Ik heb een probleem met mijn Velineon Setje. ik heb er al mee gereden en hij gaat snel maar als je een keer gas geeft is tie in een keer langzaam en niet mee zo snel en als ik de batterij weer loskoppel en weer vast maak doet ie t weer hard en daarna weer langzaam want eerst geeft ie een groen lampje en na het gas geven waardorr ie weer langzaam word rood. Er zit een standaard 8,4V 3000 MAH accu van traxxas in. En de Low Voltage stand staat ook uit.
dus waarschijnlijk zakt de spanning van de accu in, betere accu kopen met meer mAh' s of overgaan op lipo's
een brushless setje(vxl) trekt wat meer vermogen dan bv een xl5 setje , een standaard accu van traxxas ligt rond de 3000~3500mAh , die kan kortstondig pieken leveren ,maar is snel leeg, daarom eerst voluit en twee tellen later zakt ie in . of het alleen aan je accu ligt en niet aan je setje kan ik je niet garanderen, maar lijkt op een accu probleem, met te weinig Mah's probeer eens een lipo of een accu met meer mAh's bv 5000 of hoger.......
Zorg dat de accu helemaal vol is, zet er evt een kleinere motortandwiel op en evt een grotere spur. Dan zakt de spanning minder ver in. Het best ga je op zoek naar een lipo.
Hm als er een groen lampje brand, volgensmij staat de low voltage cutoff dan aan hoor. Ik kan 't mis hebben ?
Misschien moet je eerst de handleiding van de regelaar even goed doorlezen en je verdiepen in lipo's/brushless iha voordat er iets kapot gaat.... 15c 2200mah is echt niet genoeg! je loopt het risico die lipo te beschadigen als je regelaar niet goed staat ingesteld!
Groen ledje aan is lipo mode! En dan is het heel logisch dat je huidige accu het maar even doet.... Als je op ni-xx rijd (nicd nimh), zul je de esc moeten zetten dat hij bij aangaan, rood brand ipv groen.
Nou dat probleem is al wel verholpen, nu heb ik een ander probleem, wel iets ergers. De accu is vol opgeladen, hij staat op NiMh mode, hij stuurt wel maar hij geeft geen gas! Hoe verhelp ik dit? Hij blijft de hele tijd groen knipperen
Heb ik al gedaan, zijn gewoon goed, en als ze stekkertjes fout zouden zitten dan zou hij toch ook niet kunnen sturen / aan gaan?
Als het lampje van de esc groen knippert, staat de throttle trim niet goed. Je kunt met het rechtse knopje (multifunction knop) de trottle trim instellen. Je moet dit knopje verdraaien, totdat het lampje rood (of groen in LIPO modus) blijft branden. LET OP! het kan zijn dat deze knop aan een andere functie is toegewezen dan de trottle trim. Je moet dan via het menu van de zender het knopje op de juiste functie zetten. Ik raad je aan om eerst goed de gebruiksaanwijzing te lezen voor dat je dit doet.
Wow dat wist ik niet! Dankjewel ! Gelukkig zijn er mensen met veel verstand en de gebruiksaanwijzing is zo lang Maarja, ik kan weer rijden( / vliegen )! DANKUWEL!