Hallo allemaal, Ik wil wel een klein onderzoekje doen in Nederland betreffende turbines. Ik denk dat we daar allemaal wat aan hebben. Hiervoor heb ik natuurlijk jullie eerlijke en oprechte hulp bij nodig. Mag wat mij betreft ook anoniem maar dan moet je me even mailen op cox_frank@hotmail.com Wat wil ik graag weten; 1) Welke merk(en) en soort(en) turbine(s) heb je? 2) Hoeveel vlieg je met elke turbine? (vluchten per jaar) 3) Ben je tevreden over de turbine? (cijfer tussen 0 en 10) 4) Ben je tevreden over de service van de fabrikant(en)? (Cijfer tussen 0 en 10) 5) eventueel nog opmerkingen? Als we allemaal even de tijd nemen om hierop te reageren dan zorg ik dat er een mooie lijst op dit forum komt. Kunnen we meteen op een hoop vragen een duidelijk antwoord geven. Natuurlijk begin ik alvast. 1) 1x zelfbouw KJ-66 80N bij 117.000 omw/min 1x Funsonic tyfoon FS-70 2) zelfbouw KJ-66 ongeveer 25 vluchten Funsonic 15 vluchten per jaar 3) Zelfbouw KJ-66 cijfer een 8 Funsonic cijfer een 4 4) eigen service dus N.V.T Funsonic duur, duurt lang heel lang cijfer een 5 5) Opmerking: Funsonic leek op de proefstand een degelijke turbine maar in gebruik niet. Na 3 uur lagers kapot, na reparatie erg duur en duurt 8 weken!! grtjs en al bedankt voor jullie medewerking, Frank Cox
Hallo Frank. 1 Zelfbouwturbine kj66 met freepower turbine (turboprop) / zelfbouw turbine mw54 met freepower (turboprop) / zelfbouw mw44 stuwdruk turbine. 2 Draaiuren: totaal 54, de motor is 6 seizoenen oud / draaiuren : 60, de motor is 4 seizoenen oud / draaiuren: 65, de motor is gebouwd december 2006 3 Absoluut tevreden ,9 / absoluut tevreden , 9 / super tevreden : 10 4 service doe ik zelf / Wren turbines , ongeloofelijke snelle service,10 / service doe ik zelf 5 de motoren worden gebruikt voor micropulling ,ze draaien dus maar kort per run (10 seconden) , maar moeten wel even gigantisch veel vermogen leveren. mvg , Martin Stouten.
1) Welke merk(en) en soort(en) turbine(s) heb je? Jörg Gutske zelfbouw turbine 14 kilo trust. 70mm klasse. 2) Hoeveel vlieg je met elke turbine? (vluchten per jaar) Heel veel. 3) Ben je tevreden over de turbine? (cijfer tussen 0 en 10) na 10 uur draaien cijfer 7, en na de 1e lagerwissel (zelf) al weer 15 uur prima tevreden cijfer 10, alleen de turbine zat niet helemaal correct in elkaar maar is dus opgelost. 4) Ben je tevreden over de service van de fabrikant(en)? (Cijfer tussen 0 en 10) ? niet nodig gehad, weet het dus niet. 5) eventueel nog opmerkingen? Onbekend maakt onbemind, voor deze zelfbouwturbine zijn alleen de best mogelijke materialen gebruikt ben ik inmiddels achter. Albisser turbine wiel, Garrett compressor, iconel verbrandingskamer en sticks. Grtz Ger.