trekstartertje kapot nieuwe erin zetten maar kan er niet bij

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door subaru, 15 nov 2003.

1. subaru

subaru Guest

hoi mensen ik heb een protech 4wd met bezine motor ik heb pas geleden het trekkoort kapot getrokken maar ik kan er niet bij bij de onderste schroeven :oops: dus het beste lijkt me even het motortje eraf halen want er zit zo,n kapje over waar het trekstartje zit en daar onder zit die met schroefjes vast maar kan ik dan zo de motor van zijn bodemplaat eraf halen want er zitten voor ook nog zijn tandwieltjes maar ik ben bang dat dta ineens helemaal los schiet is dit neit het geval is mijn vraag en hoe kan ik het het beste aan pakken groetjes van ruud.

2. subaru

subaru Guest

ik heb nu de motor van de bodemplaat afgehaald en het kapje voor de trekstarter verwijdert maar maar in het kapje zit een rondje en daaronder een heel lang stuk ijzer dat zit gekrult maar dat sprong er ineens uit hoe kan ik dit het beste weer terug monteren .reageer zo snel mogelijk. bedankt afz subaru.

3. _cyclops_

_cyclops_

Lid geworden:
    23 mei 2003
    het terugmonteren is gewoon pielen, maar, als je een nieuwe trekstarter hebt, dan zal je dat gedeelte toch vervangen?

4. marvin

marvin Guest

dat is je trekstarter veer :idea: , dat is indd erg veel pielle om er terug in te krijgen, maar wel noodzakelijk, want hij zorgt ervoor dat het touwtje uit je trekstarter weer word opgerold

5. BlackFox

BlackFox Guest

Euhm, wat betekend "pielle" :D

6. hilbren

hilbren Guest

7. juriaan

juriaan Guest

als ik een keertje mijn trekstarter moet vervangen hoop ik dat mij dat niet gebeurt. Ja als het wel gebeurt moet je inderdaat pielle.

Enne pielle betekend iets als mieren, vreumelen, klooien met andere woorden en vervelende klus die erg precies moet zijn en niet in eenkeer lukt.

Als ik het fout heb dan hoor ik het graag.

8. No1Uno

No1Uno Guest

Let wel op dat een eenmaal uit vorm gesprongen veer niet meer zo sterk is. Dit houdt vaak in dat je, als je straks weer kan rijden, na een paar keer de trekstarter wederom kapot trekt.

Mijn ervaring is gewoon vervangen door een nieuwe. Nix is frustrerender als je wil gaan rijden, en dat kolere touwtje schiet weer los ;)

Marco.

9. _cyclops_

_cyclops_

Lid geworden:
    23 mei 2003
    vervangen gaat idd wat beter, hoewel 't je toch wat centen kan schelen als je 't zelf even oplost... somme trekstarers zijn wat duur.. let ook op, dat als je veer stuk is je geen one-way lager nodig hebt, (het duurste onderdeel).. bij mij geeft dat een prijsverschil van zo'n 30 euro ofzo :)

10. hilbren

hilbren Guest

best vaag die oneway bearing.... bij de conrad liggen die dingen voor 12 euro oid

11. _cyclops_

_cyclops_

Lid geworden:
    23 mei 2003
    klopt ja, bij mugen is de prijs van een complete trekstarter (dus met bearing) ook absurt hoog... als die stuk gaat bij me ga ik over op 'n startkist :)

12. hilbren

hilbren Guest

ja, dat lijkt mij ook wel wat, zo'n ding is volgens mij best goed zelf te bouwen 8) ik zal eens een keer wat uittekenen...

13. Roelof

Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    20 aug 2003
    Voor een startkist moet je gewoon een vliegtuigstarmotor pakken met daarbij een startwiel die optioneel verkrijgbaar is.
    Bij de Gamma haal je een leuk Alu koffertje en bij de electronicawinkel haal je voor nog geen 20 euro een 12v/7Ah loodaccu.

14. BlackFox

BlackFox Guest

ik ga ook ene in elkaar zette van een oude startmotor van een auto in een kist zette met een wiel erop en klaar, starten maar :p
    Tis voor die oldtimer RC's trouwes, ik gebruik nog steeds voor mijne Tech de trekstarter.

15. Roelof

Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    20 aug 2003
    Een startmotor van een auto moet je te veel verbouwen en is eigenlijk te veel overkill voor een klein startkistje, ga dan voor een ruitenwissermotor.

16. hilbren

hilbren Guest

hmm, gaat dat niet te hard ??

maargoed gelijk even een vraagje nu we het er toch over hebben; zit er eigenlijk een oneway bearing in dat wiel van zo'n startbox ??

17. _cyclops_

_cyclops_

Lid geworden:
    23 mei 2003
    @hilbren: nee, waarom zou je die nodig hebben?

18. hilbren

hilbren Guest

nou omdat: als de motor start dan gaat die harder gaat draaien als de startmotor, als er geen vrijlooplager in zit dan slaat de motor weer af omdat die afgeremt wordt door de startmotor. (lijkt mij logisch, correct me if i'm wrong)

19. _cyclops_

_cyclops_

Lid geworden:
    23 mei 2003
    als je um er tegenaan houdt wel ja.. maar je start um en dan haal je um van de startkist af en maakt ie dus geen contact meer....
    zo'n startkist heeft zegmaar een ingebouwde knop.. als je je auto naar beneden duwd (en tegen het startwiel aan) dan gaat de startkist draaien.. laat je je auto los komt ie weer omhoog en maakt ie geen contact meer....

kijk maar is in de winkel hoe 't werkt... uitleg is wat raar zo :)

20. hilbren

hilbren Guest

ja zoiets had ik al eens gezien, alleen dan heb je nog een groter probleem. het contact van die schakelaar schakelt eerder af als dat jou auto van de startbox is. dus dan gaatie alsnog uit :S

Deel Deze Pagina