Tulpstekker solderen

Hi,

Ik ben me bewust van het misbruik van dit forum met de volgende vraag.... :oops:

Ik heb een nieuw stereo kastje gekocht en de versterker past er net niet in..... echter, als ik de tulpstekkers (L en R van de CD) bijknip zodat de draad eerder kan worden gebogen past het wel. Ik wil een beetje nette oplossing dus ik heb losse stekkers gekocht maar nu ik wil gaan solderen zit ik met een kleine (en volgens mij hele domme) vraag.... De draad heeft slechts een kern, de stekker 2 aansluitpunten. Moet ik de draad op beide punten solderen of enkel op de binnenste aansluiten ?

Groet, vincent

De afgeschermde kabel uit je CD speler zou uit een dubbele draad moeten bestaan met in iedere ader een binnenkern (meestal wit voor links en rood voor rechts)
Om die gekleurde binnenkern zit rondom wat koperdraad,de massa van de verbinding.
Wit en rood moeten aan de middenpen van beide tulpstekkers en de massa moet beij beide stekkers aan de buitenzijde van het "tulpje"

Toch nog even beantwoord voor er een "slotje" op zit ;)

Je kunt anders altijd even PB'en...

Dank!

Blijkbaar ben ik blind aan het worden..... ik zie nu dat er toch een aparte afgeschermde kern doorloopt.....

Dank, groet, vincent

P.S. en yep, slotje en sorry!

Als je dubbel audiosnoer koop dat zijn twee ronde kabels die aan mekaar zitten maar die je ook van mekaar kan halen, dan zit daar één kern met mantel in deze komt aan de middenpen.
De afscherming wordt aan de buitenzijde lip gesoldeert.
In de set is de massa met mekaar verbonden.

Back