Traxxas VXL Planetary Diff probleem, materiaal?

Discussie in 'Electro offroad' gestart door Riko, 12 aug 2010.

1. Riko

Riko

Lid geworden:
    6 aug 2009
    Hoi allen,

ik heb een probleem mbt dit onderdeel van de tranny op een VXL Slash/Rustler/Bandit

Het is vooral mijn koper die een probleem heeft :rolleyes:
    Ik heb namelijk maandag mijn mooi uitgebouwe Rustler VXL (zie signature link) verkocht.
    Deze is vandaag (woensdag) toegekomen bij de koper.
    En tot mijn grote verbazing kreeg ik een email met de vermelding dat de tandwielen in die diff zijn weggesleten en dat de auto gewoonweg niet voorruit ging.

Ik kon dat niet geloven omdat ik hem net voor inpakken effe heb getest.
    zie filmpje: http://users.telenet.be/eriko/filmpje.3gp
    Dus voor en achter ging, wielen worden ballonnen.
    Effe op de grond ook, heel kort en heel traag, maar het ging voor- en achteruit.

Dus ik vroeg om foto's, en ik kreeg ze:

De rest vind je hier:
    Index of /eriko/kapot

In de veronderstelling dat iedereen handelt ter goede trouw, hoe kan in 3 dagen tijd de auto van 'rijden' veranderen in 'gaat geen meter vooruit'
    :confused::confused:

Op die foto's lijken die tandwielen zelfs weggevreten. Is dit normaal?

En ja, hij was goed ingepakt.
    Zoals je kan zien, zat alles in een FLM tranny.
    Wagen zat in originele doos, en die doos zat dan weer in een grotere kartonnen doos.
    Lipo batterij werd vervoerd in zelfde originele doos, maar in zijn safety bag.

Nogmaals, hoe kan het dat de wagen reed (zoals op filmpje) en 3 dagen daarna krijg ik zo een foto's van de koper met die afgesleten tandwielen?

alvast bedankt!

2. Micropuller

Micropuller Forum veteraan

Lid geworden:
    1 jul 2004
    Het ziet er een beetje naar uit dat er 1 tandje is afgebroken, die vervolgens door het differentieel gaan zwerven en de rest ook aan puin heeft gedraaid.
    Hoe het kan? Tja, dingen gaan wel eens kapot. Ik heb zelf ook wel eens differentieels in de soep gedraaid.

3. FireFrenzy

FireFrenzy

Lid geworden:
    22 jun 2009
    Nouja mijn oplossing zou zijn dat jullie alle 2 de helft van een rebuild kit betalen en dan is het daarmee klaar.

En ja "shit happens" man...

4. the_buster

the_buster

Lid geworden:
    12 aug 2010
    mijn standaart vxl rustler heeft dit ook al gehad ik reed wel op 3S LIPO 8000mah
    als je er genoeg dom mee doet kan je dit krijgen oja het waren ook stalen tandwielen
    nieuwe diff erin gedaan met diff olie en nu is het terug goed

5. Nard Cox

Nard Cox Forum veteraan

Lid geworden:
    23 jan 2009
    Ik stel voor wat FF zegt, beide de helft betalen.

Kan natuurlijk zijn dat hij is gaan springen en land met het gas er nog volop op, dat is namelijk diff killing.

6. Lochii

Lochii

Lid geworden:
    14 apr 2009
    Het ziet er naar uit dat ze inderdaad kapot zijn, maar het lijkt me stug dat ze al stuk waren toen jij ze verzond.. Als er een tandje van af is, betekent het dat er een stukje tussen de andere gears zit. Dat zou betekenen dat de boel niet soepel loopt; wat in jouw filmpje duidelijk te zien is dat het wel soepel loopt.

Ik snap dat de koper je hier over mailt, maar ik kijk het nu net na en deze gears kosten 5,70 euro.. Waar praten we over? :s

7. snoebel

snoebel

Lid geworden:
    12 aug 2005
    Pff, de koper koopt tweedehands en het enigste dat defect/versleten is zijn een paar tandwieltjes van 5 euro. Als de rest goed is heeft ie een hele mooie koop met een tweedehands auto naar mijn mening.

Ook ik ben van mening dat ie gewoon pech heeft dat een tandje is afgebroken, kan door de verkoper gekomen zijn tijdens de laatste seconden van de runs, of door de eerste runs van de koper, maar wat maakt dat uit. Da's nou eenmaal het risico als je wat tweedehands koopt.

Als je geen risico wilt lopen moet je naar een winkel gaan en kopen met garantie.

8. Psygho (Emil)

Psygho (Emil) Forum veteraan

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Tja, een eerder gelijk topic is al gesloten.
    Het is een beetje zuur, maar het kan wel.... Gezien de kosten, puur gezien de kosten zeg ik, geef de man een setje gears, of betaal ieder de helft.

9. Riko

Riko

Lid geworden:
    6 aug 2009
    ja morgen stuur ik alvast de originele plastic parts naar hem, daar zit al oa 2 pinions en 1 spur gear bij.

Een planetary (net als alle andere tandwielen in de tranny) heb ik niet dubbel/ in reserver.

Maar voorlopig reageert de man niet op mijn emails...

10. Lochii

Lochii

Lid geworden:
    14 apr 2009
    Misschien heeft hij je topic hier gelezen en is hij geschrokken van hoe veel werk en heisa je er van maakt ;)

11. robin_phaser4rs

robin_phaser4rs

Lid geworden:
    10 nov 2008
    Ik vind het onzin dat jij het zou moeten betalen. Waarschijnlijk komt het door onkundig (beginners?) gebruik of het zou puur toeval kunnen zijn. Maar als jij de auto in goed werkende staat de deur uit hebt gedaan met zijn goedkeuring moet hij nu niet terugkomen. Op bijna ieder 2dehands voorwerp wat je koopt zullen gebruikerssporen zitten en als koper dien je daarop voorbereid te zijn toch?

12. Pasqual

Pasqual Forum veteraan

Lid geworden:
    10 mei 2003
    Als je een beetje pech hebt kan dit ook makkelijk met een hele nieuwe gebeuren...

13. RCW

RCW

Lid geworden:
    25 jan 2009
    Geen garantie, refund o.i.d... Als koper van een tweedehands weet je dat je een bepaald risico loopt, maar ik snap je gevoel hierbij wel.

Je wilt toch goed doen en verzend je auto op een manier waarvan de koper denkt "wow, die gast heeft goed voor dat ding gezorgd". Helaas dan dit voorval... Ik spreek zelf altijd af met een koper, dat er i.g.v. problemen voor en advies altijd contact opgenomen mag worden, maar ik geen garantie geef.

Zoals Pasqual al aangeeft, dergelijke dingen kunnen ook met een nieuwe auto gebeuren:p

14. Psygho (Emil)

Psygho (Emil) Forum veteraan

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Daarom gezien de kosten, zeg ik kom de man tegemoet..
    Zo bouw jij een goede naam op, daar heb je meer aan dat dat hij eventueel onzin over je zal vertellen! dat kost veel meer dan die 3 of 4 euro!!!!

15. bokkenrijder

bokkenrijder Guest

*Op last van robert verwijderd*

Laatst bewerkt door een moderator: 7 jan 2011
  16. Riko

Riko

Lid geworden:
    6 aug 2009
    update: hij heeft een planetary diff gekocht bij rc twente....

Ik stuur hem morgen het pakket met de overige plastic onderdelen zoals beloofd en voor de rest houdt hij mij op de hoogte van de "ontwikkelingen".
    Ik hoop dat het dus hierbij blijft en dat er geen nieuwe problemen plotseling opduiken...

17. robin_phaser4rs

robin_phaser4rs

Lid geworden:
    10 nov 2008
    mocht dat zo zijn is dat niet jouw probleem meer. Dat je schade rijdt is heel normaal. Kan zo binnen 5 minuten gebeurt zijn met elke rc wagen dan ook. Jij bent niet meer verantwoordelijk voor die auto.

18. Riko

Riko

Lid geworden:
    6 aug 2009
    probleem lijkt opgelost, hij heeft nieuwe planetary diff gekocht bij rctwente

19. patrickbaja

patrickbaja

Lid geworden:
    20 apr 2008
    kllar dus,het is nu zijn! auto en dus ook zijn! probleem als er wat kapot gaat.

Deel Deze Pagina