Trex 700LE omgebouwd naar Elektro

Discussie in 'bouwverslagen' gestart door jhrrekers, 19 jul 2010.

1. jhrrekers

jhrrekers

Lid geworden:
    18 aug 2008
    Hoi Hoi,

Sommigen van jullie wisten dat ik in een ombouw projectje zat met mijn 700, helaas heeft het een en ander lang geduurt mede doordat de accu`s maar niet kwamen doordat er nu scherpere regels zijn omtrent zwaardere accu`s of zoiets.

Anyways, een paar weken geleden is de gehele ombouwset van KDE Direct binnengekomen op mijn deurmat en ben ik aan het bouwen geslaan.

Huppakeee, weg met die smerige brandstof motor, bah, ik werd er niet goed van, altijd rook en lawaai en dan stond die weer niet goed en dan had je weer geen power. Nee, ik ben geen fan van brandstof motoren.

Maar goed, ik had dan nu gelukkig de set binnen alleen nog geen accu`s.
    Ik kon dus lekker rustig werken aan de ombouw zonder me te haasten, dit moet je ook niet doen want dan kon je nog wel eens voor vervelende verrassingen komen te staan, en een 700 om je oren krijgen is ook niet leuk....

De bouw, waarvan geen foto`s, ging voorspoedig en was relatief makkelijk, alles paste netjes en de hele kit is een streling voor het oog, alles netjes afgewerkt, geen braampjes of iets dergelijks, ja ik was zeer tevreden.

Ik heb helaas nu nog maar 1 set accu`s, maar er zullen er gauw een paar sets bijkomen. Ik zal dus de lader mee moeten nemen naar het veld en via de autoaccu laden, gaat ook wel, duurt alleen iets langer. (50 minuten)

Overigens gebruik ik de nieuwe accu`s van Robbe 6s 5000 25-50c.

Prima accus, de Neu motor op de 700 kakt NIET in.

Veel plezier bij het volgende filmpje.

Remon

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  2. rcdaan

rcdaan

Lid geworden:
    21 nov 2009
    Een bouwverslag kan je het niet noemen maar ben erg onder de indruk van je vliegkunsten!

Ben het met je eens, weg met die irritante brandstofmotor, electro is relaxter ;)

Mooi hoor!

Deel Deze Pagina