Trex600E combo

Discussie in 'Electro specifiek' gestart door diamond206, 27 sep 2011.

1. diamond206

diamond206

Lid geworden:
    2 sep 2009
    Hallo helivliegers,

Ik ben van plan om een nieuwe Trex600E super combo aan te schaffen, welke vliegt met 2 lipo's, de laatste versie.
    Nu heb ik ook een "oude" type gezien, veelal 2e hands tekoop die wat vliegt met 1 lipo,meestal 5000maH welke aan de voorkant bevestigd zit.

Ik zit met de overweging,,1 of 2 lipo's...Ik vlieg eigenlijk niet 3D, gewoon wat sportvliegen zeg maar.

Wat is jullie mening over deze 2 typen 600E heli's?
    Welke vliegt beter, en waarom hebben ze de laatste versie totaal veranderd, en uitgevoerd met 2 lipo's?
    Wat is de capaciteit van de accu's waarmee jullie vliegen van de laatste versie? er staat t beste is 3300mAh 2x , ik heb hier 4000mAh liggen.
    Want jah het gewicht neemt ook toe.

Graag jullie adviesen,op Pb naar mij.
    Hopelijk vergemakkelijkt dit ook mijn keuze welke ik zal kopen,want naar verluid worden de onderdelen van de "oude" type Trex600E ook steeds schaarser.

Roger

2. Jonkje

Jonkje

Lid geworden:
    29 jun 2009
    Gewoon een Trex 550 aanschaffen, 6s 5000 mah paketten en heeft de motor van een 600. Mooi formaat, vliegt fantastisch en onderdelen zijn volop verkrijgbaar :p

Maar als butget geen probleem is, de 600E pro is wel een hele gave heli met veel vermogen...

Laatst bewerkt: 27 sep 2011
  3. diamond206

diamond206

Lid geworden:
    2 sep 2009
    hallo,

Ik kan jullie vertellen dat ik onlangs toch een Trex600E pro combi hebt gekocht met een pakket lipo's 2x3000mAh en 2x3300mAh van 6S elk.
    Ik heb wel extra gekozen voor een Flybar type,,,aangezien ik flybarless niet gewend bent,,,,en met deze kop,,,kan ik later toch nog als ik wil,,,overstappen op flybarless.
    Maarjaah aangezien ik alleen wat doet sportvliegen,,,vraag ik me af of het voor mij wel zin heeft voor flybarless,,,hij vliegt zo goed,,,dat het voor mijn doen volgens mij niks uitmaakt.
    Zo ben ik kwa aanschaf wel iets goedkoper uit.

Ik heb ongeveer 2 weken gebouwd aan de heli,wel op t gemakje.
    Hij vliegt grandioos,,,maar wat mij vooral opviel is dat hij extreem stil is.
    ZEER stabiel maar reageerd toch direct.

Zou dit komen door de nieuw ontwikkelde kop?
    Verder heb ik me concequent gehouden aan t boekje kwa opbouw,,,en is hij al mechanisch zo perfect,,,dat je de heli amper nog hoeft te trimmen.
    Ik had n beetje knijp met de 80Ampere Castle Creation regelaar,,,,maar hij doet t prima.
    Gemiddeld stroomverbuik voor mijn sportvliegen ligt op pakweg 34 Ampere.

Ik ben erg blij met de aankoop,echt n aanrader.

Enkele foto's:

[​IMG] [​IMG] [​IMG]

Laatst bewerkt: 14 nov 2011
  4. laurens

laurens Forum veteraan

Lid geworden:
    16 feb 2003
    Dat is de schuine vertanding;-)

5. apriliavalerossi

apriliavalerossi

Lid geworden:
    25 aug 2011
    Mooie heli hoor... veel plezier ermee!

6. cabezo

cabezo

Lid geworden:
    17 feb 2005
    Had je voordien een 500? En vliegt de 600 nu stabieler en aangenamer
    Ik vlieg ook geen 3D en als de 600 beter is wil ik ook wel overstappen!

een mooi ding

Er zijn wel Problemen gemeld met de snelheidsregelaar.....hoop dat je daar van gespaard blijft

7. diamond206

diamond206

Lid geworden:
    2 sep 2009
    Jaah deze heli vliegt vele malen beter en aangenamer dan de 500.
    Stabiel maar toch zeer direct, en de staart retestrak met de bijgeleverde ALIGN 780 gyro.
    Ik heb de 600E pro Flybar combikit gekocht,,,dus geheel compleet.

Deel Deze Pagina