?

4. Olii

Olii

Lid geworden:
    14 feb 2009
    Dat zou ik doen. Andere zender. Er zijn al goede budget zenders op 2.4Ghz. Bv de Spectrum DX3e denk ik.

Maar als al wat duurder kan zou ik gaan voor een Sanwa,Futaba, Of een andere spectrum.

5. Haastnooit

Haastnooit

Lid geworden:
    26 okt 2008
    +1 Betere zender gebruiken.

De standaard 27 Mhz AM zenders werken niet goed met veel BL systemen, vanweg de interferentie die het BL systeem "uitstraalt". In de handleiding van mijn Novak Pro Sc combo staat zelfs duidelijk vermeld, dat een 2.4 Ghz. zender wordt aanbevolen, een FM zender eventueel gebruikt kan worden, mits van hoge kwaliteit, en een AM zender is NOT DONE !!

6. westcoast

westcoast

Lid geworden:
    25 feb 2008
    Ik had zoiets toen ook met mn rustler, overgegaan op de traxxas 2,4ghz zender en toen was het weg.

7. traxxas tony

traxxas tony

Lid geworden:
    21 aug 2010
    ik ga gelijk maandag voor een zender kijken. moet ik dan ook de ontvanger veranderen in mijn auto ?:$ ben nog niet helemaal into de system hihi.

wat is een leuk goedkoop zendertje waar je tog een groot en goed berijk mee hebt.

(westcoast) Welke zender/ontvanger heb jij er in gestopt aangezien de rustler en de stampede kwa systeem het zelde zijn.

8. patrickbaja

patrickbaja

Lid geworden:
    20 apr 2008
    hij heeft een traxxas 2,4ghz zender gekocht toen.mischien een dx3e kopen is redelijk goedkoop en een goede zender.

Deel Deze Pagina