traxxas stampede xl-5

Discussie in 'Bouwverslagen - Auto's' gestart door mastex, 14 sep 2008.

  1. mastex

    mastex Guest

    even een topic openen voor mijn traxxas stampede xl-5

    deze wagen ga ik ombouwen naar integy alu monstertruck,de meeste onderdelen bestel ik in de US.

    ook heb ik al een carbon chassis. deze maakt de wagen 2,5cm langer dan
    het orginele

    ik zal foto's blijven uploaden naar mijnalbum.nl en zal in de topic laten weten wanneer er weer foto's toegevoegt zijn.

    op moment heb ik hetvolgende gerealiceert:

    *carbon chassis
    *tijdelijk grotere vering zodat hij iets hoger op zijn wielen staat
    *novak 5800ss brushless syteem (sensored)
    *Aluminium Cap Washer 3mm deze zijn gebruikt om het geheel mooi af te werken en ter bescherming van de schroeven
    *M3 STOPNUT blue ook deze staan veel mooier dan de zilveren

    de bedoeling is om alles wat verandert wordt blauw alu van integy wordt.
    ook wordt de gearbox totaal vervangen door alu transmissie en de tandwielen allemaal van staal.

    de meeste onderdelen zijn al besteld.

    http://www.mijnalbum.nl/Album=HK7QFFSI
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 sep 2008
  2. mastex

    mastex Guest

    Laatst bewerkt door een moderator: 20 sep 2008
  3. mastex

    mastex Guest

    Foto Preview


    Foto Preview

    zoals je kan zien zijn hier de alu stocktowers gemonteerd.
    vind het zelf al erg mooi staan..

    wat vinden jullie?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 sep 2008
  4. Tamaniac

    Tamaniac

    Lid geworden:
    2 aug 2008
    Berichten:
    1.856
    Locatie:
    West-Vlaanderen
    Mooie wagen, vooral de carbon chassisplaat en de "Aluminium Cap Washers" vind ik zeer geslaagd.
     
  5. Zjeraar

    Zjeraar

    Lid geworden:
    20 jan 2007
    Berichten:
    1.126
    Locatie:
    Gent
    Leuk projectje, maar ff een opmerking. Bij veel browsers worden de foto's al automatisch geresized naar wat in je scherm past, maar bij sommige browsers (nog) niet. En dan is 1600x1200 een hele lap foto om te bekijken, en je hebt meer tijd nodig om te laden. Dat laatste valt nu nog mee doordat er nog niet veel foto's in je topic staan, maar hoe meer foto's hier komen... nuja, dat snap je denk ik wel.

    Kijk ff of je ze kan resizen naar 640x480 of 800x600. Kijkt veel fijner :wink:

    edit: Nog iets, ik zie een kap van een VXL liggen, maar de titel zegt xl-5. Zit daar verschil tussen? (nieuwsgierig :))
     
  6. mastex

    mastex Guest

    de vlx is standaard met brushless systeem en heeft stalen tandwielen in de transmissie...

    deze worden bij mij ook vervangen omdat ik de eerste al glad getrokken heb met mijn brushless systeempje :S

    en wat betreft de foto's?
    moet ik even goed naar gaan kijken ik krijg ook maar 1 foto per post helaas:S
    geen id hoe ik dat dus oplos!
     
  7. Joris R.

    Joris R. Guest

    Ziet er mooi uit!
    Alleen vind ik het paars carbon wat minder :(
    Wat voor ESC+Motor komt erin?
     
  8. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Denken we idd even om de max size? 640x480 en UITERLIJK 800x600 ??
    Alvast bedankt!

    Emil
     
  9. mastex

    mastex Guest

    bedankt voor de reacties.

    afgelopen donderdag heb ik alle metalen tandwielen binnen gekregen voor de inwendige transmissie. dit ziet er allemaal perfect uit en zal zeker niet meer zo snel plat draaien door het brushless systeem.
    alleen gaat het in de rc wereld niet altijd zoals je wilt,ik heb nu namelijk mijn spur gear plat gewalst door de stomme fout om mijn brushless motor niet goed vast te draaien.
    en aangezien ik ook de verkeerde spurgear had besteld heb ik weer een bestelling moeten doen.. helaas heb ik nog nergens op het internet een metalen spurgear kunnen vinden!
    ik blijf zoeken en blijf de wagen steeds verder uitbrijden met alu onderdelen.
    ik heb trouwens nog wel een hele gafe site gevonden waar de complete sets alu verkopen... ziet er ook erg gaaf uit... zie hier :
    Addicted2RC.com Products

    ook weer paar nieuwe fototjes toegevoegt:
    http://www.mijnalbum.nl/Album=HK7QFFSI
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 sep 2008
  10. mastex

    mastex Guest

  11. mastex

    mastex Guest

  12. sandermt2

    sandermt2 Guest

    Netjes ;) Nu is hij zeker volledig alu?
     
  13. mastex

    mastex Guest

    neehoor... skid plat front/ rear, suspension, camber links rear en front,stuurlinks, wheel adapters,velgen,front bumper,wheelybar en de rear drive shafts nog :D

    dus nog ffies bezig verlopig.. en misschien ga ik nog een flm chassis aanschaffen

    ohw bijna vergeten: gear cover is ook nog van rpm plastic :D
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 sep 2008
  14. mastex

    mastex Guest

    ik heb paar fototjes bijgevoegt,, dit keer ben ik de eigenaar geworden van een nieuwe brushless regelaar..
    het gaat hier om de caslte creations mamba monster v2.
    ik heb gelezen dat er aardig wat uitval is met deze regelaar,maar de garantie is gewoon perfect!zodra v3 uitkomt zal deze teruig gestuurd worden en omgebouwt of vervangen worden met V3. maar tot die tijd zal ik met externe bec gaan rijden en natuurlijk niet met de zwaarste accu's.

    ik wil eigenlijk niet verder dan 4s lipo gaan, ik denk namelijk dat ik met 11.1volt al power genoeg heb.

    ook heb ik mijn oog laten vallen op de redelijk dure motor Neu 1515 1.5D F: deze heeft een kostprijsje van 240euro maar zal toch wel verschrikkelijk veel vermogen gaan leveren

    dit setje zal voor sommige wel overdreven klinken. maar aangezien ik dit project tot een echte monster wil laten draaien lijkt het me wel gepast :D

    Fotoalbum, Gratis Online! Uw Digitale Foto's in een Online Fotoalbum bij Mijn Album!
     
  15. mastex

    mastex Guest

    Laatst bewerkt door een moderator: 14 okt 2008
  16. sandermt2

    sandermt2 Guest

    Ziet er erg goed uit hoor :). Die zal wel bombproof zijn ondertussen ;).
     
  17. mastex

    mastex Guest

    hopen dat jullie mij kunnen helpen met zoeken welke servo is zal gaan plaatsen.. moet natuurlijk wel een topper zijn.

    ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen.

    motorkeuze is bijna gemaakt
    heb een NEU motor op het oog.. maar aangezien castle creations hun eigen neumotoren gaan produceren zal ik die ook wel eens willen proberen!
     
  18. NiTrO

    NiTrO

    Lid geworden:
    1 dec 2002
    Berichten:
    1.130
    Locatie:
    nevele
    wow, ziet er nu al snel uit ;)
     
  19. mastex

    mastex Guest

    het is wel de bedoeling dat hij TEsnel wordt..
    er moet namelijk wel een uitdaging zijn zodat je niet continu full trottle gaat rijden.. dan is de fun er voor mij al beetje af.

    eerdaags even update met foto's heb de piggyback suspention al binnen en nog paar kleine aanpassingen!

    wordt vervolgt
     
  20. mastex

    mastex Guest

    zo er zijn weer 2 fototjes bijgevoegt zie hier :
    Fotoalbum, Gratis Online! Uw Digitale Foto's in een Online Fotoalbum bij Mijn Album!

    ik heb de piggyback shocks gemonteerd alleen vraag ik me af of de piggybacks aan de binnekant of de buitekant geplaatst moeten worden. iemand een id? of is het maar net wat je zelf mooi vind?

    ook niet te vergeten,een alu servosaver (zie foto)

    ben benieuwt hoe jullie de shocks zouden monteren!
     

Deel Deze Pagina