goedendag forumleden! Dit is mijn eerste post op dit forum, Ik zal mij daarom even voorstellen. Ik ben bram uit veenendaal en 17 jaar oud. Sinds een paar maanden ben ik begonnen met de rc auto hobby, wat ik leuk vind! Nu alleen heb ik een probleem.. Ik heb een traxxas t-maxx gekregen om op te knappen en weer werkend te krijgen, alleen iets gaat er niet goed volgens mij.. Eerst slipte de ez start lager, die vervangen dus de motor draait goed bij het indrukken van de ez start. Als ik de motor wil starten met het ez start systeem, en draaiende wil houden, dan moet ik de gashendel voluit zetten. Dan pas start de motor en wil hij ook stationair blijven draaien. Maar hij blijft dan op een laag toerental draaien. Als ik dan weer de ez-start aankoppel en de knop indruk terwijl de motor stationair draait met de gashendel maximaal open, dan versneld de motor ineens naar een veel hoger toerental. Dat toerental is vergelijkbaar met het toerental van mijn traxxas jato 3.3 op vol gas. Wat heb ik geprobeerd om het probleem op te lossen? *ik heb de carburateur gedemonteerd en gekeken of er vuil enz in zat, dit was niet het geval. *ik heb gekeken of de gloeiplug gloeide, dat was ook het geval (logisch anders startte de motor niet) *de uitlaat lekte bij de pakking tussen de 2 delen, heb ik opgelost door hem strakker aan te draaien met de schroef binnen in, hij lekt nu niet meer. *heb de motor deels uit elkaar gehad, zag er schoon uit, dus mij lijkt dat het daar ook niet aan ligt. Ikzelf vind het apart dat de motor pas versneld als hij een puls van de ez-start krijgt, kan het dan te maken hebben met een "foute' gloeiplug? dus weet iemand op dit forum waar dit aan kan liggen? of komt iemand dit probleem bekend voor? groet, bram
Mischien verzuipt hij en als je dan de ez start er op zet zodat de gloeiplug gloeid dan ontbrand de nitro dus meer toeren wat armer afstellen zou ik proberen ik ben ook nog maar een beginner maar mischien werkt het succes
Wat voor plug gebruik je? en welke brandstof gebruik je? (Percentage nitro) Je zult in ieder geval een koude plug nodig zijn! M.v.g. Mark