Truggy Kit

Hallo,

Ik ben op zoek naar een truggy kit 1/8 , ik heb op internet rond gekeken op zoek naar verschillende truggy kits, nu heb ik er wel een paar gevonden, zo als van hotbody's de D8T maar deze vind ik toch net iets te duur.

ik heb zelf nog een complete 4.6K motor van een savage liggen die loopt, deze zou ik dan op de truggy willen zetten, dus het liefst een kit zonder motor, dit is dan ook in de meeste gevallen gewoon zo.

ik wil de truggy gaan gebruiken voor beginner race, ik gebruik me savage voor the bashen, en wil nu toch wat meer race gaan doen.

nu heb ik zelf ook bijvoorbeeld de: ANSMAN TERRIER TRUGGY KIT gevonden, alleen weet ik zelf niet of dit ook kwaliteit is.

mijn budget ligt rond de 350 euro (minder mag ook) voor de kit zelf, zonder de servos etc.

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen op zoek na een mooie kit :D

Alvast bedankt !

Greetings

Ik ken voor dat bedrag geen andere kit als die van Ansmann. Als je er 100 euro bij doet kan je een TeamC krijgen. (eigelijk ook ansmann, alleen dan meer een wedstrijd auto)

Misschien is het een idee om een gebruikte roller te kopen. Die moet voor dat bedrag te vinden zijn. Dan heb je wel een fatsoenlijke truggy en zijn er ook onderdelen voor te krijgen bij diverse shops. ( zeg niet dat dit bij ansmann het geval is, volgens mij in tegendeel zelfs)

Dus een kit zonder motor en alles is net zo duur als bijv een trophy truggy van hpi die rtr is.
Het kit zijnde gaat mij er vooral om dat ik hem zelf kan bouwen, anders is het ook niet echt modelbouw he haha.
Het hoeft voor mij geen prof race truggy te zijn ofzo.

Tegenwoordig zijn bijna alle kits gericht op de echte racers en betaal je dus ook wat meer voor een kit.

Als je wedstrijden wilt gaan rijden zou ik eerder voor een leuke 2dehands Mugen gaan dan de Ansmann , dan heb je een auto die wedstrijdwaardig is wat ook weer duidelijk terug te merken is in de kwaliteit van de auto.

De ansmann zal leuk zijn om te bouwen , maar kwalitatief en op rijgedrag gaat ie het geheid afleggen tegen de Mugen. Scoor een leuke 2dehands (wat met je budget best moet lukken) , trek hem uit elkaar en loop hem bij het opnieuw opbouwen gelijk helemaal na ;)

ja oke dat is een mogelijkheid, ik wil er nog niet persee wedstrijden mee gaan rijden, als eerste gewoon op een baan hier in de buurt gewoon rijden, en als het me bevalt wedstrijden gaan rijden, ik zal ook inderdaad eens gaan zoeken op marktplaats of ik daar een leuke 2e hans kan vinden.

mocht er nog iemand anders een idee hebben of suggestie hoor ik die natuurlijk graag !

Ook als je gewoon op een baan gaat beginnen met rijden zal je meer plezier van de Mugen MBX-6T gaan krijgen , tis niet voor niks zo'n populaire wagen ;) Kwaliteit van de onderdelen is gewoon een flinke stap hoger als van de Ansmann.

Ik rij zelf nog steeds rond met de voorganger de MBX-5T en die krijgt bij mij dusdanig op z'n donder dat ik zeker weet dat de Ansmann allang rijp voor de kliko was geweest ;)

Mijn schades in ruim 3 jaar bestaat tot nu toe uit een voorste draagarm en een diffhuis + shocktower omdat ik 2 schroeven in de shocktower was vergeten in de haast tussen 2 heats door.

ja, ik heb beetje op internet gezocht, maar vind toch niet echt een roller van een MBX-6T. hier op het forum staat er 1, ma die verkoopt hem niet meer.
dus dan ma hopen dat er binnenkort misschien 1 te koop komt hier.

Ik kan me helemaal bij het verhaal van Savage aansluiten.
Ik had een HPI Trophy 3.5 gekocht en dacht daarmee op een baan te kunnen gaan rijden.

Nou dat viel me even serieus tegen. Bij het simpelste foutje al schade. En dat is pas frustrerend als het tijdens het eerste tankje gebeurd wat je die dag rijd. Ik had iedere dag rijden schades.

Ben overgestapt naar een Mugen MBX6. Ook een gebruikte auto gekocht. En man wat ben ik blij met dat ding. De hele dag rijden en natuurlijk ook de nodige crashes. Geen schades. Ongelofelijk hoeveel die Mugen meer kan hebben als de HPI.

Doe je zelf en uiteindelijk ook je portemonnee een plezier en koop een degelijke auto. Een gebruikte wedstrijd auto is over het algemeen een stuk beter verzorgd als een gebruikte basher...........

Op Truggy.nl staat nog een MBX6T.

ja die op truggy.nl is volgens mij de zelfde als op dit forum staat, en ook weer op een ander forum waar hij aangeeft dat hij toch weer door gaat met het rijden van de truggycup

<Oude "Te Koop" Link Verwijderd >

Te koop mbx6T

neem aan dat het de zelfde is, en dat die hem dus niet meer verkoopt..
je hebt inderdaad gelijk over de kwaliteit, ik koop ook liever meteen een betere want met een goedkopere kom je uiteindelijk op de zelfde prijs neer, maar meer reparaties en kopzorgen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Idd is die van Jordy en Michel, ze hebben teveel fun met de truggycup :)

Idd beter ineens een goede kopen, gaat je veel ellende en gemekker besparen...

@ Paul blij da je er zo content mee bent :)
Ben je maandag misschien ook in Helmond, we komen trainen voor de buggycup zondag

Ik moet maandag werken, misschien dat ik in de ochtend even kom.

Ik denk dat ik zondag eens bij Ormco in Oss ga kijken. Helmond is geen optie ivm een electro wedstrijd.

Nee idd zondag is 1/10 electro wedstrijd in Helmond, Oss heb ik zelf nog nooit gereden.

Zondag gaan we normaal Orra clubwedstrijd rijden in Arendonk met de 1/10

Ik heb misschien wel iets interessants voor je,

Een Hong Nor X2 CRT, bijna 1 wedstrijd seizoen oud, recent helemaal nagekeken, geharde diffs erin, alles wat iets slijtage vertoonde vervangen + nog 1 auto, grotendeels in onderdelen, als reserve..

Stuur maar een pbtje als je interesse hebt.

Back