Turbine vliegen en warm weer

Discussie in 'Turbine aangedreven' gestart door benovitch, 17 jul 2014.

1. benovitch

benovitch

Lid geworden:
    20 apr 2005
    Aangezien het hier de komende dagen rond de 30° en meer zou worden weet ik niet goed of het wel verstandig is om mijn turbine kist mee naar het plein te nemen.

Zijn er hier piloten die ervaring hebben in het vliegen bij deze temperaturen?

Ben

2. Berto

Berto verslagschrijvers Forum veteraan

Lid geworden:
    10 okt 2002
    Heb gister prima gevlogen vanaf een beton baan met warm weer, was net gen 30 graden denk ik maar warm was het wel.

Probleem ligt vooral bij modellen met een kritische stuwdruk / gewichtsverhouding.
    Met warm weer presteren de turbines gewoon wat minder, en ook door het warme weer is de lift van de vleugels wat minder.

Maar als je normaal stuwkracht in overvloed hebt dan zou het geen probleem moeten zijn.

Ahja, en uitkijken voor de droogte van de natuur. Wij mogen bij bepaalde kleurcodes niet vliegen ivm brandgevaar.

3. benovitch

benovitch

Lid geworden:
    20 apr 2005
    Aangezien ik nog maar 1 vlucht op mijn xxx heb staan en deze nog niet gewoon ben zal het dit weekend niets worden. We vliegen vanop gras bij ons. Laatst had ikvgans het plein nodig om los te komen. Ook wel door het verkeerde CG denk ik.

4. Pieter

Pieter

Lid geworden:
    12 okt 2003
    hoe presteer jezelf bij deze temperaturen?je gaat in ieder geval stuwdruk inleveren mijn jet staat lekker koel net als ik zelf

Deel Deze Pagina