Waar kun je het beste tegen een goede prijs lagers voor mijn turbine kopen 608 type . 60 euro is naar mijn mening de hoofd prijs.
Lagers Hallo Gerrit , allereerst nog de beste wensen en een goed vlieg seizoen toegewenst,De lagers die ik gebruik heb ik bij A.M.T in Helmond gekocht. maar er zijn meer mogenlijk heden Digitech turbine te Klimmen heeft ze ook en kun je via internet winkel bestellen ,maar ik ga er binnen kort heen dus als je niet echt veel haast heb kan ik ze mee nemen .half februari ga ik naar A.H.T in almelo daar hebben ze alle onderdelen voor turbine gebeuren op voorraad . maar zijn nog maar pas begonnen met het dealerschap van Behotec. Dus weer wat dichter bij huis om alles te bekijken! Ik hoop dat je hier wat aan hebt ,Groetjes Rene. :wink: :idea: ps. http://www.digitech-turbines.com/shop/enter.html?lang=nl
even off topic ik heb mijn behotec turbine ook bij a.h.t vandaan en ik moet zeggen ik ben zeer tevreden
behotec schema Ha Dat is mooi kun je mij vertellen hoe een en ander van electonica van behotec wordt aan gesloten? worden de pomp en ontv klep voor het afsluiten van kerosine apart van acu spanning voorzien? we gebruiken geen auto start maar doen de start manuel hand matig met lucht. dus we hebben geen gasklep nodig, maar wil wel graag weten hoe de klep wordt bediend , met een extra zender kanaal? mischien kun je een beetje duidelijkheid voor mij scheppen! groetjes Rene.
60 euro is niet de hoofdprijs kijk maar even op : http://www.grw.de/frame.htm zo zie je maar hoeveel voorraad de winkeliers moeten hebben om zo een lager voor 50 euro te kunnen verkopen
Hoe zit dat Sandor,wordt die kerosine klep met een ander zender kan afgesloten? of werkt het met de trim van gas kan?
@renee op je vraag voor behotec kan alleen met een startmotor voorop gestart worden er zit geen aansluiting om met lucht te starten hoewel de projet ecu een mogelijkheid heeft om via lucht te starten . de klep voor de kerosine wordt ook gestuurd vanaf de ecu dat geld ook voor de pomp. je kan de ecu ook gebruiken op 1 kanaal maar dan moet je geen digitale trims hebben want anders werkt het niet . ik heb digitale trims om mijn motor uit te zetten gebruik ik een aparte twee standen schakelaar die voorbereiding voor het aparte kanaal om je motor uit te zetten is aanwezig op de ecu aleen moet je zelf even een snoertje maken van twee servo stekkers (2X de snoertje's die normaal in je ontvanger gaan ) als je nog meer wildt weten vragen zijn gratis 8)
onze atcu heeft maar een kanaal nodig: digitale trim of niet werkt altijd tevens worden alle ventielen via de start accu gevoed zodat je ontvanger onbelast blijft. tevens is de start cyclus zeer simpel je doet de trim hoog , display meld "ready" als je nu je stick hoog en laag doe begint de startcyclus je kunt ook ipv lucht met een hand starter werken als ik mij niet vergis heeft de scout maar zeer weinig ruimte voor een regeling en ventielen kwijt te komen maar deze past er in daar bert ook met onze regeling vliegt
proJet ecu Nou zeg wat een hitech ,ik heb me eigenlijk niet echt bezig gehouden met de electronka van het hele turbine gebeuren ,maar nu is me het een en ander wel duidelijker geworden. Het maakt in ons geval niet uit wat voor een regeling we gebruiken , we hebben een zender met en zonder digtale trim. Wat betreft de schout hebben we een aparte ruimte in vleugel gemaakt voor de ecu en kero pomp. de pomp houden we zo dicht mogenlijk bij de turbine. Projet is wel wat groter maar de prijs is toch een stuk aantrekkelijker om met een handstart turbine te gaan beginnen. Met jullie hulp en ervaringen is het weer een stuk eenvoudiger geworden om de juiste keuze te maken.