Hallo allemaal, Ik zal me eerst even voorstellen, Ik ben Jos van der Werf, en ik woon vlakbij Groningen. Ik ben al een paar jaar bezig met het bouwen van een eigen ontwerp turbine, en ik ben nu ongeveer wel toe aan de turbine wielen. Maar om op mijn vraag te komen. Weet iemand hier hoe ik een gegoten turbine wiel moet nabewerken, ik bedoel dan het netjes centrisch boren, en eventueel afdraaien. Wellicht dat iemand hier een goede tip voor heeft. Wat ik me ook nog afvraag is of er iemand is die misschien weet waar ik turbinewielen uit inconel kan laten gieten, het maken van een wasmodel is geen probleem. Alvast bedankt voor jullie reacties.
Jos, Mischien eve te rade gaan bij een scheepswerf/gieterij die scheepsschroeven konstrueert of giet... steffe
Hallo Jos. Het boren van een turbine wiel. Je zult een mal moeten draaien waar het turbine wiel precies inpast deksel er voor om aan te klemmen. Met een hard metaal boor boren en na ruimen met een hard metaal ruimer. vlakken voor kant. boren ruimen natuurlijk op een draaibank.Ik heb de ruimer op 7.8 laten slijpen. De as is makelijk aan te passen aan 7.8mm . Rondom op maat slijpen.